امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278218
۳۹۴۶
۳
۱
نسخه چاپی

دکلره ی صورت و بدن و هر آنچه که راجع به آن باید بدانید

دکلره کردن مو‌های صورت و بدن به عنوان یکی از متد‌های از بین بردن مو‌های زائد به شمار میره (اگرچه مثل اپیلاسیون از ریشه نمیکنه و یا مثل ژیلت و کرم موبر سطحی برنمیداره)، چون رنگ تیره‌ی مو رو ازبین میبره و اون رو به رنگ بلوند خیلی روشنی درمیاره.

دکلره ی صورت و بدن راه حلی مناسب و بدون درد برای خلاصی از موهای زائد

از بین بردن موهای زائد با دکلره صورت و بدن

وب‌سایت زیبامون: دکلره کردن مو‌های صورت و بدن به عنوان یکی از متد‌های از بین بردن مو‌های زائد به شمار میرود (اگرچه مثل اپیلاسیون از ریشه نمی کند و یا مثل ژیلت و کرم موبر سطحی برنمیدارد)، چون رنگ تیره‌ی مو رو ازبین میبرد و ان را به رنگ بلوند خیلی روشنی در می آورد .

موهای بلوند خیلی کمتر از رنگ دیگه روی صورت یا بدن قابلیت جلب توجه کردن را دارند برای همین بهترین انتخاب برای افرادی است که به هردلیلی نمی توانند موهای صورت یا بدنشان را اصلاح کنند .

البته دکلره کردن می تواند 2 تا 4 هفته روی موها ماندگاری داشته باشد که این هم بر میگردد به ضخامت مو و سرعت رشد مو در هر ناحیه از بدن یا صورت.

دکلره چگونه عمل می کند؟

دکلره معمولا طبق دستورالعمل کارخانه ی تولید کننده از ترکیب اکسیدان 3% – هیدروژن پراکسید – و پودر دکلره – ترجیحا رنگ سفید که ضعیف تر از نمونه ی آبی هست – و مالیدن ان روی پوست صورت یا بدن به وسیله ی یک براش رنگ مو تمیز، صورت می گیرد.

بنا به رنگ موی پایه (که هرچی تیره تر و ضخیم تر باشد مدت زمان بیشتری نیاز دارد) خمیر نسبتا نرم رو روی نواحی مورد نظر گذاشته و بین 3 تا 10 دقیقه صبر می کنیم. بعد با آب سرد به خوبی شستشو می دهیم. (توجه داشته باشید که موقع شستن حتما چشم ها بسته باشند تا مواد دکلره وارد چشم نشود ، چون به شدت خطرناک است و می تواند باعث نابینایی شود .)

در واقع پروسه ی دکلره و بیرنگ کردن موی صورت یا بدن مثل موی سر است، با این تفاوت که حتما باید از محصولات ملایم تر استفاده کنیم.

مزایای دکلره یا بیرنگ کردن موهای صورت و بدن

1 . سرعت بالا : کل مراحل انجام کار از درست کردن مخلوط تا زدن و شستن بیشتر از 15 دقیقه نمی شود و می توانید هر موقع که بخواهید انجام دهید.

2 . نیازی به از قبل وقت گرفتن ندارد : بند انداختن، وکس کردن، درماپیلینگ یا روش های دیگه ی برداشتن موی تخصصی نیاز به وقت قبلی از سالن آرایش دارد ولی دکلره معمولا بدون هیچ وقت قبلی در اکثر سالن ها انجام میشود .

دکلره ی صورت و بدن راه حلی مناسب و بدون درد برای خلاصی از موهای زائد

3. ساده بودن : دکلره کردن مانند وکس یا بند انداختن نیست که نیاز به مهارت داشته باشد ، به شدت ساده است و حتی می توانید خودتان در منزل – با رعایت نکات ایمنی – انجام دهید .

4 . آسیب های بعد از وکس یا بند رو هم ندارد : چون مو از ریشه کنده نمیشود ، خیلی از آسیب های خاص بعد از وکس یا بند – مثل موی زیرپوستی، بریدگی، کبودی و غیره – را هم ندارد .

5 . کم هزینه و ارزان : پودر دکلره و اکسیدان در هر داروخانه ای پیدا میشود و قابل خرید است می توانید بخرید و روی پوست بزنید و 2 تا 4 هفته راحت باشید .

معایب دکلره یا بیرنگ کردن مو

1 . دکلره کردن سطح بدون مو و صافی نمی دهد : یکی از دلایلی که افراد وکس می کنند و یا بند می اندازند این است که نمیخواهند موهای صورتشان را حس کنند و یا موها دیده بشوند. دکلره کردن موها را بیرنگ میکند اما اگه در زیر نور خورشید و یا در جایی که نور زیادی دار بایسید، موها به خوبی دیده می شوند.

2 . برای هر رنگ پوستی مناسب نیست : دکلره کردن برای پوست های متوسط تا تیره مناسب نیست چون به دلیل اختلاف رنگی که ایجاد میکند کاملا قابل تشخیص است. (موهای خیلی روشن در برابر پوست تیره!)

3 . ماندگاری بالایی ندارد : مویی که روی سطح پوست قرار دارد تنها قسمتی از مویی است که از فولیکول بیرون زده و با رشد مو می بینید که ریشه تیره تر می شود . در نتیجه در نواحی که موها ضخیم تر و تیره تر هستند این اختلاف رنگ کاملا مشهود می شود .

4 . موقتا پوست های تیره را روشن می کند : دکلره کردن میتواند به طور موقت قسمت هایی از پوست را که تماس داشته تا حدود 3 روز روشنتر کند که خیلی جالب نمی شود !

دکلره ی صورت و بدن راه حلی مناسب و بدون درد برای خلاصی از موهای زائد

آیا در زمان بارداری میشه از دکلره استفاده کرد؟

در زمان بارداری بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که مواد شیمیایی وارد بدنتان نشوند یا تماسی نداشته باشید . بهتر است از همان روش های وکس کردن یا اصلاح موی زائد با ژیلت استفاده کنید .  چون محصولات دکلره و بیرنگ کننده ی مو حاوی هیدروژن پراکسید و ترکیب آمونیوم هیدروکسید هستند.

نکات بسیار مهم

- بعد از زدن خمیر نرم و نیمه مایع دکلره بر روی پوست، سوزش خیلی کم طبیعی است ولی اگر اندکی دردناک شد باید حتما به سرعت از روی پوست پاک بشود . پوست های حساس هم باید مراقب باشند که پوستشان نسوزد و یا واکنش آلرژیک نشان ندهد. در کل بعد از دکلره کردن ممکن است که پوست قرمز بشود برای چند ساعت یا دو سه روز، که می توانید با زدن ژل آلوئه ورا یا کرم مرطوب کننده به پوست کمک کنید.

- حتما حتما از روی دستورالعمل کارخانه ی سازنده برای دکلره استفاده کنید و در صورت احساس سوختن به سرعت و به دقت از روی پوست به صورت کامل پاک کنید و با آب زیاد پوست رو بشورید .

  • منبع
  • برترین ها

    ۱ دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید