امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285642
۲۱۵
۱
۰
نسخه چاپی

برخی جاهای دیدنی قطر که در سفر باید ببینید

قطر که ریشه در غرب آسیا دارد و یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین دروازه‌های ترانزیت مسافران در جهان محسوب می‌شود، پر از تجملات و لحظات شاد زندگی در جاهای دیدنی قطر است. مهمان‌نوازی که این کشور ارائه می‌دهد شهرت جهانی دارد و یکی از دلایل اصلی است که مسافران برای تعطیلات به این کشور سفر می‌کنند.

برخی جاهای دیدنی قطر که در سفر باید ببینید

قطر که ریشه در غرب آسیا دارد و یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین دروازه‌های ترانزیت مسافران در جهان محسوب می‌شود، پر از تجملات و لحظات شاد زندگی در جاهای دیدنی قطر است. مهمان‌نوازی که این کشور ارائه می‌دهد شهرت جهانی دارد و یکی از دلایل اصلی است که مسافران برای تعطیلات به این کشور سفر می‌کنند.

از بهترین ورزش‌ها و فعالیت‌های هیجان‌انگیز گرفته تا بعضی از بهترین جاهای دیدنی قطر، می‌توانید گزینه‌های متعددی برای لذت بردن در این کشور پیدا کنید. در واقع، قطر به دلیل داشتن ورزش‌های آبی، هنر، فرهنگ و مجموعه‌ای از جاذبه‌های دیدنی بسیار محبوب است. قطر کشوریست که هیچ مرز و محدودیتی را برای مسافران قائل نیست و بهترین خدمات را در تمام طول سال به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد.

بنابراین اگر می‌خواهد یکی از تعطیلات طولانی آخر هفته خود را بگذرانید یا می‌خواهید به یکی از بهترین مقاصد دنیا سفر کنید، این مطلب برای سفر بعدی شما به قطر است.

در سفر به قطر هر نوع تفریحی که بخواهید پیدا می‌شود. از تجربه‌های تاریخی و هنری در گالری‌های هنری و موزه‌های پیشرفته تا پارک‌های آبی و شهربازی‌های پرشور، گزینه‌های خوبی برای تفریح هستند.

قطر که برای مهمان‌نوازی و مناظر منحصربه‌فرد در سطح جهانی مشهور است، چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد و به نظر می‌رسد این فهرست همچنان ادامه داشته باشد. بنابراین، در اینجا قصد داریم ۴۵ جاذبه گردشگری برتر قطر را که مسافران می‌توانند در تعطیلات بعدی خود بازدید کنند، معرفی کنیم.

برترین جاذبه‌های تاریخی قطر برای بازدید

دانستن تاریخ و فرهنگ هر کشور چیزی است که باید در هر سفر با آن آشنا باشیم. علاوه بر این، وقتی صحبت از کشوری مانند قطر می‌شود، هنر و فرهنگ جایگاه متفاوتی پیدا می‌کند. این کشور بسیار عالی به ترویج هنر و فرهنگ و حفظ تاریخ غنی خود پرداخته است. بنابراین در ادامه سری می‌زنیم به چند اثر تاریخی که چشم‌اندازی از تاریخ قطر را به نمایش می‌گذارند.

۱. موزه‌های مشیرب

یکی از بهترین جاهای دیدنی قطر برای بازدید در دوحه، موزه‌های مشیرب است. این موزه‌ها ۴ شگفتی تاریخی هستند که تاریخ غنی ماهیگیری دوحه را نشان می‌دهند. در میان بسیاری از دیدنی‌های دیگر، موزه‌ها همچنین نشان‌دهنده چگونگی آغاز سفر دوحه به‌عنوان یک دهکده ماهیگیری کوچک و مسیر رشد آن هستند. این مکان برای کسانی که مایلند جنبه‌های مختلف تاریخ قطر را به‌طور عمیق درک کنند، عالی است.

خانه بن جلود، خانه محمد بن جاسم، خانه کمپانی و خانه رادوانی چهار خانه مختلفند که بخشی جدایی‌ناپذیر از موزه هستند. این موزه به‌درستی به‌عنوان موزه‌ای پیشرفته معرفی می‌شود، چون تاریخ و زندگی افرادی را که در قطر زندگی می‌کردند و نقش مهمی در توسعه و مدرن‌سازی قطر داشتند، نشان می‌دهد.

۲. موزه ملی قطر

موزه دیگری که فقط از آب کورنیش در دوحه ساخته شده است، موزه ملی قطر است. این موزه که با منظره‌ای باورنکردنی از خلیج ساخته شده، تاریخ قطر را در سه بخش نشان می‌دهد: آغاز، زندگی کنونی و تاریخ مدرن.

یکی از بهترین مکان های دیدنی دوحه در نزدیکی فرودگاه است و بازدیدکنندگانی که به اینجا می‌آیند می‌توانند روزهای آغازین، زندگی در قطر و تاریخ مدرن این کشور را ببینند که علاقه آنها را به این سرمزین چندبرابر می‌کند. قسمت هیجان‌انگیز موزه این است که فرش مروارید بارودا را به همراه بسیاری از جاذبه‌های دیگر قطر به نمایش می‌گذارد.

در مجموع ۱۱ گالری، کافه، رستوران و یک پارک وجود دارد که به جاذبه‌ها، آینده و امکانات موزه می‌افزاید. معماری این اثر تاریخی، موزه ملی قطر را به یک جاذبه و نشانه نمادین تبدیل کرده است. این موزه توسط معمار مشهور ژان نوول و به‌شکل یک گل رز طراحی شده که در فرهنگ عربی اهمیت زیادی دارد.

۳. متحف

موزه متحف هنر مدرن قطر که ریشه در شهر آموزشی دوحه و یک موزه عربی برای هنر مدرن دارد، بیش از ۹۰۰۰ اثر هنری را در خود جای داده که در یک بازه زمانی ۲۵ ساله جمع‌آوری شده‌اند. در حال حاضر نکته جالب در مورد موزه این است که بازدید رایگان را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند و در مورد هر قطعه خاص، اطلاعات کاملی دارد. در عین حال سرویس رفت و آمد رایگان را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. به همین دلیل، اینجا مکانی برای بازدید هنردوستان است.

هر مجموعه هنری در این موزه زمانی توسط شیخ حسن بن محمد بن علی آل ثانی جمع‌آوری شده است. او به اطراف سفر کرد تا بهترین آثار هنری به نمایش گذاشته شده را جمع‌آوری کند که نشان‌دهنده فرهنگ غنی ترکیه، ایران و دیگر کشورهای آسیایی و شمال آفریقا بود. هنرهایی همچون نقاشی‌ها، آثار روی کاغذ، مجسمه‌ها، اینستالیشن‌ها و آثار ویدئویی که قدمت آن‌ها به قرن نوزدهم برمی‌گردد، در این موزه دید می‌شوند.

۴. دهکده فرهنگی کاتارا

دهکده فرهنگی کاتارا از جاهای دیدنی قطر نمایانگر واقعی فرهنگ پرطراوت قطر، یک جاذبه تاریخی عالی است که تئاتر، باغ‌ها، دو مسجد با طراحی زیبا، تعداد زیادی گالری هنری و بسیاری موارد دیگر را در خود جای می‌دهد.

می‌توانید نگاهی کلی به تاریخ شگفت‌انگیز قطر بیندازید یا به رستوران‌های این منطقه بروید و در طول شب از یک وعده غذایی لذت ببرید. دهکده فرهنگی کاتارا، جایی است که فرد را به سفری در گذشته دوحه می‌برد و نشان می‌دهد که چگونه دوحه از ریشه خود برخاست تا به شهری که امروز می‌بینیم تبدیل شود.

۵. خانه رادوانی

خانه رادوانی که در سال ۱۹۲۰ ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های تاریخ قطر است، متعلق به آکی اکبر رادوانی و خانواده‌اش بود که حدود ۷۰ سال مالکیت این خانه را داشتند. امروزه این خانه به‌عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی برای بازدید در قطر است و بازدیدکنندگان از آثار شگفت‌انگیز این خانه دیدن می‌کنند.

در واقع، همانطور که تاریخ نشان می‌دهد، خانواده رادوانی در سال ۱۹۷۱ از خانه نقل مکان کردند و پس از آن خانه ویران شد. در سال ۲۰۰۷، یک بررسی باستان شناسی انجام و خانه بازسازی شد و در معرض دید عموم قرار گرفت.

بازدیدکنندگان می‌توانند آشپزخانه، حیاط، اتاق نشیمن و سایر قسمت‌های خانه را ببینند تا درخشش واقعی تاریخی قطر را تجربه کنند.

۶. شهر فیلم

یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی قطر هنوز برای بسیاری از مسافران معماست. شهر فیلم به دلیل زیبایی بی‌نظیر و محیط آرام و شگفت‌انگیز بیابان، شهرت زیادی دارد. این شهر روستاهای بادیه‌نشین قدیمی را یادآور می‌شود و نمونه‌ای عالی از شیوه زندگی روستاییان در منطقه خلیج فارس را به نمایش می‌گذارد.

با این حال، منشا شهر فیلم هنوز مشخص نیست. در حالی که بسیاری بر این باورند که به‌عنوان مجموعه‌ای برای یک فیلم یا سریال تلویزیونی ساخته شده، اما نحوه پیدایش آن ناشناخته است. با این وجود، برای بازدیدکنندگان علاقمند به کشف این شهر، عنصری شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. در واقع شهر فیلم یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری قطر است.

۷. موزه هنر اسلامی

یکی از بهترین مکان های دیدنی قطر، موزه هنر اسلامی است که در قلب دوحه واقع شده و جزیره خصوصی خود را دارد. طراحی موزه یکی از برجسته‌ترین نکات آن است، چون به‌گونه‌ای طراحی شده که از زوایای خاصی به نظر می‌رسد موزه روی آب شناور است. MIA که توسط معمار مشهور جهان I.M.Pei طراحی شده، با سنگ آهک پوشیده شده است و بیش از ۱۵۰۰۰ نسخه خطی و متن را در خود جای می‌دهد.

این دست‌نوشته‌ها و متون از سراسر جهان جمع‌آوری شده‌اند و از مهم‌ترین آیتم‌ها برای بازدیدکنندگان است. در واقع می‌توان بهترین منسوجات، سفال، شیشه‌کاری و غیره را که از کشورهایی مانند هند، چین، اسپانیا، عراق، ترکیه و غیره جمع‌آوری شده، در این موزه پیدا کرد.

اما بهترین قسمت موزه کدام است؟ بازدیدکنندگان می‌توانند قرآن کریم را از قرن هفدهم ببینند.

۸. قلعه الزباره

یکی دیگر از جاهای دیدنی قطر که به دلیل اهمیت تاریخی و بنای معماری قدیمی‌اش مشهور است، قلعه الزباره است که منشا دقیق هنوز ناشناخته مانده و بسیاری معتقدند که ساخت این قلعه به قرن هفدهم تا هجدهم برمی‌گردد. در واقع، الزباره به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته می‌شود.

همان‌طور که تاریخ می‌گوید، این قلعه در سال ۱۸۱۱ ویران و در سال ۱۹۸۳ توسط شیخ عبدالله بن جاسم آل ثانی بازسازی شد. هدف از بازسازی قلعه محافظت از منطقه ساحلی بود. این قلعه تا سال ۱۹۸۶ به‌عنوان یک پایگاه نظامی استفاده می‌شد و دوباره متروک شد.

با این حال، امروزه، الزباره به دلیل به تصویر کشیدن معماری سنتی کشور، اهمیت زیادی دارد. این مکان با ساختار سقف، دیوارهای منحنی، ترکیبی از گوشه‌های گرد و برج‌های مربع شکل، نمونه کاملی از تکنیک‌های معماری قدیمی است و مسافران و کاوشگران تاریخی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

۹. برج‌های بارزان

یکی از بهترین جاذبه های تاریخی قطر، برج‌های بارزان است که منظره‌ای بی‌نظیر را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. همان‌طور که تاریخ می‌گوید، این برج‌ها در اواخر دهه ۱۸۰۰ ساخته و سپس در زمان سلطنت شیخ محمد بن جاسم آل ثانی دوباره بازسازی شدند.

طبق روایت افسانه‌ها، برج‌ها در آن زمان به‌عنوان برج‌های دیده‌بانی مورد استفاده بودند و برای اطمینان از عدم تهاجم به‌خصوص از سوی عثمانی‌ها ساخته شدند. همچنین از برج‌های بارزان برای رصدهای نجومی نیز استفاده می‌شد. اینجا بود که اخترشناسان ماه را مطالعه کردند تا به تاریخ ماه رمضان برسند.

جالب اینجاست که برج‌های بارزان از دو برج، یک مسجد کوچک و یک اتاق پذیرایی برای بازدید علاقمندان تشکیل شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند وارد برج شده و از پلکان بالا بروند تا به بالای آن برسند. دیوارهای ضخیم برج‌ها باعث می‌شود که دمای داخل برج‌ها به اندازه کافی برای بازدیدکنندگان خنک باشد.

۱۰. سوق شاهین

سوق شاهین یکی از مکان‌های جذاب قطر است که می‌توانید برای کشف مناظر تاریخی اعراب از آن دیدن کنید. اکنون آنچه این جاذبه گردشگری را به یکی از بهترین بهترین جاهای دیدنی قطر برای کشف میراث این کشور تبدیل می‌کند، تأثیر شاهین در فرهنگ عربی است. شاهین‌ها از دیرباز همواره بخش مهمی از کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی از بخش‌های آسیا و اروپا بوده‌اند.

اینجا در سوق شاهین می‌توانید از نزدیک با این موجودات باشکوه روبرو شوید. نمایشگاه‌هایی وجود دارد که پرندگان در ایوان در حال استراحت هستند. لوازم جانبی، غذا و دیگر لوازم ضروری برای شاهین‌ها در سوق مهیاست. به این پرندگان بسیار احترام گذاشته می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که حضور شما هیچ آسیبی به آنها وارد نمی‌کند.

۱۱. برج الخور

برج الخور که در فاصله ۲ کیلومتری دوحه قرار دارد، یکی از بهترین مکان‌های تاریخی در قطر است که هنر و تاریخ این کشور را نمایان می‌کند. این برج‌ها که در حدود قرن ۱۹ ساخته شده‌اند، بهترین مکان‌های توریستی قطر هستند که قرار بود به‌عنوان سه برج دیده‌بانی، همه فعالیت‌های شهر را زیر نظر داشته باشند. هدف از ساخت این برج‌ها حفاظت از بندر شهر و پیگیری کشتی‌های مهاجم برای ورود به الخور بود.

درست در نزدیکی برج، چاه «عین هلیتان» قرار داشت که به دلیل خواص درمانی، مشهور و یکی از جنبه‌های ضروری زندگی مردم آن ناحیه بود. برج‌های الخور نه فقط داستان‌ها، بلکه مسافران را به خاطر معماری باشکوه خود جذب می‌کند. این برج حدود ۲۶ فوت ارتفاع دارد که می‌تواند نمای کاملی را از کل شهر ارائه دهد.

۱۲. قلعه زکریت

قلعه زکریت، یکی از مکان های دیدنی قطر است که شما را به دیدن این شاهکار دعوت می‌کند. قلعه زکریت به دلیل تاریخی بودن اهمیت زیادی دارد، اما چیزی جز باقی مانده از گذشته‌ای نیست که در زمان مقرر تحول عظیمی را پشت سر گذاشته است. این قلعه ساختاری مربع شکل دارد.

قلعه زکریت که قدمت آن به قرن هجدهم بازمی‌گردد، بهترین جاذبه‌ای است که در آن می‌توانید سکونتگاه قدیمی را ببینید و هنر طراحی و ساخت را درک کنید.

در فاصله نه چندان دور، ساحلی وجود دارد که می‌توانید در تعطیلات خود به قطر، از آن دیدن کنید. از نقاط برجسته این مکان، می‌توان به شبه جزیره زکریت و سنگ چتر اشاره کرد که به دلیل فرم منحصربه‌فرد قارچ معروف است.

۱۳. خانه کمپانی از جاهای دیدنی قطر

قدمت این خانه به دورانی برمی‌گردد که قطر به اندازه امروز توسعه‌یافته و ثروتمند نبود، این خانه از جمله مکان‌های معروف قطر است که می‌توانید برای کشف تاریخ از آن دیدن کنید. خانه کمپانی بخشی از موزه هنر مدرن متحف است که مسافران را برای آشنایی با جزئیات گذشته به خود جذب می‌کند.

خانه کمپانی در اصل به کارگران صنعت نفت اختصاص دارد. کار سخت و فداکاری کارگران این صنعت بود که قطر را به یکی از ثروتمندترین کشورهای حوزه خلیج فارس با یک کارخانه عظیم نفت تبدیل کرد. امروزه قطر در میان کشورهایی قرار دارد که به دلیل داشتن ذخایر نفتی در سراسر جهان شناخته شده است.

برای بازدید از خانه کمپانی تورهایی وجود دارد که می‌توانید از نزدیک سبک زندگی و تلاش آن کارگران را درک کنید.

۱۴. محوطه باستانی الزباره

سایت باستانی الزباره، یکی از میراث جهانی یونسکو در قطر، از برترین سایت‌های تاریخی است که نباید دیدن آن را از دست دهید. این سایت باستانی که در بین برترین جاذبه‌های گردشگری قطر قرار دارد، بهترین مکان برای کشف بقایای پیش از تاریخ در این کشور است.

از تمدن ۱۷۶۰ تا بقایای سازه‌های ۱۹۳۸، می‌توانید تمام جنبه‌های مربوط به تاریخ قطر را کشف کنید. قلعه‌ها و بازارها، چاه داخلی و چند مکان دیگر، به وضوح هنر و معماری قطر را از دوران گذشته به نمایش می‌گذارند.

با جستجوی بیشتر در تاریخ، می‌توان فهمید که این شهر یک بندر صادرات بوده که تجارت عمده از آنجا انجام می‌شد. در طول آن زمان، بازارهایی برای تجارت و ایجاد ثبات مالی کشور ایجاد شد.

۱۵. کتابخانه ملی قطر

میراث غنی و زیبایی قطر را در کتابخانه ملی قطر می‌توان دید. این جاذبه دیدنی در قطر، مکانی برای کاوش عمیق‌تر در گذشته و کسب اطلاعات دقیق در مورد قطر و سایر شبه قاره‌ها است. این کتابخانه با ایده ایجاد بستری برای حفظ میراث و فرهنگ اعراب و ایجاد مکانی برای یادگیری اجتماعی، احداث شد.

کتابخانه ملی در سال ۲۰۱۲ توسط بنیاد آموزش، علم و توسعه جامعه قطر تأسیس شد. بعدها در سال ۲۰۱۸، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی این کتابخانه را افتتاح کرد. تمام جزئیات این کشور که شامل فرهنگ، میراث و تاریخ آن می‌شود، برای شهروندان حفظ شده است.

کتابخانه ملی با هدف تبدیل شدن به یکی از برترین مراکز آموزشی و تحقیقاتی در جهان ساخته شد. این جاذبه گردشگری در قطر بهترین راه برای درک تاریخ اعراب است. در کتابخانه ملی قطر ۵۰۰،۰۰۰ نشریه، کتاب الکترونیکی، روزنامه نگهداری می‌شود.

  • منبع
  • علی بابا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید