امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287034
۲۱۷
۱
۰
نسخه چاپی

جسارت در مُد: مدل‌های سایز بزرگ و انقلاب در صنعت مد

صنعت مُد یکی از متغیرترین جنبه های زندگی ما است. این صنعت دستخوش تحولات زیادی شده، از مدل هایی با اندام انحنادار و ساعت شنی در دهه ی ۵۰ میلادی گرفته تا مدل هایی با اندام بسیار باریک و ظاهری زنانه – مردانه در دهه ی ۹۰ میلادی. امروزه دنیای مُد در حال تغییر خود است تا با تصویر بدنی جدید که با خودپذیری و مثبت نگری به بدن تعیین می شود خود را وفق دهد. اشلی گراهام، پالوما السسر، کاندیس هافین و چند مدل دیگر ثابت کرده اند که صنعت مُد آمدگی تغییرات بزرگ را دارد، تغییراتی که همین حالا نیز در حال وقوع اند.

اشلی گراهام

جسارت در مُد: مدل‌های سایز بزرگ و انقلاب در صنعت مد

اشلی گراهام یکی از مشهورترین و برترین مدل های سایز بزرگ حال حاضر است که به منبع الهام بسیاری از زنان بدل شده است. او راه را برای بسیاری از مدل های سایز بزرگ در صنعت مُد هموار کرده است و در زمینه ی مقوله ی مثبت نگری به بدن فعالیت می کند.

اشلی در صفحات مجازی خود برای ترویج خودپذیری تلاش می کند. او تصاویر بدون آرایش و فیلتر خود را منتشر می کند و ترک های پوستی بدنش پس از زایمان را به دنبال کنندگانش بی پرده نشان داده است. این مدل سعی می کند دیگران را تشویق کند دست از استفاده از فتوشاپ و فیلترها برای ویرایش خود بردارند و از استانداردهای زیبایی غیر واقع بینانه و نامعقول دست بکشند.

پالوما السسر

جسارت در مُد: مدل‌های سایز بزرگ و انقلاب در صنعت مد

پالوما السسر توسط یک میکاپ آرتیست در اینستاگرام کشف شد. این میکاپ آرتیست به دنبال چهره های خالص بود که با پالوما برخورد کرد.

پالوما در طول فعالیت حرفه ای خود در صنعت مدلینگ با برندهای مشهور زیادی همچون نایکی، فنتی بیوتی و مرسدس بنز همکاری داشته است. او با نشریات مُد زیادی هم همچون ووگ، اِل و گلمور کار کرده است.

به گفته ی پالوما او امیدوار است که بتواند راه را برای ورود زنان سایز بزرگ بیشتری در دنیای مُد هموار کند و مروج مقوله ی تکثر گرایی در این صنعت باشد.

کاندیس هافین

جسارت در مُد: مدل‌های سایز بزرگ و انقلاب در صنعت مد

کاندیس هافین بارها در نمایش های مُد نیویورک شرکت داشته و با طراحان مُد بزرگی همکاری داشته است.

این مدل اذعان کرده همکاری اش با نشریه ی ووگ ِ ایتالیا نقطه ی عطفی در فعالیت حرفه ای او بوده است.

او همچنین گفته: «مردم نگاه متفاوتی به من دارند. زنان سایز بزرگ خیلی شانس همکاری با نشریات مُد را پیدا نمی کنند. از ما در آگهی های تبلبغاتی، در اینترنت و کاتالوگ ها استفاده می شود. اما واقعاً در سطح بالای صنعت مُد ما را نمی بینید. این تجربه واقعاً ورق را برگرداند.»

پرسش لی

جسارت در مُد: مدل‌های سایز بزرگ و انقلاب در صنعت مد

پرشس لی یکی دیگر زنان مشهوری است که در حال تغییر تصویری است که سوپرمدل ها وجود دارد. انرژی و سختکوشی اش سبب شده او با طراحان مُد زیادی همکاری کند و در پروژه های متعددی شرکت داشته باشد.

این مدل در مجموعه بهار ۲۰۲۱ برند ورساچه در شهر میلان حضور داشت و از همکاری با دوناتلا ورساچه، مدیر این خانه ی مُد بسیار هیجان زده بود.

ایسکرا لارنس

جسارت در مُد: مدل‌های سایز بزرگ و انقلاب در صنعت مد

ایسکرا لارنس در یکی از مصاحبه های خود از چند اصل خودپذیری گفت که همیشه آن ها را رعایت می کند. این مدل معتقد است که بسیار مهم است که طرفدار شماره یک خودمان باشیم، به این درک برسیم که اختیار بدن مان تمام و کمال با خودمان است و درباره ی چیزهایی در خود که اعتماد به نفس پایینی نسبت به آن ها داریم راحت و بی پرده صحبت کنیم.

نام ایسکرا در سال ۲۰۱۶ در فهرست منتخب بی‌بی‌سی از ۱۰۰ زن تأثیرگذار دنیا قرار گرفت و در سال ۲۰۱۹ نیز در لیست منخب فوربس از ۳۰ زن زیر ۳۰ سال تأثیرگذار اروپا بود.

تس هالیدی

جسارت در مُد: مدل‌های سایز بزرگ و انقلاب در صنعت مد

تس هالیدی یکی دیگر از زنان تأثیرگذار در جنبش خودپذیری است. او برای ترویج مقوله ی مثبت نگری به بدن تلاش می کند و معتقد است که ما مجبور نیستیم برای آنکه بدن خودمان را دوست داشته باشیم و از غذایی که می خوریم لذت ببریم، فرم و سایز اندام بخصوصی داشته باشیم.

تس چند سال قبل در فضای مجازی کمپینی به راه انداخت که در آن زنان سایز بزرگ را تشویق می کرد هر لباسی که دوست دارند را علیرغم همه ی استانداردهای تحمیل شده ی اجتماعی به تن می کنند

او با برند اِچ‌اَنداِم کارکرده و با نشریات مشهوری متعددی همچون پیپل و ماری کلر همکاری داشته است.

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید