امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280297
۲۶۴
۱
۰
نسخه چاپی

برنامه ریزی برای موفقیت: 9 نکته برای پیشرفت شغلی

برنامه ریزی برای موفقیت: 9 نکته برای پیشرفت شغلی

برای پیشرفت شغلی خود باید برنامه داشته باشید. پیشرفت شغلی به اشکال مختلف انجام می شود، از بالا رفتن از نردبان شرکت تا مسئولیت بیشتر در نقش فعلی خود. صرف نظر از اینکه برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کنید، این امکان پذیر نیست مگر اینکه برنامه ای داشته باشید که شما را در این مسیر راهنمایی کند. ایجاد یک نقشه راه شغلی این طرح و پایه ای را برای شما فراهم می کند تا به شما در پیشرفت شغلی کمک کند.

هرکسی تعریف شخصی خود را از موفقیت دارد. برای برخی افراد ممکن است رسیدن به C-Suite و گرفتن یک نقش اجرایی مطلوب باشد، و برای برخی دیگر می تواند یافتن شغلی باشد که به آنها امکان می دهد زمان بیشتری را با خانواده خود بگذرانند. هیچ راه درست یا غلطی برای تعریف موفقیت وجود ندارد - برای هر کسی متفاوت به نظر می رسد. مهم این است که شما بتوانید آن را برای خودتان تعریف کنید.

به این فکر کنید که در حال حاضر چه چیزی برای شما در حرفه شما مهم است و می خواهید شغل شما در آینده چگونه باشد. آنچه اکنون برای آن تلاش می کنید ممکن است متفاوت از آنچه در پنج یا ده سال آینده می خواهید به نظر برسد. تفکر درازمدت به شما کمک می کند تا نسخه موفقیت خود را تعریف کنید.

1. آماده شدن برای نقش بعدی خود را زودتر شروع کنید

امروز چه کردید تا پنج سال دیگر برای نقشی که می خواهید آماده شوید؟ روز را غنیمت بشمار! هیچ وقت برای شروع آماده سازی زود نیست. الیز مارکوارت، مدیر ادغام M&A، می‌گوید: «منتظر نباشید تا بخواهید یا برای تغییر شغل یا ارتقای شغلی آماده باشید. شش ماه برنامه ریزی برای رسیدن به هدف شغلی بعدی خود پیش بینی کنید. شروع کنید به گام هایی که می توانید برای حرکت به سمت نقش بعدی خود بردارید فکر کنید.

2. روی علایق خود تمرکز لیزری داشته باشید

99 درخواست ارسال کردید و یک شغل پیدا نکردید؟ به چیزهایی که دوست دارید توجه دقیق داشته باشید و فقط فرصت هایی را دنبال کنید که با آن علایق مطابقت دارند. به جای استفاده از شبکه گسترده، بر روی احتمالاتی که بیشتر به آنها علاقه دارید متمرکز بمانید و با مهارت های خود هماهنگ شوید. به روی فرصت هایی باز باشید که از نقاط قوت شما به روش های جدید و منحصر به فرد استفاده می کنند.

3. 1. شبکه خود را بسازید و قابل مشاهده باشید

این چیزی نیست که شما می دانید - این کسی است که شما می شناسید". افراد مناسب را بشناسید و آنها را با کار خود تحت تاثیر قرار دهید. آگاه باشید که مردم همیشه کارهای شما را رصد می کنند و برای ایجاد یک شبکه قوی وقت (و تلاش) صرف می کنند.

از لینکدین و شبکه های اجتماعی استفاده کنید. مطمئن شوید که پروفایل شما به روز است، حرفه ای به نظر می رسد و محتوای خوبی دارد. گروه‌های حرفه‌ای بسیار زیادی وجود دارند که در صورت نیاز از آنها برای تماس، اطلاعات و کمک در فیس‌بوک استفاده می‌کنم.

4. مربیان را پیدا کنید

در حین شبکه سازی، در نظر بگیرید که چگونه می توانید تیم رویایی شخصی خود را جمع آوری کنید. به گفته TED، شما به پنج مربی نیاز دارید تا بهترین خود را نشان دهید. مردم حاضر به کمک هستند! جولیان تاجوبا، یکی از مدیران مهندسی راه حل، به طرفداران خود می گوید: «همه باید یک هیئت مدیره شخصی داشته باشند. "افرادی که به شما دیدگاهی درباره نحوه اداره زندگی تان ارائه می دهند. هیئت مدیره من چیزهایی را در مورد من که نادیده گرفته بودم تشخیص داد و مرا فراتر از منطقه راحتی ام برد. آنها به من کمک کردند که ناامیدی ناشی از راکد ماندن در حرفه‌ام را به سمت جلو ببرم.» برای یادآوری: به یاد داشته باشید، در دنیای مجازی که ما در آن زندگی می کنیم، از نظر جغرافیایی خود را به مشاوران نزدیک خود محدود نکنید.

5. از منطقه راحتی خود خارج شوید

نماینده ارشد بازاریابی محصول کامرین تامپسون برای لحظه ای از ناراحتی خود پشیمان نیست. تا زمانی که چندین بخش از کسب و کار را کاوش نکرده و در مورد آن یاد نگیرید، نمی دانید که یک مسیر شغلی بالقوه چگونه است. در شرکتی که نوآوری را در اولویت قرار می دهد، مکانی را پیدا کنید که می دانید می توانید بیشترین تأثیر را داشته باشید! خارج شدن از منطقه آسایش آسان نیست... اما پاداش توانایی رشد شخصی و حرفه ای به بهترین کار و بهترین زندگی منجر می شود. رویای بزرگ داشته باشید و گرسنه بمانید تا تجربه خود را یاد بگیرید و تکامل دهید.

6. برای تکالیف کششی داوطلب شوید

دست خود را برای یک پروژه جدید بالا ببرید یا برای کمک به چیزی که ممکن است کمتر برای شما آشنا باشد داوطلب شوید. داوطلب شدن برای یک ماموریت می تواند از طریق یک سازمان غیرانتفاعی، در کالج/دانشگاه، مؤسسه آموزشی یا با کارفرمای فعلی شما باشد. شما هرگز نمی دانید که ممکن است به کجا منجر شود!

7. محور کردن را یاد بگیرید

اگر متوجه شدید که اگر مسیر شغلی متفاوتی را انتخاب می‌کردید، به چه شکل زندگی می‌توانست به نظر برسد، پس خیال پردازی نکنید - چرخش کنید! زمانی که لکسیس هانسون، مهندس نرم‌افزار می‌خواست حرفه‌اش را تغییر دهد، از یک مدیر مهندسی نرم‌افزار درباره فرصت‌های سایه پرسید. او به من پیشنهاد داد که چند روز در هفته با تیمش کار کنم! او گفت. اگر به دنبال تغییر شغل هستید، رزومه همیشه داستان کامل را بیان نمی کند. سعی کنید یک برنامه کاربردی را دوباره کار کنید تا آموزش، پروژه های خاص و مشارکت خود را در سازمان های صنعتی به نمایش بگذارید.

8. برند شخصی خود را بسازید

برند شخصی چیست؟ پل ویلهویت، مدیر فروش برنامه‌های توانمندسازی، یک برند شخصی را اینگونه توصیف می‌کند: «آنچه که مردم در مورد شما می‌گویند وقتی شما آنجا نیستید». در دنیایی که ارتباطات به طور فزاینده‌ای دیجیتالی می‌شود، نحوه ظاهر شدن شما به صورت مجازی در شکل‌گیری یک تصور مثبت بسیار مهم است. برای صیقل دادن برند شخصی و کانال های اجتماعی حرفه ای خود وقت بگذارید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید