امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279272
۵۰۵
۱
۰
نسخه چاپی

جاذبه گردشگری با رتبه برتر در سوئد

سوئد با تاریخ غنی و مناظر متنوع، بهشت مسافران است. هوا و آب کاملاً تمیز است و هزاران هکتار جنگل دست نخورده و دریاچه های باشکوه برای کاوش وجود دارد.

جاده‌ها و حمل‌ونقل عمومی عالی هستند، شهروندان همیشه دوستانه هستند، و در سال‌های اخیر، غذاهای سوئدی دستخوش چیزی شده است که فقط می‌توان آن را انقلاب توصیف کرد. تاریخ حیرت‌انگیز، از مهاجمان بدنام وایکینگ گرفته تا سلسله‌های سلطنتی و دسیسه‌های امپراتوری نیز وجود دارد، و یک چیز مسلم است: هرگز خسته نخواهید شد.

جاذبه‌های گردشگری سوئد از کاخ‌های مجلل و شهرهای باستانی گرفته تا مناظر وسیع قطب شمال و هتل معروف یخی را شامل می‌شود.

 فهرستی از برترین جاذبه های گردشگری سوئد را گردآوری کرده ایم.

جاذبه گردشگری با رتبه برتر در سوئد

1. موزه واسا، استکهلم

موزه واسا در استکهلم محبوب ترین موزه سوئد است و اکنون سالانه حدود یک میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند. از زمان افتتاح موزه در سال 1990، بیش از 20 میلیون نفر از این موزه بازدید کرده‌اند، و فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست.

در سال 1628، غرور ناوگان امپراتوری سوئد، کشتی جنگی 64 تفنگی واسا، در اولین سفر خود غرق شد. این کشتی برای بیش از سه قرن در زیر آب های یخی قرار داشت تا اینکه در سال 1961 یک عملیات نجات فوق العاده جاه طلبانه انجام شد. اکنون، بازدیدکنندگان از سراسر جهان برای دیدن این کپسول زمان جذاب می آیند.

جاذبه گردشگری با رتبه برتر در سوئد

موزه اسکانسن، استکهلم

اسکانسن، قدیمی‌ترین موزه روباز جهان (و یکی از بزرگترین موزه‌های جهان)، دهکده‌ای تاریخی است که از خانه‌ها و مزرعه‌های سراسر سوئد تشکیل شده است. این ساختمان‌های حفاظت‌شده با هم، فرهنگ روستایی و شهری را در دوره‌های مختلف از 1720 تا 1960 نشان می‌دهند.

در اینجا کلیساها، مدرسه‌ها، خانه‌های عمارت، مغازه‌ها، آسیاب‌ها، خانه‌های کارگران، مغازه‌های صنعتگران (شامل صحافی کتاب، چاپخانه، کفاش، قلع‌سازی، شانه‌ساز و شیشه‌گری)، نانوایی، راه‌آهن فونیکولار، کمپ سامی‌ها جمع‌آوری شده‌اند. با گوزن شمالی و تعدادی مزرعه کامل.

در این خانه‌ها، مزارع و کارگاه‌ها مترجمان لباس محلی پوشیده و در این خانه ها ساکن هستند و کارهای روزمره را انجام می‌دهند، صنایع دستی و مهارت‌ها را به نمایش می‌گذارند و همچنین کارهای خانگی و کشاورزی را انجام می‌دهند. یک باغ وحش شامل حیوانات بومی سوئد، و همچنین بخش هایی برای حیوانات عجیب و غریب و باغ وحش کودکان است.

جاذبه گردشگری با رتبه برتر در سوئد

3. گاملا استن، استکهلم

شهر قدیمی استکهلم، معروف به گاملا استن، یک منطقه متمرکز کوچک است که شهر در اواسط قرن سیزدهم شروع شد. بخش اعظم محوطه قرون وسطایی باقی مانده است، اگرچه به سبک معمولی اسکاندیناوی، مرتباً تازه برس خورده و رنگ آمیزی می شود. جذابیت آن در معماری در امتداد مسیرهای باریک سنگفرش شده و خیابان های سنگفرش شده اطراف میدان های آن، به ویژه میدان اصلی، استورتورگت، احاطه شده توسط خانه های بازرگانان قدیمی است.

جاذبه گردشگری با رتبه برتر در سوئد

کاخ حکایت پری دروتنینگهولم

کاخ حکایت پری دروتنینگهولم، در جزیره Lovö، یک میراث جهانی یونسکو است و در حدود 11 کیلومتری غرب مرکز شهر استکهلم (45 دقیقه با کشتی) واقع شده است. این کاخ که قدمت آن به قرن هفدهم می رسد، اکنون اقامتگاه رسمی خانواده سلطنتی سوئد است.

در پارک پلکانی زیبا، مجسمه‌های برنزی از بوهمیا و دانمارک قرار دارند که به عنوان غنائم جنگی بازگردانده شده‌اند.

جاذبه گردشگری با رتبه برتر در سوئد

5. مجمع الجزایر استکهلم، تورهای قایق استروما

استکهلم اغلب به عنوان "ونیز شمال" شناخته می شود. آب همه جا وجود دارد و حدود 30000 جزیره در مجمع الجزایر شگفت انگیز استکهلم (skärgården) قرار دارند. خانه های تابستانی چوبی متمایز قرمز و زرد برخی از جزایر را اشغال می کنند، در حالی که برخی دیگر کاملاً دست نخورده باقی می مانند.

جاذبه گردشگری با رتبه برتر در سوئد

6. کیرونا و هتل یخی، لاپلند

کیرونا در لاپلند با عرض جغرافیایی مشابه با گرینلند مرکزی، شمالی ترین شهر سوئد است. این شهر همچنین شهر اصلی بزرگترین کمون در کشور است که هم مرز با نروژ و فنلاند است. خورشید نیمه شب در اینجا از اواسط ماه مه تا اواسط ژوئیه قابل مشاهده است.

این شهر که در اصل یک سکونتگاه لاپ یا گروهی از ساکنان اسکاندیناوی بود، با شروع استخراج سنگ آهن در حدود سال 1900 شروع به توسعه کرد. به طور باورنکردنی، به دلیل فرونشست ناشی از معدن، کل شهر به آرامی به سمت شمال غربی به دامنه کوه لوساوارا منتقل می شود.

این محل همچنین دارای هتل های یخی است که در جذابیت زیادی دارند.

جاذبه گردشگری با رتبه برتر در سوئد

7. کانال گوتا، گوتنبرگ به استکهلم

کانال گوتا که اغلب به عنوان بزرگترین شاهکار مهندسی سوئد توصیف می شود، مربوط به اوایل قرن نوزدهم است و طول آن 190 کیلومتر است. اکنون یکی از جاذبه های گردشگری برتر کشور است و چشم اندازی بی نظیر از قلب سوئد ارائه می دهد.

جاذبه گردشگری با رتبه برتر در سوئد

8. تالار شهر استکهلم

یکی از مشهورترین ساختمان‌های سوئد، تالار شهر استکهلم بین سال‌های 1911 تا 1923 با استفاده از هشت میلیون آجر ساخته شد. این یکی از بهترین نمونه های رمانتیسیسم ملی است که توسط معمار راگنار اوستبرگ طراحی شده است. این برج 106 متری با سه تاج در بالای آن قرار دارد.

جاذبه گردشگری با رتبه برتر در سوئد

9. ویسبی، گوتلند

شهر ویسبی با دیوارهای در هم تنیده با گل رز، در جزیره گوتلند، غرق در تاریخ قرون وسطی و مملو از کلیساهای ویران شده، جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان دارد. خیابان‌های سنگفرش‌شده عجیب و غریب در اطراف شهر مار می‌شوند، و هنگام کاوش، از دست دادن حس بودن در دنیای مدرن بسیار آسان است. بسیاری از خانه‌های تجاری قرون وسطایی که با شیروانی‌های پلکانی تزئین شده‌اند، و همچنین برخی از ساختمان‌های چوبی مربوط به قرن‌های 17 و 18 باقی مانده‌اند.

واضح است که شهرت ویسبی به عنوان "مروارید بالتیک" و جایگاه میراث جهانی یونسکو هر دو شایسته است.

جاذبه گردشگری با رتبه برتر در سوئد

10. پارک موضوعی لیسبرگ، گوتنبرگ

لیسبرگ یکی از محبوب ترین مقاصد در سوئد است و هر ساله بیش از سه میلیون بازدید کننده را جذب می کند. دارای طیف وسیعی از جاذبه‌ها، از چرخ فلک‌های کودکان و قلعه‌ای افسانه‌ای گرفته تا سواری‌های آدرنالین برای شیاطین سرعت، ماشین‌های سپر، و چهار ترن هوایی.

جاذبه گردشگری با رتبه برتر در سوئد

11. پل اورسوند، مالمو

از مرکز شهر مالمو، با 15 دقیقه رانندگی بازدیدکنندگان را به پل باشکوه اورسوند می رساند. این سازه که از زمان افتتاح در سال 1999 و چندین دهه در برنامه ریزی در سراسر جهان مشهور است، از طریق درام تلویزیونی دانمارکی/سوئدی "پل" شهرت بیشتری به دست آورده است.

این شاهکار مهندسی باورنکردنی اکنون سوئد را به دانمارک و به نوبه خود قاره اروپا را پیوند می دهد. این پل هم راه آهن و هم جاده است و در سمت دانمارک به تونل ادغام می شود تا به هواپیماهای فرودگاه کپنهاگ برخورد نکند.

جاذبه گردشگری با رتبه برتر در سوئد

12. پارک ملی آبیسکو، لاپلند

در تابستان، این سرزمین خورشید نیمه شب با نور روز 24 ساعته و چندین هفته است. این پارک حدود 77 کیلومتر مربع وسعت دارد و به خاطر زیبایی طبیعی بکر و حیات وحش شمال اروپا معروف است. این یک مکان عالی برای سفر به ماجراجویی های زمستانی اسکاندیناوی و پیاده روی های طولانی تابستان است.

آبیسکو تقریباً در 100 کیلومتری غرب شهر کیرونا واقع شده است و بیش از 200 کیلومتر در داخل دایره قطب شمال در داخل بیضی شفق قرار دارد، منطقه خاصی که در آن شانس بیشتری برای دیدن شفق شمالی وجود دارد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید