امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280061
۱۰۹۹
۱
۰
نسخه چاپی

بایدها و نبایدها: چگونه باید واژن خود را بشویید؟

بایدها و نبایدها: چگونه باید واژن خود را بشویید؟

انبوهی از اطلاعات متناقض در مورد تمیز کردن واژن وجود دارد و بدتر از آن، زنان توسط محصولات زنانه بمباران می شوند که ادعا می کنند اعضای بدنشان بوی گل رز و وانیل می دهد. بنابراین، حقیقت دقیقا چیست؟

برای تمیز کردن بدن خود به صابون یا شستشوی بدن نیاز دارید، درست است؟ اما برای تمیز نگه داشتن واژن به چه چیزی نیاز دارید؟

واژن شما حساس است و صابون‌های حاوی مواد شیمیایی می‌توانند سطح pH واژن را مختل کنند و می‌توانند انواع مشکلاتی مانند عفونت، بوی بد، یا تحریک را در آنجا ایجاد کنند. اگر هنوز گیج هستید یا نمی دانید که چگونه واژن خود را تمیز کنید و می خواهید بدون هیچ خطری احساس تمیزی کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

اول از همه، اطلاعات نادرست در مورد نحوه تمیز کردن واژن می تواند شما را در جایی بین خارش پوست و عفونت مخمری کامل قرار دهد. همه ما می دانیم که وقتی که احساس ناخوشایندی در واژن خود دارید در همه جای جسم و روح خود احساس ناراحتی می کنید، بنابراین شما می خواهید آن را بهبود دهید.

چگونه واژن خود را بشوییم؟

دکتر نارندرا می‌گوید خوب، در واقع شما مجبور نیستید واژن خود را بشویید. میدونی چرا؟ خوب، زیرا واژن شما قدرت خودپاکسازی را دارد. و به همین دلیل است که به حداقل مراقبت نیاز دارد، اما به روش صحیح. زیرا یک اشتباه جزئی می تواند منجر به عفونت یا مشکلات دیگر شود.

در اینجا به شما آموزش داده شده است که چگونه واژن خود را به درستی حفظ کنید و آن را شاد، سالم و شاداب نگه دارید!

شستشو

بهتر است از صابون‌ها، ژل‌ها و ضدعفونی‌کننده‌های معطر خودداری کنید، زیرا این مواد می‌توانند بر تعادل سالم باکتری‌ها و سطوح pH در واژن تأثیر بگذارند و باعث تحریک شوند.

با این حال، همه زنان متفاوت هستند. برخی ممکن است با صابون معطر واژن خود را بشویند و متوجه هیچ مشکلی نشوند. اما اگر زنی دارای تحریک یا علائم فرج است، یکی از اولین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که از صابون های غیر حساسیت زا و ساده استفاده کنید تا ببینید آیا کمک می کند یا خیر. واژن با ترشحات طبیعی واژن خود را در داخل بدن شما تمیز می کند.

در طول قاعدگی، شستشوی بیش از یک بار در روز ممکن است مفید باشد و تمیز نگه داشتن ناحیه پرینه بین واژن و مقعد نیز مهم است. بهداشت پرینه با شستن آن ناحیه حداقل یک بار در روز با استفاده از روال معمول استحمام ضروری است.

دوش کردن

دوش، آب را به داخل واژن می ریزد و ترشحات واژن را پاک می کند. برخی از زنان از دوش برای تمیز کردن واژن استفاده می کنند. با این حال استفاده از دوش می تواند باکتری های طبیعی واژن را مختل کند، بنابراین استفاده از آن توصیه نمی شود.

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه دوش گرفتن از عفونت های مقاربتی یا عفونت های واژن محافظت می کند وجود ندارد و حتی ممکن است این خطر را افزایش دهد. همین امر در مورد بخار دادن واژن نیز صدق می کند، که به نظر می رسد در حال حاضر شایع است، اما می تواند میزان باکتری های مضر در واژن را در دراز مدت افزایش دهد.

دستمال مرطوب و اسپری معطر

این محصولات معطر می توانند تعادل طبیعی واژن را مختل کنند. اگر طبیعت در نظر داشت واژن بوی گل رز یا اسطوخودوس بدهد، واژن را بوی گل رز یا اسطوخودوس می کرد.

شستن با آب و صابون ساده باید تمام چیزی باشد که برای حفظ سلامت واژن خود نیاز دارید. طبیعی است که واژن بو داشته باشد.

همچنین این نکات را برای تمیز و ایمن نگه داشتن واژن خود دنبال کنید:

1. از استفاده از صابون معطر خودداری کنید.

2. اطمینان حاصل کنید که صابون را از دهانه واژن دور نگه دارید.

3. همیشه برای تمیز کردن آن از آب گرم استفاده کنید زیرا به از بین بردن باکتری ها کمک می کند.

4. از جلو به عقب بشویید تا از خطر عفونت های باکتریایی جلوگیری کنید.

5. به دوش کردن نه بگویید.

6. از پوشیدن لباس های پارچه ای مانند ساتن، ابریشم و پلی استر خودداری کنید. در عوض، لباس های نخی بپوشید و مرتباً آنها را عوض کنید.

7. در نهایت، آب کافی بنوشید تا هیدراته بمانید. هیدراتاسیون برای حفظ سطح pH واژن مهم است.

به یاد داشته باشید خانم ها، واژن شما قدرت خود تمیز کنندگی دارد. به همین دلیل است که استفاده از آب و صابون اولیه برای کنترل بهداشت آن بیش از اندازه کافی است!

چند وقت یک بار واژن را شستشو دهیم؟

مطمئن شوید که واژن خود را حداقل یک بار در روز تمیز می کنید. اگر کمتر تمیز کنید، ممکن است از شر تجمع عرق و ترشحات خلاص نشوید. اگر بیش از یک بار در روز تمیز کنید، ممکن است تعادل ظریف pH ناحیه واژن خود را مختل کنید.

وقتی صحبت از روش به میان می‌آید، استفاده از یک حوله نرم یا دست برهنه بهتر از استفاده از لوفا یا چیز درشت‌تر است که می‌تواند پارگی‌های کوچکی ایجاد کند و شما را در معرض عفونت قرار دهد. مراقب خارش، خشکی، تغییرات ترشحات و عفونت‌های قارچی باشید. تمیز کردن بیش از حد می تواند این علائم تحریک کننده را نیز ایجاد کند.

نکات برتر

  • هنگام دوش گرفتن یا حمام کردن، فرج خود را با آب گرم و صابون ملایم یا بدون عطر بشویید. مطمئن شوید که آب خیلی داغ نباشد و به یاد داشته باشید که تمام صابون را بشویید.
  • لابیای خود را از هم جدا کنید و بگذارید آب گرم صابون اطراف کلاه کلیتورال و بین لابیای شما تمیز شود. این کار ترشحاتی را که در بین چین های پوستی گیر کرده است، شستشو می دهد.
  • کاملاً بشویید و فرج خود را با یک حوله نرم خشک کنید.
  • در زمان پریود، تامپون/پد خود را اغلب عوض کنید. واژن به طور طبیعی خود را تمیز می کند.سلول‌های واژن آن را در pH طبیعی نگه می‌دارند، بنابراین هرگز نباید از اسپری‌هایی در واژن خود استفاده نکنید (مگر اینکه پزشک شما آن را تجویز کرده باشد).
  • از صابون ملایم و آب گرم برای تمیز کردن دهانه واژن خود استفاده کنید. صابون را در واژن خود قرار ندهید.
  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید