امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283193
۳۲۴
۱
۰
نسخه چاپی

بایدها و نبایدهای انتخاب وکیل

کار وکیل پایه یک دادگستری در مرحله اول(یعنی مشاوره برای قبول پرونده) این است که با توجه به آنچه موکل می گوید موضوع را تشخیص داده حکم را در متن قوانین و رویه قضایی و احیاناً دکترین اعم از نظر اساتید، روش و عملکرد دادگاهها و نظریات مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه و...) بیابد و موضوع را بر حکم منطبق کند.

تشخیص موضوع بسیار مهم است؛ اگر موضوع به درستی تشخیص داده شود، یافتن و تطبیق با حکم آسان خواهد بود. مثلاً نافرمانی زن باکره و غیر باکره حکم یکسانی ندارد، هرچند موضوع هر دو تسلیم باشد. یا مثلاً گاهی در مورد شکایات کلاهبرداری در فضای مجازی اختلاف است. یک جا کلاهبرداری است ولی در جای دیگر ممکن است مورد قانونی (التزام به انجام تعهد یا استرداد وجه) باشد و عنوان کلاهبرداری صحیح نباشد.

لیسانس حقوق برای شغل وکالت دادگستری کافی است، گرچه تعدادی از وکلای دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا حقوق هستند اما حرفه ای و خبره بودن وکیل ارتباط چندانی با مدرک دانشگاهی‌اش ندارد.

وکالت با تدریس علم حقوق متفاوت است؛ وکالت آمیخته ای است از هوش اجتماعی و هیجانی، حاضرالذهن و مسلط بودن وکیل به قوانین کاربردی، تجربه مفید و موثر وکیل در دادگستری و خارج از دادگستری، ارتباطات سالم و سازنده، پیگیری بجا و موثر.

وکیل پایه یک دادگستری میتواند در چندین شاخه از وکالت فعالیت تخصصی داشته باشد و این بستگی به توانایی های وکیل دارد: یک وکیل جرایم رایانه ای گرچه وکیل کیفری است اما میتواند وکیل مهریه و خانواده هم باشد؛ مخصوصا در وضعیت کنونی که بسیاری از روابط نامشروع زوجین با فضای مجازی به ویژه تلگرام و اینستاگرام مرتبط شده است.

یکی از پرونده های شایع وکیل خانواده ، طلاق است؛ اما اینکه مرد یا زن، چه زمانی نباید به دنبال طلاق باشد؛ کجا باید مهریه گرفت و کجا بذل کرد؛ کجا شکایت کرد کجا صلح و سازش؟ اینها را وکیل طلاق توافقی تهران بهتر میداند.

آیا پاک کردن اکانت تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ و ... می تواند متهم را از مجازات نجات دهد؟ اسکرین شات کجااستفاده میشوند؟ در کدام شکایتها حساب بانکی طرف شکایت را مسدود می کنند؟ ممنوع الخروجی، جلب و بازداشت چطور؟ راههای گریز از منع تعقیب و جلب به دادرسی کدامند؟ اعاده حیثیت و افترا، نشر اکاذیب و تهدید با چه دلایلی موثر است؟

مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری، در موضوعات مختلف حقوقی می تواند از زیان های احتمالی و بعضا جبران ناپذیر جلوگیری کند.

بایدها و نبایدهای انتخاب وکیل

موسسه حقوقی وکالتم با مسئولیت و مدیریت عباس اسدی (بهترین وکیل شرق تهران) وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی عضو کانون وکلای دادگستری در حوزه‌های مختلف وکالتی فعالیت تخصصی می‌نماید. با توجه به تمایل و درخواست اکثر موکلین، سایت وکالتم اغلب خدمات حقوقی و قضایی را ارائه می نماید. آدرس وب سایت vekalatam.com

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید