امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 268012
۲۱۳۴
۱
۰
نسخه چاپی

تصور مثبت از بدن خود را تمرین کنید

من بر این عقیده هستم که در تصور مثبت از شکل بدن نیز قدرتی نهفته است. مهم نیست سایز، شکل بدن، وزن و یا BMI شما چقدر است، من فکر می کنم هر شخصی می تواند با داشتن تصور مثبت از شکل بدنش سود ببرد

تصور مثبت از بدن خود را تمرین کنید
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

تصور مثبت از بدن خود را تمرین کنید

من انسان مثبتی هستم، قدرت افکار مثبت، کارهای خوب، و تصاویر الهام بخش را باور دارم. حفظ نگرش مثبت فلسفه ی من به عنوان یک مادر و مربی ورزشی است. وقتی مثبت باشید، راه حل ها را خواهید دید، از زندگی بیشتر لذت می برد و به دیگران الهام خواهید بخشید. من بر این عقیده هستم که در تصور مثبت از شکل بدن نیز قدرتی نهفته است. مهم نیست سایز، شکل بدن، وزن و یا BMI شما چقدر است، من فکر می کنم هر شخصی می تواند با داشتن تصور مثبت از شکل بدنش سود ببرد.

بدانیم که همه درگیرش هستیم

تصور غیر واقعی از زیبایی را همه جا، و هر روز می بینیم. چه کسی با آرایش حرفه ای و نور پردازی مناسب در یک عکس فوق العاده نیست؟ اینکه کسی توقع داشته باشد شبیه عکس های مجله ها شود اشتباه است. بیایید عیوب خود را قبول کنیم، هر کدام از ما سایز و شکلی متفاوت دارد. هر کدام از ما اهدافی متفاوت دارد و در بخش های مختلفی از راه خود است. ممکن است دوست داشته باشید مانند کسی شوید که تمام وقت ورزش می کند و یا اینکه فقط دوست دارید چند کیلو کم کنید. ممکن است از شکل بدن خود خوشتان بیاید و اصلا دوست نداشته باشید تغییرش دهید. هدفم از گفتن این موارد یک چیز است: امروز خود را دوست داشته باش.

به یاد داشته باش این تنها بدن توست

ما فقط یک بدن داریم. اگر همه عمر را با نفرت از بدنی که دارید سپری کنید، در واقع خود را در یک مکان منفی زندانی کردید. چرا نسبت به جایی که تمام مدت در آنیم ( بدنمان ) احساس بد و ناخوشایند داشته باشیم؟ با درک این مسئله که این تنها بدن ما است، باید سعی کنیم با انتخاب های سالم و ملاطفت از آن محافظت کنیم.

بیایید تفاوت های خود را جشن بگیریم

نمی توانیم بدن و راهی که در پیش داریم را با دیگران مقایسه کنیم. چون همه ما با یکدیگر فرق داریم، شکرگزار آنچه شما را خودتان می کند باشید. ترس را کنار بگذارید و طوری زندگی کنید که خودتان دوست دارید. وقتی به خود به جای نفرت علاقه نشان دهید نتایج خوب نیز خود را نشان می دهند.

بدانیم که نفرت و خجالت از شکل بدن تصور مثبت به دنبال نخواهد داشت

اگر بزرگترین منتقد از بدن خود هستید، با آن خوب رفتار نخواهید کرد و تصمیماتی که برایش خوب باشد نمی گیرید. نوع تفکر ما نه تنها روی تصمیمی که می گیریم تاثیر می گذارد بلکه روی خلق و خو و دیدگاهمان نیز تاثیر گذار خواهد بود. وقتی می توانیم مثبت فکر کنیم چرا به سمت منفی نگری برویم؟ مثبت بودن تمرین می خواهد، مخصوصا اگر به بدرفتاری با خود عادت کرده باشید. اما می توانید انجامش دهید. منتقد درونی

خود را ساکت کنید و روی افزایش عادات مثبت کار کنید.

می توانید خود را دوست داشته باشید و تغییر هم بکنید

درست است، بسیاری از افرادی که وزن خود را کم می کنند متوجه می شوند عزت نفس و اعتماد به نفس شان بالا رفته است. اما دوست داشتن بدن خود نباید بسته به چند رقم روی ترازو باشد. باید خود را در تمام طول این فرآیند دوست داشته باشید. در واقع هرچقدر احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید، سلامت خود را بیشتر در اولویت قرار می دهید. وقتی خود را دوست بدارید، می خواهید سالم و فعال باشید، و در کنار خانواده و دوستان بمانید.

می توانید خود را دوست داشته باشید و تغییر هم نکنید

کاملا متناسب شدن می تواند هدف همه اشخاص نباشد و این طبیعی است. برای اینکه نشان دهید به سلامتیتان اهمیت می دهید حتما مجبور نیستید دائم به باشگاه بروید و یا مثل قهرمانان پرورش اندام شوید. کوچکترین تصمیمات برای سلامتی نیز حساب هستند. شما تنها روی یک بدن کنترل دارید و آن بدن هم برای خودتان است. پس به هیچکس دیگر اجازه ندهید درباره آن قضاوت کند.

دوست داشتن بدن یعنی مراقبت از خود را تمرین خواهید کرد

وقتی احساس مثبتی به بدن خود دارید، بهتر به صدای آن گوش می دهید. متوجه می شوید چه زمانی به ماساژ یا مدیتیشن احتیاج دارید، متوجه می شوید بعد از ورزش به چه مقدار ریکاوری نیاز دارید. وقتی بدن می گوید خواب یا آب نیاز دارد می فهمید. دیگر بهتر از قبل می دانید با چه غذاهایی آن را سیر کنید و پرخوری نمی کنید.


پایگاه خبری حقوق نیوز - تغذیه و رژیم درمانی
 

 

 

 

 

 

  • منبع
  • kermany.com

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید