امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280522
۷۴۲
۱
۰
نسخه چاپی

تاریخچه فرهنگی مهره های کمر

تاریخچه فرهنگی مهره های کمر

اگرچه این همیشه یکی از عناصر فرهنگ در عرف آفریقا بوده است، اما امروزه افراد زیادی عاشق این ایده شده اند که آن را بر تن داشته باشند یا کسی را که دوست دارند آن را بپوشد.

مهره های کمر، زیورآلات یا قطعات تزئینی ساخته شده از صدف های گرانبها، مهره ها، مرواریدها یا فلزات کوچکی هستند که روی سیم یا نخ ماهی (نه آن چیزی که برای ماهیگیری استفاده می شود) بند می شوند. این مهره‌های کمر در طول‌ها، اندازه‌ها، رنگ‌ها و شکل‌های متفاوتی وجود دارد و می‌توان آن‌ها را به صورت تک رشته یا چند رشته پوشید زیرا به زیبایی بر روی کمر فرد پوشنده می‌نشیند.

مهره های کمر برای طولانی ترین زمان بخشی از فرهنگ آفریقا، به ویژه غرب آفریقا بوده است. در نیجریه، مهره های کمر را به عنوان نشانه ای از معنویت، زنانگی، شهوانی، رشد و باروری در دوران باستان می پوشیدند. در غنا برای یک دختر جوان نمادی از آیین عبور و بلوغ است و این معمولاً دلیلی بر بلوغ جنسی اوست. همچنین به برجسته‌تر شدن کمر کمک می‌کند و قاب کوچک‌تری به آن می‌دهد.

وقتی نوزادی به دنیا می‌آید، به‌طور سنتی با مهره‌های کمر زیبا می‌شود و زمانی که نوزاد به حدود یک سال رسید، اگر پسر باشد، پوشیدن آن را متوقف می‌کند، در حالی که دختر به پوشیدن آن ادامه می‌دهد. دختر جوان تا سن بلوغ به بستن مهره ها روی کمر خود ادامه خواهد داد. او به طور خودکار آنها را بزرگتر می کند و با تبدیل شدن به زنانگی، انواع جدیدی به او داده می شود.

در برخی فرهنگ‌های دیگر، از مهره‌های کمر برای محافظت در برابر «چشم بد» استفاده می‌شود، به این ترتیب، مهره‌های گرانبهایی که دارای جذابیت‌هایی هستند به آن اضافه می‌شوند تا حداکثر محافظت را داشته باشند.

یکی از چیزهایی که برای هر پوشنده ای در سراسر جهان مشترک است این است که مهره های کمر به عنوان فرم دهنده بدن عمل می کنند. آنها ابزار بسیار خوبی برای نظارت بر افزایش وزن و کاهش وزن هستند. کمی کاهش وزن یا افزایش وزن به راحتی تشخیص داده می شود.

به محض افزایش وزن، مهره‌ها به راحتی غلت می‌خورند و در نهایت می‌شکنند و در صورت کاهش وزن، مهره‌ها به سمت پایین غلت می‌خورند و آنقدر شل می‌شوند که در نهایت می‌افتند. بنابراین اگر به یک سفر کاهش وزن یا افزایش وزن می‌روید گرفتن مهره‌های کمر برای ردیابی پیشرفت شما عالی خواهد بود.

 

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید