امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279645
۷۸۸
۱
۰
نسخه چاپی

تنهایی مردانه - آیا واقعاً متفاوت است؟ و چگونه می توانید با آن مقابله کنید؟

تنهایی مردانه - آیا واقعاً متفاوت است؟ و چگونه می توانید با آن مقابله کنید؟

تنهایی یک علامت اصلی برای مشکلات سلامت روان مانند افسردگی و همچنین متأسفانه برای خودکشی است.

با آمارها نشان می‌دهد سالانه مردان سه برابر بیشتر از زنان بریتانیایی بر اثر خودکشی جان خود را از دست می‌دهند، زمان آن رسیده است که تنهایی مردانه را به‌عنوان یک تهدید مهم برای سلامت مردان ببینیم.

آیا واقعاً این تنهایی است؟

همه ما در مقطعی آن احساس دردناک ناراحتی را تجربه کرده ایم که تنهایی است. این شکاف بین خواستن ارتباط اجتماعی و تجربه واقعی آن. اما اگر در محاصره دوستان باشیم چه؟ و هنوز آن درد را احساس می کنید؟

این یک تصور غلط رایج است که اگر در بین مردم هستید و زندگی اجتماعی فعالی دارید، نمی توانید تنهایی را تجربه کنید.

 تنهایی مثل تنهایی نیست. مثلا می توانیم تنها باشیم و اصلا احساس تنهایی نکنیم. تنهایی یعنی احساس ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران. و این می تواند حتی در یک جمعیت اتفاق بیفتد.

نشانه های تنهایی مرد

هنوز مطمئن نیستید که آیا یک مرد تنها هستید یا نه؟ به علائم زیر در تنهایی مردان توجه کنید:

  • بدون نزدیکی با دوستان صمیمی حتی اگر یک حلقه اجتماعی بزرگ دارید
  • مبارزه برای باز شدن یا آسیب پذیر بودن با دیگران
  • و اگر سعی کنید حرف خود را باز کنید، احساس کنید صدای شما شنیده نمی شود
  • مهم نیست کجا هستید یا با چه کسی هستید، احساس می کنید به آن تعلق ندارید
  • دچار احساس شک و تردید به خود و عزت نفس پایین می شود
  • پس از معاشرت احساس خستگی و فرسودگی کنید

اما من خودکشی نمی کنم

این بدان معنا نیست که تنهایی هنوز یک مسئله جدی نیست. باز هم می تواند باعث افسردگی، اضطراب و بی حالی شود. و همچنین بر سلامت جسمانی ما تأثیر می گذارد.

برای مثال، یک مطالعه اخیر توسط دانشگاه فنلاند شرقی، مردان بین 42 تا 61 سال را مورد بررسی قرار داد. آنها دریافتند که انزوای اجتماعی می تواند به اندازه سیگار کشیدن یا اضافه وزن خطر سلامتی داشته باشد و مردان را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به برخی سرطان ها قرار دهد.

اگر از کودکی احساس تنهایی می‌کردید، لازم به ذکر است که تنهایی می‌تواند یکی از علائم اختلال طیف اوتیسم و آسپرگر باشد. یا داشتن یک اختلال شخصیت، که در آن روش شما برای دیدن جهان بسیار متفاوت است، بنابراین درک دیگران یا سازگاری با آنها دشوار است.

آیا دوستی های مردانه مقصر هستند؟

بر اساس نظرسنجی YouGov، "مردان به احتمال زیاد دوست صمیمی ندارند، به طوری که 32 درصد می گویند که هیچ دوست صمیمی ندارند، در حالی که تنها 25 درصد از زنان این نظر را دارند.

تحقیقات دیگر نشان داد که تنها 17 درصد از مردان گفتند که آخرین بار بین یک تا سه سال پیش دوست جدیدی پیدا کرده‌اند و این نشان می‌دهد که بیشتر مردان فعالانه دوستان جدیدی پیدا نمی‌کنند.

چهار دلیل اصلی که مردان برای داشتن مشکل دوستی بیان می کنند عبارتند از:

  • خجالتی (57 درصد)
  • نداشتن سرگرمی ها یا علایقی که دوستی ها را تسهیل می کند (28 درصد)
  • احساس اینکه به دوستان نیاز ندارند (26 درصد)
  • کمبود افرادی در منطقه محلی خود که می خواهند با آنها دوست شوند (25 درصد)

جامعه، انگ، و مردانگی

اگر در فرهنگی بزرگ شده‌اید که هنوز رواقی‌گرایی، خودکفایی و مردانگی را بر پسرها تحمیل می‌کند، اگر حرفتان را باز کنید، می‌توانید ترس از طرد شدن داشته باشید. این می تواند به این معنی باشد که شما به جای دستیابی به چیزی که «تنهایی مردانه آلفا» ابداع شده است، به مبارزه در انزوا ادامه دهید.

تحقیقات نشان می دهد که مردانگی در خودکشی در مردان نقش دارد. مردانگی – نحوه تربیت مردان برای رفتار و نقش ها، ویژگی ها و رفتارهایی که جامعه از آنها انتظار دارد – به خودکشی در مردان کمک می کند.

آیا تکنولوژی به مردان تنهاتر منجر شده است؟

اگرچه رسانه های اجتماعی ارتباط با همه را تسهیل کرده اند، اما در بسیاری از مواقع، روابط دیجیتال ضعیف و ناکامل هستند. بنابراین در واقع می تواند به همه گیری تنهایی مردان کمک کند.

اگر می خواهید کمتر احساس تنهایی کنید، ممکن است بخواهید زمان کمتری را در شبکه های اجتماعی صرف کنید. یک مطالعه نشان داد که افراد 18 تا 22 ساله که زمان کمتری را در رسانه های اجتماعی می گذرانند، سطوح کمتری از تنهایی را تجربه می کنند.

غلبه بر تنهایی مردانه

پس اگر مردی تنها هستید چه کاری می توانید انجام دهید؟

1. با افراد همفکر دوست شوید.

اگر احساس می‌کنید از دوستانتان بزرگتر شده‌اید و آنها نمی‌توانند ارتباطی را که می‌خواهید برقرار کنند، لزوماً به معنای قطع کامل آنها نیست. این فقط می تواند به این معنی باشد که وقت آن رسیده است که حلقه اجتماعی خود را گسترش دهید و با افرادی ملاقات کنید که می توانید راحت تر با آنها ارتباط برقرار کنید.

2. به یک گروه مردانه بپیوندید.

چه دوستانی نداشته باشید و چه برای پیدا کردن آنها تلاش می کنید، یک گروه مردانه اغلب ساده ترین راه برای ایجاد دوستی نزدیک است. و همچنین شخصاً، این گروه ها در رسانه های اجتماعی یا جاهای دیگر آنلاین یافت می شوند.

با پیوستن به یک گروه مردانه، با مردانی آشنا خواهید شد که با تنهایی دست و پنجه نرم می کنند و دوستی صمیمی و معنادار می خواهند. آنها همچنین فرصتی برای ملاقات با مردان دیگری هستند که در علایق و اهداف شما مشترک هستند.

3. راه‌هایی برای اتصال پیدا کنید که برای شما مفید است.

همه پرحرف نیستند، یا دوست ندارند پیامک بفرستند یا اسرار را به اشتراک بگذارند. اگر ارتباط برای شما بیشتر در مورد شرکت در فعالیت هایی مانند ورزش گروهی، خوب است. آنچه مهم است این است که اکنون تصمیم بگیرید که این فعالیت را در اولویت قرار دهید، و اجازه ندهید که برنامه ریزی ضعیف باعث شود که ارتباطی که نیاز دارید را به شما ندهد.

4. مدیتیشن روزانه را تمرین کنید.

و به عنوان یک مزیت جانبی، اکنون توسط تحقیقات نشان داده شده است که تمرکز حواس باعث کاهش اضطراب می شود.

5. ابراز قدردانی کنید.

یکی دیگر از راهبردهای مقابله با تنهایی مردان، تمرین شکرگزاری است. این می تواند از طریق یادداشت روزانه یا مدیتیشن هدایت شده باشد. این به شما کمک می کند احساس خود را بشناسید و بپذیرید و چیزهایی را که برای آنها سپاسگزار هستید آشکار کنید. تمرین قدردانی همچنین به ایجاد افکار و احساسات مثبت کمک می کند که می تواند به طرز فکر شما کمک کند.

دریافت حمایت با ارتباط

گاهی اوقات تنهایی ما فقط این نیست که دوستانی نداریم که ما را درک کنند. این به نحوه تربیت ما و تجربیات دوران کودکی ما مربوط می شود. ما در خانه تنها بودیم، جایی که والدینمان قدر ما را نمی دانستند یا به ما مهارت های ارتباط سالم را یاد نمی دادند. یا ضربه‌ای را تجربه کردیم که بر عزت نفس ما تأثیر گذاشت.

این می تواند به این معنی باشد که ما برای احساس شایستگی و ارتباط بهتر به حمایت نیاز داریم. یک گفتاردرمانگر می تواند به شما کمک کند تا تجربیات و احساسات دشوار گذشته را پردازش کنید، سپس راه های جدیدی برای برقراری ارتباط بیاموزید که به این معنی است که شما احساس درک و قدردانی می کنید.

یک روانشناس یا روان درمانگر همچنین می تواند تشخیص دهد که آیا مشکلات دیگری دارید که ممکن است در شما ایجاد تنهایی کند، مانند اوتیسم یا اختلال شخصیت.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید