امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281286
۶۳۵
۱
۰
نسخه چاپی

بهترین دمنوش ها برای کاهش درد قائدگی

بهترین دمنوش ها برای کاهش درد قائدگی

دوران قاعدگی برای بانوان در هر ماه با درد و اذیت های فراوانی همراه است. این توفیق اجباری شاید قابل رفع نباشد ولی به کمک برخی گیاهان دارویی می توانید درد آن را کاهش دهید و بدون استفاده از هیچ گونه مادی شیمیایی و قرص هر ماه به راحتی از آن عبور کنید. در این مقاله قصد داریم ۵ دمنوش مناسب برای درد در دوران پریودی را معرفی نماییم.

چای زردچوبه

چای زردچوبه

زردچوبه دیگر ماده موثر در کاهش درد های پریودی است که به صورت چای و دمنوش می توانید از آن استفاده کنید. کاهش درد و التهاب از مهمترین خواص زردچوبه می باشد. همچنین استفاده از چای زردچوبه باعث تسکین دوره‌ های درد می شود و التهاب و گرفتگی عضلات را نیز کاهش می دهد. وجود آنتی اکسیدان های موجود در زردچوبه باعث مقابله با التهاب سیستمیک می گردد.

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل می ‌تواند اثرات بسیار مثبتی در این دوران برای بانوان داشته باشد. زنجبیل دارای ایبوپروفن است که به کاهش درد های دوره ای کمک می کند. همچنین برای افرادی که در دوران قاعدگی دچار تهوع و سردرد هستند، زنجبیل می ‌تواند مناسب باشد. در کنار کاهش درد، استفاده از دمنوش زنجبیل باعث کاهش التهاب نیز می شود. تنها کافی است نصف قاشق چایخوری زنجبیل را در روز برای کاهش مدت زمان گرفتگی عضلات و شدت آن استفاده کنید.

دمنوش دارچین

دمنوش دارچین

دمنوش یا چای دارچین دیگر گزینه مناسب برای دوران قاعدگی می باشد. خواص دارچین باعث می شود به عنوان یک ضد التهاب طبیعی عمل کند و درد و خونریزی شدید را نیز کاهش دهد. دیگر استفاده این دمنوش، کاهش حالت تهوع در بانوان است و به هیچ عنوان عوارض منفی برای بدن نیز ندارد. اگر در روز حداکثر یک قاشق چای خوری دارچین را برای دمنوش استفاده کنید، این ماده غذایی بدون هیچ گونه عوارض جانبی به کاهش درد شما در این دوران کمک خواهد کرد.

دمنوش گل گاو زبان

دمنوش گل گاو زبان

گل گاو زبان دیگر دمنوشی است که می توانید در دوران پریودی استفاده کنید. علاوه بر خاصیت ضد التهاب و ضد درد طبیعی که در این گیاه دارویی نهفته شده، استفاده از این دمنوش باعث می شود خونریزی های روز اول که منجر به درد های بسیار شدید در قسمت رحم می شود کاهش پیدا کند. همچنین دفع لخته های خون با استفاده از دمنوش گل گاو زبان سریعتر اتفاق می افتد و می توانید هر چه سریعتر از این دوران دردناک عبور کنید.

مطمئنا تغییر خلق و خوی افراد در این دوران ممکن است باعث ناراحتی  بانوان و اطرافیانشان شود. خاصیت آرام بخش و تقویت کننده اعصابی که در گل گاو زبان نهفته شده، می ‌تواند این مشکل را نیز به آسانی رفع کرده و یک آرامش بخش طبیعی به شمار بیاید.

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه شاید یکی از موثرترین مواد برای کاهش درد های دوران قاعدگی باشد. تهیه دمنوش بابونه در منزل کار دشواری نیست و فقط کافی است ۲ قاشق چای خوری چای بابونه را به دو فنجان آب جوش اضافه کنید و بعد از هشت دقیقه آن را نوش جان کنید.ترکیب این دمنوش با عسل نیز می تواند بسیار موثر باشد.

چای بابونه خاصیت آرام بخش دارد در هنگام درد می‌ تواند تسکین مناسبی به بدن شما اعطا کند. همچنین این دمنوش درد های بسیار دردناک دوران پریودی را کاهش می دهد. از دیگر خواص این دمنوش می توانیم به خاصیت ضد اضطراب و التهاب و همچنین خاصیت ضد اسپاسم اشاره کنیم که گرفتگی های غیر ارادی ماهیچه ها را متوقف می کند و برای درمان درد های زیر شکم بسیار مفید است. معمولاً در این دوران خلق افراد نیز تغییر می کند و چای بابونه باعث تنظیم عملکرد دوپامین که نقش موثری در اخلاق افراد دارد، می شود.

  • منبع
  • حرف تازه

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید