امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281006
۵۵۸
۱
۰
نسخه چاپی

بازاریابی و طراحی کاتالوگ؛ 7 نکته که باید بدانید!

بازاریابی و طراحی کاتالوگ؛ 7 نکته که باید بدانید!

یکی از مهم ترین ابزارهای تبلیغاتی که در انواع کمپین های بازاریابی استفاده می شود، کاتالوگ ها هستند؛ در واقع چه برندی باشید که در بازاریابی آنلاین سرمایه‌گذاری کرده‌ است، و یا برندی باشید که می‌خواهید کمپین‌های بازاریابی چاپی خود را تقویت کنید، بالاخره زمان آن فرا رسیده است که نکات مهمی در مورد بازاریابی و طراحی کاتالوگ بدانید تا بتوانید بهترین نتایج را از کمپین های تبلیغاتی خود بدست بیاورید.

بعد از گذشت دوران کرونا رویدادهای محلی در حال باز گشایی هستند؛ و کسب‌وکارهای محلی دسترسی خود را افزایش می‌دهند و مردم به دنبال فرصت‌هایی برای تعامل با برندها و مشاغل محلی هستند. کاتالوگ ها می توانند به شما کمک کنند تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید و آگاهی آنها را از اهداف  برند خود را افزایش دهید.

اهمیت بازاریابی و طراحی کاتالوگ

دنبال کردن یک روند بازاریابی فقط به این دلیل که آن را برنامه ریزی، طراحی و ارائه می کنید نمی تواند کار آمد باشد. بنابراین قبل از اینکه به شما بگوییم چگونه بهترین کمپین بازاریابی کاتالوگ را طراحی کنید، بگذارید بفهمیم چه چیزی این نوع طراحی را در سال ۲۰۲۲ بسیار خاص می کند.

اگر کمی به بازاریابی واقف باشید درمی یابید که رسانه های آنلاین و دیجیتال مارکتینگ دراوج قدرت خود هستند؛ بنابراین ممکن است برخی شما فکر می کنند که دنیای بازاریابی چاپی با کاهش شدید روبرو خواهد شد. اما این مشارکت گسترده برندها در دنیای دیجیتال به بازاریابی چاپی رونق ناخواسته ای بخشیده است.

دیجیتالی شدن هر ابزار های تبلیغاتی هر برندی به معنای افزایش رقابت، کانال های محتوای شلوغ و جایگاه های تبلیغاتی گران است. اما طراحی کاتالوگ می تواند به شما در مقابله با بسیاری از این معایب که امروزه کانال های دیجیتال دارند کمک کند.

بازاریابی کاتالوگ

بازاریابی و طراحی کاتالوگ می تواند در آگاهی رسانی از هدف برند به مخاطب کمک کند. بر اساس مطالعه‌ای که توسط دانشگاه بنتلی انجام شد، ۷۹ درصد از مردم موافق هستند که تعامل با کاتالوگ ها برایشان قابل درک تر و مطمئن تر می باشد، و ۸۵ درصد از افراد احساس می‌کنند که می‌توانند به راحتی در مورد یک تجارت از روی کاتالوگ قضاوت کنند.

بازاریابی و طراحی کاتالوگ این امکان را به شما میدهند که مشتریان هدف را ساعت ها درگیر محصولات و خدمات خود کنید و آنها را ترغیب کنید که از شما خرید کنند. اکنون زمان آن است که از کمپین های بازاریابی محلی خود استفاده کنید، با یک کاتالوگ اصولی و جذاب از نرخ تبدیل مخاطب به مشتریان را افزایش دهید.

مهم نیست که چه رسانه ای را برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود انتخاب می کنید؛ زیرا شیوه ی ارائه بیشترین اهمیت را دارد.

۱. درمورد مشتریان خود تحقیق کنید

شناخت مشتریان به درک شما از نیازها، خواسته ها و اهداف آنها اشاره دارد. اگر یک تجارت بخواهد فرآیندها، محصولات و خدمات خود را برای ایجاد روابط واقعی با مشتری هماهنگ کند، شناخت آنها و الویت هایشان ضروری است.

مشتریان زمانی خرید می کنند که بدانند محصول یا خدمات شما برای آنها کاربردی است و تغییری در زندگی آنها ایجاد می کند، بنابراین بدون شناخت نمی تواند ادعا کرد که نیازهای و علایق آنها را می شناسید در حالی که هیچ نکته چه در توضیحات و جه در طراحی خود نیاورده اید.

۲. تاکید بر هویت برند و تداوم در تبلیغات

همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم بازاریابی و طراحی کاتالوگ می تواند به آگاهی مخاطبان از کسب و کار شما و برندسازی کمک کند، بنابراین بسیار مهم است که اطمینان حاصل شود که هر کاتالووگ هویت برند شما را تجلیل می کند. علاوه بر این، کاتالوگ به طور گسترده در بازاریابی محلی مورد استفاده قرار می گیرند، به این معنی که مردم با قالب کلی آشنا هستند و اگر این ابزار به خوبی طراحی و آموزنده باشند، احتمالاً مشتریان بالقوه را درگیر خواهد کرد.

اما امروزه مشتریان از دامنه توجه کوتاه و بازه یادآوری کوتاه تری برخوردارند. بیش از 5 تا 7 دیدار طول می کشد تا مشتری یک برند را به خاطر بسپارد. بنابراین، امروزه کسب‌وکارها باید به طور مداوم آگاهی از برند را در تمام رسانه‌ها گسترش دهند تا یادآوری برند را ایجاد کنند. درواقع بهتر است کاتالوگ ها را طوری طراحی کنید که به مشتریان کمک کند هویت بصری برند شما را ثبت کنند و فقط به یکبار بازاریابی و طراحی کاتالوگ در کمپین ها خود اکتفا نکنید.

برای مثال: هر برند دارای یک یا چند رنگ سازمانی و تصاویر استانداردی است که به محصول، ارزش ها و صنعت آن مرتبط است. گنجاندن آنها در اصول طراحی کاتالوگ به طور برجسته برای تأکید بر هویت برند مهم است.

حتی اگر مجموعه ای متمایز از رنگ های برند ندارید، می توانید از تصاویر و نمادهای موجود در لوگوی خود برای ایجاد یادآوری برند استفاده کنید.

۳. روانشناسی رنگ ها را جدی بگیرید

رنگ ها در دنیای بازاریابی جادویی هستند. اما در واقعیت، روانشناسی رنگ ها علمی تر از آن چیزی است که بسیاری از ما بدانیم. مغز انسان قادر است تصاویر را بر اساس رنگ ها درک کند و همانطور که بزرگ می شویم، رنگ های خاص را به معانی خاصی مرتبط می کنیم. این امر می تواند به دلیل تأثیرات فرهنگی یا کلیشه ها یا حتی تجربیاتی باشد که  روزانه با آنها سرو کار داریم. معمولا برندهای معتبر از این اهرم برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف خود به روش های معنادار استفاده می کنند.

قبل از شروع بازاریابی و طراحی کاتالوگ از خو بپرسید چگونه با فردی که چند خط متن را می خواند ارتباط برقرار می کنید؟ شما هدف و کلمات ناگفته را از طریق رنگ ها در کمپین بازاریابی خود منتقل می کنید. بنابراین به طور طبیعی، رنگ هایی که برای طراحی کاتالوگ خود انتخاب می کنید، برای موفقیت بسیار مهم هستند.

در طراحی این کاتالوگ که  توسط شرکت تبلیغاتی طرح گندم طراحی شده است، می بینیم که طراحان یک تم تک رنگ را برای بیان پیام خود انتخاب کرده است. این یک استراتژی خوب است زمانی که شما فقط یک هدف منحصر به فرد برای انتقال دارید.

رنگ ها برای فرهنگ ها و مردم مناطق مختلف می توانند معانی مختلفی داشته باشند. بنابراین قبل از انتخاب رنگ برای طرح، مخاطبان هدف خود را به طور کامل درک کنید. و به خاطر داشته باشید، رنگ هایی که انتخاب می کنید باید با هویت برند شما مطابقت داشته باشند و کل طرح را در کنار هم قرار دهند.

۴. از فونت ها برای سلسله مراتب بصری استفاده کنید

تنها راه برای جلب توجه مردم، انتقال آرام و بردن آنها به سمتی است که باعث می شود بدون اینکه متوجه شوند ورق را برگردانند. اکنون در یک ویدیو می توانید از صدا و فریم های اتصال برای این کار استفاده کنید. اما در یک رسانه بازاریابی مبتنی بر متن به چه چیزی نیاز دارید؟

چگونه می توان سلسله مراتب بصری را ایجاد کرد؟ خب، استفاده از تایپوگرافی ساده ترین و موثرترین تکنیک برای ایجاد سلسله مراتب بصری در طراحی است. در بازاریابی و طراحی کاتالوگ و سایر ابزار های بازاریابی چاپی، راز ایجاد یک سلسله مراتب بصری استفاده از فونت های مناسب است.

۵. سبک طراحی مناسب برای برند خود را انتخاب کنید

شما می توانید پیام های زیادی را از طریق بیان کنید بدون اینکه چیزهای زیادی بگویید. آیا تا به حال بلافاصله موضوع یک مهمانی را از خود نحوه ی دعوت درک کرده اید؟ در مورد یک تبلیغ رسانه های اجتماعی که دارای یک تصویر و یک وب سایت است، چطور؟ آیا روی آن کلیک کردید زیرا تصویر برای گفتن آنچه باید بدانید کافی بوده؟

در تمام این موارد، سبک طراحی که تیم طراحی انتخاب کرده بود برای انتقال پیام خود با شما کافی بود. در واقع این سبک طراحی است که بیش از هر چیز دیگری پیام و هدف شما را منتقل می کند. به همین دلیل است که تیم طراحی طرح گندم توصیه می کند بر روی سبک طراحی مناسب برای کاتالوگ های خود تمرکز کنید. مسیرهای زیادی برای پیمودن وجود دارد، اما باید سبک طراحی را بر اساس اصولی انتخاب کنید که به شما خواهیم گفت:

طرح خود را با توجه به سلیقه مشتریان هدف انتخاب کنید: برای مثال اگر مخاطبان شما کودکان هستند با توجه به گروه سنی آنها رنگ ها و المان ها را انتخاب کنید. اگر هویت برند جسورانه و رنگارنگی دارید، سبک طراحی مینیمالیستی به نفع شما نیست.

لحن پیام را می رساند: همانطور که زبان بدن و لحن صوتی یک شخص بر پیام تأثیر می گذارد، استفاده تبلیغ کننده از عناصر و کلمات مختلف پس زمینه می تواند بر تفسیر یک تبلیغ تأثیر بگذارد. لحن های بی اثر یا خارج از هدف در تبلیغات می تواند از نظر تأثیر مخاطب و متقاعد کننده بودن تبلیغ منجر به شکست شود. تنظیم لحن مناسب بخشی از معنای برند را در تبلیغات شما منتقل می کند. جلب توجه بیننده، شنونده یا خواننده به پیام شما کلید متقاعدسازی است.

هویت برند شما را تقویت می کند: استفاده از المان ها و عناصر ثابت در طراحی باعث تقویت حافظه مخاطبان می شود که از قوانین  برند سازی  نیز می باشد.

۶. طرح کلی را برای یک روایت یکپارچه انتخاب کنید

ما از اهمیت جریان در پیام ها در بازاریابی و طراحی کاتالوگ صحبت کردیم، پس چگونه می توانیم در مورد اهمیت طرح بندی صحبت نکنیم؟ چیدمانی که انتخاب می کنید مخاطبان شما را در نحوه خواندن مطالب راهنمایی می کند. اگر متن اشتباهی را در قسمت اشتباهی قرار دهید، تأثیر زیادی بر تجربه کاربر خواهد داشت و تمام تلاش‌های شما را از بین می‌برد.

بنابراین قبل از اینکه کاتالوگ خود را طراحی کنید، محتویات را درک کنید و تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید آنها را در صفحات قرار دهید. بله، حجم محتوای شما تعیین می‌کند که کاتالوگ چه ابعاد و به چه تعداد برگه ای نیاز دارد، اما چیدمان و چین‌ها به داستان شما بستگی دارد.

به عنوان مثال، شما می‌خواهید به مهم‌ترین بخش‌های اطلاعات دسترسی آسان داشته باشید و در اطلاعات در یک صفحه فراخوان پنهان نشوند.   CTA(Call to Action) شما باید در بیرونی ترین قسمت باشد تا حتی اگر مشتری شما آن را به طور کامل نخواند، بازهم به سادگی بتواند به اطلاعات تماس شما دست پیدا کند.

۷. با تصویر جلد مناسب مخاطب را جذب کنید

جلد کاتالوگ شما اولین برداشت از محتویات داخل آن خواهد بود. بنابراین، اگر آن را به خوبی طراحی کنید، جلد شما خوانندگان را تشویق می کند تا داخل کاتالوگ را نگاه کنند. چاپ کاتالوگ  یک روش بازاریابی موثر است، که اگر بتواند خوانندگان را وادار به باز کردن آن کند، شما در گام اول بازاریابی و طراحی کاتالوگ موفق شده اید.

با داشتن چنین نقش مهمی، انتخاب تصویر جلد خود را ساده نگیرید. هنگامی که در حال نوشتن خلاصه ای از موارد مهم برای طراحی هستید، به تیم طراحی خود بگویید که می خواهید مشتریان هنگام دریافت آن چه احساسی داشته باشد. همچنین از تاثیرات عکاسی صنعتی یا همان عکاسی محصولات غافل نشوید؛ تصاویر ناگفته های شما در یک ابزار تبلیغاتی را بیان می کنند و برای جلب اطمینان مشتریان بالقوه ضروری است.

  • منبع
  • دنیای اقتصاد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید