امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 265554
۸۲۱۲
۱۳
۰
نسخه چاپی
بازی با آلت

حکم شرعی خود ارضایی یا استمناء

خود ارضایی از نظر حکم شرعی
 

آیا بازی با آلت حکم استمنا را دارد؟

استمنا انواع گوناگونی دارد؛ مثلاً بازی کردن با دست، گوش دادن به صدای نامحرم، ردوبدل کردن جمله‌های تحریک‌آمیز، تصور کردن مسائل شهوت‌انگیز و غیره. اگر کسی عمداً یکی از این کارها را به قصد خارج شدن منی انجام بدهد و منی از او خارج شود مرتکب استمنا شده است و این کار حرام است اما اگر به قصد خارج شدن منی این کار را نکرده باشد حکم استمنا را ندارد. ضمناً توجه داشته باشید که اگر با توجه به شناختی که از خودتان دارید می‌دانید که یکی از اعمال بالا موجب خارج شدن منی از شما می‌شود و با این حال آن کار را انجام دهید (اگرچه در ظاهر قصدی نداشته باشید) با خارج شدن منی مرتکب استمنا شده‌اید. حالا نظر مراجع تقلید را در این باره با هم می‌خوانیم:
 

بازی با آلت بدون خروج منی 

  • اگر بازی با آلت تناسلی به قصد لذت باشد و حتی در زمان اوج لذت منی از او خارج نشود حکمش چیست؟ 

 

آیت‌الله خامنه‌ای: گرچه عمل مذکور جایز نمی‌باشد ولى چنانچه منى خارج نشود، حکم استمنا را ندارد و راه شرعى ارضاى غریزه شهوت ، ازدواج است.
 
آیت‌الله سیستانی: اگر موجب خروج منی بشود حرام، بلکه اگر موجب خروج منی نشود هم - بنا بر احتیاط واجب - حرام است.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی: این کار مقدمه گناه است و لازم است از آن پرهیز شود.
 
آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی: از این عمل اجتناب کنید، هر چند تا زمانی که منی خارج نشود، استمنا نیست.


بازی با آلت در دختران 

  • اگر دختری با آلت تناسلی خود بازی کند و خودش را تحریک کند مرتکب فعل حرام شده است اما اگر به اوج لذت جنسی نرسد ترشحات خارج شده از او پاک است و نیازی به غسل کردن نیست.
  • حال اگر با این کار به اوج لذت جنسی برسد و از او رطوبتی خارج شود، این رطوبت در حکم منی است و مرتکب استشها شده و باید غسل کند.
  • اگر دختر با آلت خودش بازی نکند و فقط در ذهنش تصورات شهوانی داشته باشد گناهی انجام نداده است لیکن بهتر است که این تصورات را هم از خودش دور کند. 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید