امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 284846
۵۱۴
۱
۰
نسخه چاپی

برخورد با نیازهای جنسی نوجوانان چگونه باید باشد؟

نیازهای جنسی نوجوانان از مهمترین چالش ها ودغدغه های خانواده ها خصوصا خانواده های ایرانی است. پدر و مادرها معمولا درباره انتقال درست اطلاعات مسائل جنسی به فرزندانشان، با مشکل مواجه می شوند.

برخورد با نیازهای جنسی نوجوانان چگونه باید باشد؟

نیازهای جنسی نوجوانان از مهمترین چالش ها ودغدغه های خانواده ها خصوصا  خانواده های ایرانی است. پدر و مادرها معمولا درباره انتقال درست اطلاعات مسائل جنسی به فرزندانشان، با مشکل مواجه می شوند.

حتما با خودتان فکر میکنید که چه لزومی دارد که والدین درباره این مسائل با فرزندانشان صحبت کنند. شما خواننده عزیزی که این مقاله را میخوانید اطلاعات خود را درباره مسائل جنسی از کجا گرفته اید؟ از دوستان و آشنایان؟ جالب است بدانید بعضی از افراد همه چیز را با نگاه کردن سایت ها و فیلم های مستهجن متوجه می شوند.

به جرات میتوان گفت که مخرب ترین راه های آموزش جنسی همین هاست.

خیلی از افرادی که سنین 30 سال به بالا هستند معمولا در سن 20 تا 28 سال، تازه اندام تناسلی خود را بهتر می شناسند. در حالی که اگر در نوجوانی و سن نیاز جنسی نوجوانان اطلاعاتشان را بالا می بردند  قطعا روی خود مدیریت و کنترل بهتری داشتند. بسیاری از این آسیب های جنسی خصوصا در دختران نوجوان به دلیل عدم اطلاع از اندام جنسی است. محدودیت را در این زمینه کنار بگذارید.

مسائل جنسی باید از سن 12 سالگی به نوجوان آموزش داده شود.

اگر نمی توانید و از پس این مسئولیت بر نمی آیید اجازه دهید مشاوره نوجوان این کار را انجام دهد. به نوجوانان هم توصیه می کنیم خودتان از والدینتان سوال کنید. اگر نمی توانید سوال کنید حتما به مشاوره فردی مراجعه کنید و مهارت های جنسی خود را بالا ببرید. نیاز جنسی توام با رفتار پر خطر است. تمام تلاش ما این است که دوران نوجوانی تان را با کمترین میزان آسیب و به سلامت طی کنید.

برخورد با نیازهای جنسی نوجوانان چگونه باید باشد؟

گام اول در  برخورد با نیازهای جنسی نوجوانان  این است که بدانیم مطرح کردن اینگونه مسائل نه تنها زشت نیست بلکه در سلامت جنسی خود نوجوان نقش بسیار مهمی دارد .  متاسفانه دستگاههای آموزشی و معلمان که خانواده دوم نوجوانان هستند، روی این مسائل مانور نمی دهند. تنها یک  یا چند مشاوره تحصیلی در مدرسه به  انتخاب رشته یا مشکلات درسی نوجوانان کمک می کنند. به همین دلیل مسئولیت والدین چند برابر می شود.

والدین موظف هستند تا پاسخ مناسبی برای ابهامات جنسی نوجوانان داشته باشند.

خوب در شرایطی که نوجوان بیشتر اوقات خود را با همسن و سالان خود  سپری می کند قطعا از آن ها همه چیز را می آموزد اما با بدترین شیوه ممکن. علاوه بر تحریکات اشتباه جنسی ممکن است به بیماری های بدی نیز دچار شود.خود ارضایی، ارتباط جنسی با هم جنس یا جنس مخالف، دیدن فیلم های مستهجن، آموزش رفتن به سایت های غیر اخلاقی و …… نمونه های بارز فساد اخلاقی هستند که در بیشتر نوجوانان دیده میشود.

قدم بعدی صحبت کردن با نوجوان در مورد مسائل جنسی است. والدین باید آگاهی نوجوان را نسبت به تغییرات بدنشان بالا ببرند. والدین باید ارگان های تناسلی و مواردیکه در طی تحریکات جنسی  اتفاق می افتد را به خوبی برای فرزندشان تشریح کنند. علاوه بر این خطرات جنسی  را به طور آشکار برای فرزندانشان توضیح دهند.

در برخورد با نیازهای جنسی نوجوانان این مسائل باید مطرح شود:

  • او باید در مورد ریز و درشت اندام تناسلیش اطلاعات کافی داشته باشد.
  • نوجوان باید عوارض خود ارضایی را بداند.
  • باید در مورد بیماری های مقاربتی جنسی و راه های انتقال آن ها آگاه باشد.
  • باید بداند که مضرات رفتن به سایت های غیر اخلاقی و دیدن فیلم های مستهجن چیست.

بحران نیازهای جنسی نوجوانان چیست؟

بحران نیازهای جنسی نوجوانان از سنین 11 سالگی شروع شده و در سنین 15 تا 17 سالگی به اوج خود می رسد. نوجوان در این سن نسبت به بدن خود بسیار حساس شده و حس ناشناخته ای در مورد  اندام های جنسی اش دارد. این اولین مرحله از بحران است.

در مرحله دوم نوجوان متوجه تحریکات بدن خود می شود. این تحریکات ممکن است در خواب اتفاق بیافتد یا یک انزال غیر ارادی ببیند. یا ممکن است با دیدن جنس مخالف یا صحنه ای عاطفی حالش عوض شده و آلت تناسلی اش رشد کند و در دختران مایعی از آنها خارج شود. زمانی که علاقه به جنس مخالف پیدا می کند دوست دارد با او ارتباط داشته باشد.

تمام حرکات نوجوان از روی احساس است نه عقل. به همین دلیل بزرگترین شکست های عاطفی را در این سن می گیرند.

اگر عشق او عاطفی باشد کنار آمدن با این شرایط برای خود و برای والدینش آسان تر است. اما بحران نیاز جنسی نوجوانان از جایی آغاز می شود که تحریکات شهوانی او زیاد باشد. در این صورت مبارزه کردن با این تحریکات بسیار سخت است. برخی از نوجوانان نسبت به برخی دیگر گرم مزاج تر هستند و این موضوع مدیریت را سخت می کند.

مشکلات دوران بلوغ نوجوانان چیست؟

مشکلات دوران بلوغ نوجوانان از دو بخش جسمی و روحی حائز اهمیت است.

به لحاظ جسمی با تغییرات فاحش بدن، نوجوان دچار سردرگمی شده و بسیاری از مسائل برای او در هاله ای از ابهام قرار می گیرد. در این شرایط اگر راهنمایی نباشد قطعا نمی تواند از این مرحله حساس به آسانی عبور کند.

از لحاظ روحی و عاطفی به دلیل ترشح هورمون های جنسی، نوجوان سعی می کند به هر نحوی که شده پاسخ این تحریکات را بدهد. معمولا بیشتر خانواده ها از کجروی ها و اخلاق بد نوجوانشان به تنگ آمده اند و بسیاری از آن ها از مشاوره خانواده کمک می خواهند. در صورتی که اگر در ابتدا آگاهی های لازم به نوجوان داده می شد، مشکلاتشان خیلی کمتر از الان بود.

بلوغ جنسی چیست؟

نظر شما درباره بلوغ جنسی چیست؟ بلوغ جنسی ، یا همان دگرگونی جنسی مرحله ای از رشد و مرز میان کودکی و بزرگسالی است. رشد اندام های جنسی و ترشح هورمون های جنسی در این مرحله است. در دوران بلوغ  دستگاه تولید مثل کار خود را آغاز می کنند. پسران در سن 11 تا 17 سالگی و دختران از 9 تا 16 سالگی به سن بلوغ جنسی می رسند. در این سن نوجوان نسبت به خودش شک دارد و از لحاظ شخصیتی بی ثبات خواهد شد وگاهی می ترسد. این زمان آغاز تحول جنسی است. چون نوجوان نمی تواند نیازهای جنسی اش را برآورده کند به شدت عصبی و پرخاشگر می شود.

برخورد والدین با نیازهای جنسی نوجوانان چگونه باید باشد؟

  • نحوه برخورد والدین با نیازهای جنسی نوجوانان باید به نحوی باشد که نوجوان را به انحراف نکشاند. مثلا به گونه ای صحبت شود که علاوه بر حفظ حرمت ها، تمام اطلاعات جزئی به نوجوان داده شود. اگر والدین نمی توانند رو در رو صحبت کنند بهتر است از پیامک یا نامه استفاده کنند. ولی سعی کنند کسی را واسطه این کار نکنند. این مورد بسیار مهم است. لحن و نوع برخورد با نوجوان درباره مسائل جنسی نیز مهم است.
  • به نوجوان مسئولیت بدهند. هر چه وظایف نوجوان بیشتر باشد فرصت کمتری برای خیالپردازی های جنسی پیدا می کند.
  • نوجوان را تشویق به ورزش کنند. ورزش یکی از مهم ترین عوامل در جلوگیری از ناهنجاری های جنسی است.
  • مصرف غذاهای تند و با ادویه، باعث تحریک جنسی بیشتر در نوجوانان می شود.
  • از محیط هایی که باعث تحریک جنسی می شود مثل میهمانی های آنچنانی یا پارتی ها باید خودداری شود.
  • روحیه دینی نوجوان را باید تقویت نمود.
  • رفتار زناشویی پدران ومادران باید در خفا باشد و حرمت ها و خطوط قرمز در خانه باید رعایت شود.
  • منبع
  • آویژه

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید