امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 284237
۳۰۶
۱
۰
نسخه چاپی

جانی دپ در نقش لویی پانزدهم در جشنواره کن به سینما بازگشت

هفتاد‌وششمین جشنواره کن با فیلم «ژان دو باری» افتتاح می‌شود، اثری بحث‌انگیز با شرکت جانی دپ، بازیگر سرشناس آمریکایی که نقش لویی پانزدهم از پادشاهان فرانسه را بازی می‌کند.

بازگشت جانی دپ به سینما؛ در نقش لویی پانزدهم در فیلم افتتاحیه جشنواره کن

هفتاد‌وششمین جشنواره کن با فیلم «ژان دو باری» افتتاح می‌شود، اثری بحث‌انگیز با شرکت جانی دپ، بازیگر سرشناس آمریکایی که نقش لویی پانزدهم از پادشاهان فرانسه را بازی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ این نخستین هنرنمایی جانی دپ در سه سال اخیر است و بازگشت دوباره‌ای برای او محسوب می‌شود که به دلیل حواشی زندگی شخصی و دعوای حقوقی جنجالی با همسرش امبر هرد مدتی از عرصه سینما کنار رفته بود.

فیلم «ژان دو‌ باری» به کارگردانی مایون لوبسکو، هنرمند فرانسوی، با الهام از زندگی این شخصیت تاریخی در کاخ ورسای شکل گرفته است. او زنی از طبقه کارگر فرانسه، و شیفته فرهنگ و لذت بود که با استفاده از هوش و جذابیت‌های زنانه خود به سرعت از نردبان ترقی اجتماعی بالا رفت، به دربار رسید و معشوقه لویی پانزدهم شد.

رابطه عاشقانه آنها که بر خلاف اصول و سنت‌های مرسوم بود با سکونت ژان دو باری در کاخ ورسای به رسوایی بزرگی برای دربار تبدیل شد... لویی پانزدهم بعد از ۵۹ سال سلطنت به فساد متهم شد؛ او پس از لویی چهاردهم، طولانی‌ترین دوره سلطنت در فرانسه را داشت.

مایون علاوه بر کارگردانی فیلم، نقش ژان دو باری را نیز بازی می‌کند و شخصیت مقابل جانی د‌پ است.

انتظار می‌رود که این فیلم یکی از آثاری باشد که برای شرکت در بخش رقابتی اصلی انتخاب شود. اسامی فیلم‌های منتخب جشنواره کن پنجشنبه ۱۳ آوریل اعلام می‌شود.

مایون، از سینماگران شناخته‌شده در این جشنواره محسوب می‌شود. او در سال ۲۰۱۱ با فیلم «پلیسی» برنده جایزه هیئت داوران شد، و در سال ۲۰۱۵ با «پادشاه من» به این رویداد سینمایی بازگشت.

اکران ژان دو باری در جشنواره کن خبر خوشی برای طرفداران جانی دپ محسوب می‌شود که بی‌صبرانه در انتظار تماشای هنرمند محبوب خود روی پرده نقره‌ای هستند. گفته می‌شود او در حال مذاکره برای بازی در چند پروژه بزرگ سینمایی از جمله فیلم جدید دزدان دریایی کارائیب است.

هفتادوششمین جشنواره فیلم کن از ۱۶ تا ۲۷ مه در فرانسه برگزار می‌شود. فیلم‌های «قاتلان ماه کامل» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و «ایندیانا جونز» با بازی هریسون فورد از جمله آثاری هستند که اکران آنها در این رویداد سینمایی تأیید شده است.

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید