امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285339
۲۱۴
۱
۰
نسخه چاپی

بیوگرافی و حقایق زندگی جانی دپ، هنرپیشه مشهور سینما

بیوگرافی و حقایق زندگی جانی دپ، هنرپیشه مشهور سینما

جانی دپ بازیگر، تهیه‌کننده و موسیقی‌دان آمریکایی است. او در ۹ ژوئن ۱۹۶۳ در اوونزبورو، کنتاکی، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. دپ در دهه ۱۹۸۰ با بازی در سریال تلویزیونی «۲۱ Jump Street» به شهرت رسید.

دپ از آن زمان به یک بازیگر بسیار تحسین شده و محبوب تبدیل شده است که به خاطر بازی‌های متفاوت‌اش در نقش‌های مختلف در طیف وسیعی از فیلم‌ها شناخته شده است. برخی از برجسته‌ترین نقش‌های او عبارتند از: ادوارد دست قیچی، دزدان دریایی کارائیب، سوینی تاد و آلیس در سرزمین عجایب.

دپ به عنوان تهیه‌کننده فیلم نیز کار کرده و نامزد جوایز متعددی از جمله سه جایزه اسکار شده است. او علاوه بر بازیگری به نوازندگی نیز می‌پردازد و در چندین گروه موسیقی نوازندگی کرده است.

دپ حرفه‌ای موفق داشته است، اما در سال‌های اخیر نیز موضوع مناقشه‌هایی از جمله اتهامات خشونتخانگی و سوء مدیریت مالی بوده است.

جانی دپ فعالیت بازیگری خود را در دهه ۱۹۸۰ با ایفای نقش‌های کوچک در فیلم‌هایی مانند “جوخه” و “کابوس در خیابان الم” آغاز کرد. با این حال، نقش او در نقش افسر تام هانسون در سریال تلویزیونی موفق «خیابان پرش ۲۱» بود که او را به شهرت رساند.

در دهه ۱۹۹۰، دپ به خاطر همکاری‌هایش با کارگردان تیم برتون، از جمله «ادوارد دست قیچی»، «اسلیپی هالو» و «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» شناخته شد. او همچنین در فیلم‌های موفق دیگری مانند «دونی براسکو»، «ترس و نفرت در لاس وگاس» و «شکلات» بازی کرد.

یکی از نمادین‌ترین نقش‌های دپ، نقش کاپیتان جک اسپارو در مجموعه «دزدان دریایی کارائیب» است که در سال ۲۰۰۳ آغاز شد و دنباله‌های متعددی را به دنبال داشت. او همچنین چهره‌های واقعی زندگی مانند نویسنده جی‌ام باری در «پیدا کردن نورلند» و گانگستر وایتی بولگر در «توده سیاه» را به تصویر کشیده است.

خارج از بازیگری، دپ عضو چندین گروه موسیقی از جمله سوپرگروه هالیوود خون آشام‌ها بوده است که در سال ۲۰۱۵ با آلیس کوپر و جو پری تشکیل داد.

در سال‌های اخیر، زندگی شخصی و مبارزات حقوقی دپ، کار حرفه‌ای او را تحت الشعاع قرار داده است. در سال ۲۰۱۶، امبر هرد، همسر سابقش، او را به خشونت خانگی متهم کرد که او انکار کرد. این پرونده به یک نبرد حقوقی بسیار تبلیغاتی و توافق طلاق منجر شد. در سال ۲۰۲۰، دپ در دعوای افترا علیه یک روزنامه انگلیسی که او را «کتک زن» خوانده بود، شکست خورد. این حکم منجر به خروج او از مجموعه فیلم‌های «جانوران شگفت‌انگیز» شد. هر چند در نهایت او برنده دادگاه و همسر سابقش شدو از تهامات مبرا شد.

زندگی اولیه جانی دپ با حرکت مداوم بین شهر‌ها و ایالت‌های مختلف مشخص شد، زیرا خانواده او با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کردند. او دبیرستان را ر‌ها کرد و به دنبال موسیقی رفت و در نهایت به لس آنجلس رفت تا حرفه بازیگری را دنبال کند.

دپ علاوه بر فعالیت موفق خود در زمینه سرگرمی، در فعالیت‌های بشردوستانه مختلفی نیز شرکت داشته است. او از حامیان ائتلاف آسایشگاه و مراقبت تسکینی کودکان بوده است، یک سازمان غیرانتفاعی که از کودکان مبتلا به شرایط تهدید‌کننده زندگی و خانواده‌های آن‌ها حمایت می‌کند.

دپ همچنین به خاطر علاقه به مد‌های ترکیبی و سبک شخصی منحصر به فردش شناخته شده است. او دو بار توسط مجله پیپل به عنوان “جذاب‌ترین مرد زنده” معرفی شده است و به دلیل کارش به عنوان یک بازیگر با جوایز متعدد از جمله گلدن گلوب برای بازی در “سوئینی تاد: آرایشگر شیطان خیابان فلیت” شناخته شده است.

در سال‌های اخیر، دپ با مشکلات مالی و جنگ‌های حقوقی مرتبط با سرمایه‌گذاری‌های تجاری‌اش مواجه شده است. او از مدیران تجاری سابق خود به دلیل سوء مدیریت مالی خود شکایت کرده است و همچنین با یک مدیر لوکیشن که او را به حمله در هنگام فیلمبرداری یک فیلم متهم کرده بود، با شکایت روبرو شده است.

جانی دپ علاوه بر فعالیت در زمینه فیلم و موسیقی، در تولیدات صحنه‌ای نیز فعالیت داشته است. او در سال ۲۰۰۵ در تولید “مناجری شیشه‌ای” ظاهر شد و نقش سوئینی تاد را در نسخه کنسرتی این موزیکال در سال ۲۰۰۷ بازی کرد.

دپ همچنین یک مدافع سرسخت برای اهداف زیست محیطی، از جمله حفاظت از گونه‌های در معرض خطر و ترویج انرژی‌های تجدید‌پذیر بوده است. او از سازمان‌هایی مانند صلح سبز و صندوق جهانی حیات وحش حمایت کرده است.

دپ در طول زندگی حرفه‌ای خود به دلیل توانایی‌اش در زندگی در طیف گسترده‌ای از شخصیت‌ها و زنده‌کردن آن‌ها روی پرده شهرت داشته است. او به دلیل استعدادش به عنوان بازیگر بسیار مورد توجه است و به دلیل توانایی‌اش در انتقال احساسات پیچیده و آشفتگی درونی مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

جانی دپ همچنین به خاطر دوستی نزدیک و همکاری با دیگر چهره‌های مطرح صنعت سرگرمی شناخته شده است. او در چندین فیلم از جمله «ادوارد دست قیچی» و «اسلیپی هالو» با کارگردان تیم برتون کار کرده است و با نوازندگانی چون کیت ریچاردز و مرلین منسون دوست بوده است.

دپ در مورد مبارزات خود با اعتیاد صحبت کرده است و در مورد تأثیری که این اعتیاد بر زندگی شخصی و حرفه او داشته است صحبت کرده است. او به دنبال درمان برای سوءمصرف مواد بوده است و خانواده و دوستانش را برای غلبه بر اعتیادش به او کمک کرده‌اند.

یک واقعیت جالب در مورد جانی دپ این است که او مجموعه‌ای از اقلام کمیاب و ارزشمند از جمله آثار هنری، کتاب‌ها و آثار تاریخی است. او مشهور است که میلیون‌ها دلار برای جمع‌آوری اقلامی مانند عکس هنرمند مکزیکی فریدا کالو متعلق به دهه ۱۹۴۰، نامه‌ای از ناپلئون بناپارت و مجموعه‌ای از عروسک‌های باربی هزینه می‌کند.

دپ همچنین به خاطر عشقش به خالکوبی معروف است و در طول زندگی حرفه‌ای خود با طرح‌های مختلف پوشانده شده است. او گفته است که هر خالکوبی معنای شخصی دارد و نشان‌دهنده یک رویداد یا شخص مهم در زندگی او است.

دپ علاوه بر فعالیت در زمینه سرگرمی، در امور خیریه نیز مشارکت داشته است. او از سازمان‌هایی مانند ائتلاف مراقبت‌های تسکینی و آسایشگاه کودکان حمایت کرده است که از کودکان مبتلا به شرایط تهدیدکننده حیات و خانواده‌های آن‌ها حمایت می‌کند.

جانی دپ حرفه‌ای طولانی و موفق در زمینه سرگرمی داشته است، با میراثی که شامل برخی از به یاد ماندنی‌ترین و نمادین‌ترین اجرا‌ها در فیلم و موسیقی است. در حالی که او با سهم خود از چالش‌ها و مناقشات روبرو شده است، او همچنان یک چهره بسیار مورد احترام و تاثیرگذار در صنعت است و کمک‌های او در فرهنگ عامه برای سال‌های آینده تجلیل خواهد شد.

یکی دیگر از واقعیت‌های جالب در مورد جانی دپ این است که او چند زبانه است و به چندین زبان از جمله فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی به راحتی صحبت می‌کند. او همچنین به استفاده از مهارت‌های زبانی خود در کارش معروف است و در فیلم‌هایی مانند «شکلات» و «دروازه نهم» ایفای نقش می‌کرد که او را ملزم می‌کرد به زبان‌هایی غیر از انگلیسی صحبت کند.

دپ دو بار ازدواج کرده است، ابتدا با هنرمند آرایشگر لوری آن آلیسون و سپس با هنرپیشه امبر هرد. ازدواج او با هرد در سال ۲۰۱۷ به طلاق بسیار تبلیغاتی منجر شد، پس از اتهامات مربوط به آزار خانگی که توسط دپ رد شد. روند‌های قانونی با مناقشه همراه بود و هر دو طرف یکدیگر را به سوء رفتار متهم کردند.

یکی دیگر از واقعیت‌های جالب در مورد جانی دپ این است که او علاقه زیادی به نواختن گیتار دارد و اغلب با نوازندگان دیگر در پروژه‌های مختلف همکاری داشته است. او علاوه بر عضویت در چندین گروه موسیقی، برای هنرمندان دیگری از جمله Shane MacGowan و Oasis نیز گیتار‌زده است.

دپ در طول دوران حرفه‌ای خود نامزد جوایز متعددی از جمله سه جایزه اسکار و نه جایزه گلدن گلوب بوده است. او برای بازی‌هایش جوایز متعددی از جمله جایزه انجمن بازیگران سینما را برای بازی در فیلم «دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه» دریافت کرده است.

علیرغم جنجال‌هایی که در سال‌های اخیر او را احاطه کرده است، جانی دپ همچنان یک مجری بسیار محترم و مورد توجه در هالیوود است. استعداد او به عنوان یک بازیگر، نوازنده و تهیه‌کننده باعث شده است که در بین شخصیت‌های معتبر و تأثیرگذار در صنعت جایگاهی کسب کند و کار او همچنان مورد تمجید طرفداران و همکاران قرار می‌گیرد.

زندگی شخصی جانی دپ

زندگی شخصی جانی دپ در طول زندگی حرفه‌ای او مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. او در چندین رابطه پر سر و صدا از جمله با ونسا پارادی بازیگر و مدل مشهور کیت ماس شرکت داشته است.

در سال ۲۰۱۵، دپ با امبر هرد، بازیگر زن ازدواج کرد، اما این زوج در سال ۲۰۱۶ درخواست طلاق دادند. طلاق در سال ۲۰۱۷، پس از یک نبرد حقوقی مشاجره‌آمیز که شامل اتهامات مربوط به آزار خانگی بود، نهایی شد. دپ این اتهامات را رد کرده و هرد را به ادعا‌های نادرست متهم کرده است.

دپ دو فرزند به نام‌های لیلی رز و جک از رابطه خود با ونسا پارادی دارد. او علناً از عشق خود به فرزندانش و تمایل خود برای اینکه پدر خوبی برای آن‌ها باشد صحبت کرده است.

جانی دپ علاوه بر روابط شخصی‌اش، با چالش‌هایی در رابطه با امور مالی و معاملات تجاری‌اش نیز مواجه بوده است. او از مدیران تجاری سابق خود به دلیل سوء مدیریت مالی خود شکایت کرده است و همچنین با پرونده‌های قضایی مرتبط با سرمایه‌گذاری‌های مختلف تجاری خود روبرو شده است.

بهترین فیلم‌های جانی دپ

جانی دپ در طول زندگی حرفه‌ای خود در فیلم‌های موفق بسیاری بازی کرده است و بازی‌های او تحسین منتقدان و جوایز متعددی را برای او به همراه داشته است. در اینجا تعدادی از محبوب‌ترین و تحسین شده‌ترین فیلم‌های او را مشاهده می‌کنید:

مجموعه دزدان دریایی کارائیب (۲۰۰۳-۲۰۱۷)

ادوارد دست قیچی (۱۹۹۰)

سوینی تاد: آرایشگر شیطان خیابان فلیت (۲۰۰۷)

Sleepy Hollow (1999)

دنی براسکو (۱۹۹۷)

Finding Neverland (2004)

چارلی و کارخانه شکلات‌سازی (۲۰۰۵)

آلیس در سرزمین عجایب (۲۰۱۰)

ضربه (۲۰۰۱) – Blow

دشمنان عمومی (۲۰۰۹) – Public Enemies

این فیلم‌ها طیف توانایی جانی دپ را به‌عنوان بازیگر، از بازی‌های کمدی او در مجموعه دزدان دریایی کارائیب گرفته تا نقش‌های دراماتیک او در فیلم‌هایی مانند Finding Neverland و Public Enemies را به نمایش می‌گذارند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید