امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286426
۲۵۲
۱
۰
نسخه چاپی

بررسی ۸ ویژگی برجسته دکوراسیون نئوکلاسیک

دلتان می‌خواهد یک تغییر بزرگ و اساسی در دکوراسیون خانه خود ایجاد کنید؟ دکوراسیون نئوکلاسیک را می‌شناسید؟ این دکوراسیون می‌تواند زیباترین دکوراسیونی باشد که خانه شما به خود می‌بیند.

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

یکی از زیباترین سبک‌ها برای دکوراسیون داخلی سبک دکوراسیون نئوکلاسیک است که با المان‌های خاص و منحصربه‌فرد خود جلوه ویژه‌ای به منزل شما می‌بخشد.

سبک دکوراسیون نئوکلاسیک چیست؟

دکوراسیون نئوکلاسیک الهام گرفته از سبک‌های کلاسیک قدیمی مانند رنسانس، باروک و… است. این سبک‌ها به‌خاطر ظرافت در کار، پرداخت بیش از حد به جزئیات و استفاده از وسایل دکوراتیو مجلل معروف هستند. ترکیب این سبک‌ها با دکوراسیون مدرن سبکی نوین را به وجود آورده که در عین سادگی بسیار مجلل و باشکوه است.

این دکوراسیون یک ترکیب بین استایل‌های کلاسیک و سبک‌های مدرن است که به خانه شما ظاهری شیک و لاکچری می‌بخشد. بعضی المان‌ها و عناصر در این دکوراسیون نسبت به سایر دکوراسیون‌ها مهم‌تر هستند. در واقع فرم‌های ساده در طراحی مدرن در کنار ظرافت‌های  استایل کلاسیک باعث شده این سبک برای فضاهای مختلف مناسب باشد. با این وجود برای بهتر اجراشدن این سبک در خانه لازم است که با ویژگی‌های خاص دکوراسیون نئوکلاسیک آشنا باشید.

ویژگی‌های دکوراسیون نئوکلاسیک

در زیر تعدادی از ویژگی‌های این سبک دکوراسیون را بررسی می‌کنیم.

1. انتخاب رنگ‌ها

در سبک نئوکلاسیک، رنگ‌ها اهمیت زیادی دارند. انتخاب رنگ‌های طبیعی و ملایم، مانند طوسی، بژ، قهوه‌ای تیره و طلایی کم‌رنگ برای دیوارها و مبلمان ایده‌آل است. همچنین، می‌توانید با استفاده از رنگ‌های کلاسیک و زیبا در کف‌پوش، پرده‌ها و تزیینات کوچک به دکوراسیون نئوکلاسیک خود شکوه و جذابیت بیشتری ببخشید.

2. مصنوعات چوبی

استفاده از مصنوعات چوبی در این دکوراسیون از ویژگی‌های اصلی این استایل محسوب می‌شود. میزها، صندلی‌ها، کابینت‌ها و تزیینات چوبی دیگر، دقیقا همان بخشی از این سبک هستند که المان‌های استایل کلاسیک را به فضا اضافه می‌کنند.

3. تزیینات و پرده‌ها

دکوراسیونی کاملا چشم‌نواز می‌خواهید؟ پرده‌ها و تزیینات کلاسیک می‌توانند دکوراسیون شما را چشم‌نواز کنند. انتخاب پرده‌های با طرح‌های کلاسیک، تابلوها و آینه‌های بزرگ با قاب‌های زیبا، گچ‌بری‌های خاص و آثار هنری می‌توانند زیبایی و اعتبار بیشتری به فضا ببخشد.

4. نورپردازی مناسب

نورپردازی با استفاده از چراغ‌های کلاسیک و زیبا می‌تواند جلوه‌ای شگفت‌انگیز به دکوراسیون نئوکلاسیک بدهد. استفاده از لوسترهای بزرگ و طرح‌های کلاسیک در سقف، چراغ‌های دیواری با طرح‌های اصیل و نورپردازی حرفه‌ای می‌تواند فضا را به شکل عجیبی دلنشین و دوست‌داشتنی‌تر کند.

5. الگوها و نقوش

فرش‌ها، پارچه‌ها و تزییناتی با الگوها و نقش‌های کلاسیک، گچ‌بری‌هایی با استفاده از ورق طلا می‌توانند باعث خلق جلوه‌ای منحصر به فرد در دکوراسیون خانه شوند.

6. مبلمان و تزیینات با طرح‌های نئوکلاسیک

مبلمان در دکوراسیون نئوکلاسیک نقش مهمی ایفا می‌کند. برای این سبک دکوراسیون انتخاب مبل بسیار مهم است. کیفیت پارچه و روکش مبل نیز در این دکوراسیون اهمیت دارد. بهتر است رنگ پارچه مبل با پرده‌ها و سایر المان‌های خانه هماهنگی داشته باشد. اگر پرده‌ها دارای نقش‌های کلاسیک هستند مبلمان را ساده انتخاب کنید.

7. استفاده از وسایل دکوراتیو

استفاده از وسایل دکوراتیوی کوچک اما زیبا می‌تواند این دکوراسیون را تکمیل کند. از تزییناتی مانند آجرهای دکوراتیو، ستون‌های آماده، مجسمه‌ها، صندوق‌های ظریف، پارچه‌های گران‌بها و مجسمه‌های سفالی استفاده کنید تا جلوه‌ کلاسیک و لوکسی را در فضا ایجاد کنید.

8. استفاده از نمای طبیعی برای دیوار

استفاده از سنگ‌های طبیعی، چوب و پارکت‌هایی با طرح چوب برای نمای دیوار می‌تواند بسیار الهام‌بخش باشد. داشتن حداقل یک دیوار در خانه با نمای چوبی یا آجری همراه کف‌پوش‌های چوبی با طرح کلاسیک می‌تواند سبک دکوراسیون گرم‌تر و طبیعی‌تری ایجاد کند.

سخن آخر

در نهایت، در دکوراسیون نئوکلاسیک، توجه به جزئیاتی مانند ترازبندی، هماهنگی رنگ‌ها، استفاده از وسایل دکوراتیو باکیفیت و دقت در انتخاب اجناس بسیار مهم است. همچنین، حفظ تعادل بین عناصر کلاسیک و مدرن نیز برای داشتن یک دکوراسیون نئوکلاسیک موفق اهمیت خاصی دارد، پس برای اینکه دکوراسیون بهتری داشته باشید قبل از هر کاری با یک دکوراتیو حرفه‌ای صحبت کنید.

  • منبع
  • دلتا مگ

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید