امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 284989
۲۵۶
۱
۰
نسخه چاپی
جزئیات ساخت ماه مصنوعی در دبی

دو برابر شدن گردشگران امارات با خوابیدن در ماه!

دبی، در آستانه ساخت ماه مصنوعی با ظرفیت 4 هزار اتاق برای میزبانی از گردشگران است؛ این درحالی است که ایران هیچ گردش مالی از جاذبه های منحصر به فرد طبیعی در منطقه چابهار و خلیج فارس ندارد!

دو برابر شدن گردشگران امارات با خوابیدن در ماه!

دبی؛ شهری رویایی در دل جزیره عربستان که سالانه میزبان بیش از 3 میلیون گردشگر و درآمدی بالغ بر بیش از 5 میلیارد دلار  است؛ حالا در فکر ساخت ماه مصنوعی و اضافه کردن جاذبه توریستی دیگری به لیست بلندبالای خود است.

دیروز، منتشر شد که یک شرکت معماری کانادایی با نام Moon World Resorts Inc و معماری به اسم مایکل هندرسون، درنظر دارند در یک ماکت ۲۷۴ متری از ماه در ساختمانی 30 متری در دبی بسازند. این ماه، درواقع یک استراحتگاه لوکس شامل 4 هزار اتاق، یک کازینو و شرایط میزبانی از 10 هزار است که افراد در هنگام راه رفتن در آن، احساس واقعی راه رفتن در ماه را تجربه خواهند کرد. ساختار این سازه، کاملا شبیه یک ماه کامل، هلال و یا نیمه ماه طراحی می شود. گفته می شود پیاده سازی این پروژه 5 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. 

این ماه مصنوعی، تنها یکی از 4 ماهی است که قرار است توسط این شرکت در سراتاسر دنیا ساخته شود؛ آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و شمال آفریقا و خاورمیانه. گفته می شود این طرح، درصورت اجرایی شدن، میزان گردشگران امارات را تا چهارسال آینده، دو برابر خواهد کرد.

فرصت از دست رفته ایران برای جذب گردشگری در خلیج فارس و چابهار

دبی درحالی این شرایط در صنعت گردشگری را می گذراند که بیش از 70 درصد سازه های گردشگری در این شهر، ساخته دست بشر و معماران بین المللی است؛ در ایران اما شرایط بسیار متفاوت است. تالاب لیپار؛ یکی از ۴ تالاب صورتی جهان، کوه گل‌ فشان با ارتفاع 500 متر؛ بزرگترین کوه جهان، ساحل مکران؛ تنها کریدور غرب به شرق و شمال به جنوب دنیا و.... جاذبه هایی بی همتایی که در تمام جهان منحصر به فرد است؛ اما در سایه بی توجهی مسئولین، نه تنها آورده مالی برای کشور ندارد، بلکه به مرور درحال نابودی است.

  • منبع
  • ایران اکونومیست

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید