امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281477
۳۵۳
۱
۰
نسخه چاپی

دکوراسیون به سبک اسپانیایی چه جزئیاتی دارد؟

دکوراسیون به سبک اسپانیایی چه جزئیاتی دارد؟

جذابیت و داشتن حس زندگی در دکوراسیون اسپانیایی همیشه مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است. با ایده‌های جالب از سبک اسپانیایی به خانه تان روح زندگی بدهید.

معرفی سبک و جزئیات دکوراسیون اسپانیایی

خانه‌های مختلفی در اقصا نقاط کشور هستند که هر کدام دکوراسیونی مربوط به خودشان را دارند؛ اما یکی از برجسته‌ترین طراحی‌های داخلی که بسیاری از کشور‌ها هم سعی در اجرا کردن آن دارند؛ مربوط به کشور اسپانیا است که در این قسمت تصمیم گرفتیم در مورد دکوراسیون اسپانیایی توضیحات کاملی را ارائه دهیم.

نمای بیرونی در سبک اسپانیایی

اولین چیزی که در یک خانه به سبک اسپانیایی به چشم می‌خورد؛ نمای بیرونی آن است. تزئینات ساده، زیبا و استفاده از سیمان و آهن و فرفورژه می‌تواند به شناسایی یک خانه اسپانیایی کم کند.

دیوار‌های گچی و سیمانی

یکی از چیز‌هایی که در نمای بیرونی خانه‌های اسپانیایی می‌بینید، دیوار‌های سیمانی هستند که ضخامت زیادی هم دارند. ترکیبی از مواد مختلف در بافت این دیوار‌ها استفاده می‌شود و معمولاً به رنگ گچ بوده یا آن‌ها را سفید می‌کنند. در واقع از گچ برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد خانه در ماه‌های تابستان استفاده می‌شده است.

دیوار سیمانی

در سبک دکوراسیون اسپانیایی معمولاً از کاشی روی سقف استفاده می‌کنند که برخی مدل‌های مسطح و برخی مدل شیاردار این کاشی‌ها را می‌پسندند. در واقع استفاده از کاشی در کنار گچ و رنگ سفید دیوار؛ تضاد و ترکیب جالبی خواهد بود. از طرفی هم؛ از کاشی برای خنک نگه داشتن خانه در روز‌های گرم استفاده می‌شده است.

تیرچه‌های چوبی

در نمای بیرونی ساختمان‌های قدیمی اسپانیایی، از تیرچه‌های چوبی برای نگه داشتن وزن آجر‌های خشتی یا گلی به کار رفته در خانه استفاده می‌شده است؛ اما در حال حاضر این تیرچه‌ها بیشتر جنبه تزئینی دارند و به بهتر شدن جلوه دیواری سیمانی و گچی کمک می‌کنند.

آرک و بنا‌های قوس دارِ جذاب

یکی از ویژگی‌های خانه‌های اسپانیایی این است که از آرک و فرم‌های قوس دار در نما استفاده می‌کنند که کاملا ظریف و دقیق هم هستند و فضای بسیار جذابی را به وجود می‌آورند.

استفاده از آجر و سنگ

معمولاً در فضای بیرونی خانه‌های اسپانیایی علاوه بر گچ؛ از آجر و سنگ هم استفاده می‌شود و ظاهری مجلل‌تر را ایجاد می‌کند.

دکوراسیون به سبک اسپانیایی چه جزئیاتی دارد؟

دیوار آجرنما

طراحی نامتقارن حتی در خانه‌های چند طبقه هم جزء استایل خانه‌های اسپانیایی است. شاید ترکیب مدرنیته با سنتی هم جزء همین ناقرینگی‌ها محسوب شود.

حیاط زیبا

در خانه‌های اسپانیایی به زیبایی حیاط خانه خیلی توجه می‌شود؛ حتی وجود فواره و چمن داخل حیاط هم اهمیت دارد و جز واجبات است. از طرفی استفاده از گیاهان مقاوم به خشکی مانند کاکتوس یا ساکولنت‌ها معمول است.

تزئینات کم و خلوت

یکی دیگر از موارد قابل توجه در مورد نمای بیرونی خانه‌های سبک اسپانیایی؛ وجود تزئینات کم یا حتی بدون تزئین و ساده است که از در و پنجره‌ها هم کاملا مشخص است.

نمای داخلی به سبک اسپانیایی

درست مانند نمای بیرونی یک خانه به سبک اسپانیایی، فضایِ داخلی هم ساده و بدونِ زرق و برق است؛ حتی می‌توانید ادامه فضای ساده بیرون را داخل هم مشاهده کنید.

شومینه طرح دار

شومینه‌های طرح دار که به شکل عالی تزیین شده باشند و حتما آتش داخل آن‌ها روشن باشد، در خانه‌های اسپانیایی خیلی زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولاً در اتاق نشیمن هم هستند.

دیوار‌های سیمانی در منزل

اسپانیایی‌ها نه تنها از دیوار‌های سیمانی در بیرون از منزل استفاده می‌کنند، بلکه برای داخل منزل هم از این نوع بافتِ دیوار‌ها کمک می‌گیرند که فضایی یکدست را به وجود می‌آورد و دکوراسیون را جذاب‌تر خواهد کرد.

دکوراسیون به سبک اسپانیایی چه جزئیاتی دارد؟

کاشی‌های طرح دار

اغلب در استایل خانه‌های مدیترانه‌ای کاشی‌های طرح دار که معمولاً به رنگ سفید و قهوه‌ای است؛ مورد استفاده قرار می‌گیرند که حتی داخل راه پله یا روی دیوار و کف زمین هم می‌توانید این طراحی‌ها را مشاهده کنید.

استفاده از فرفرژه

استفاده از فرفرژه در خانه‌های اسپانیایی جزء استایل معماری آن‌ها محسوب می‌شود که در ترکیب با دیوار‌های سیمانی جذابیت زیادی را ایجاد می‌کند و معمولاً این آهن‌ها رنگ قهوه‌ای تیره نیز دارند.

لوازم چوبی

لوازم چوبی سنگین در کنار تیرچه‌های چوبی که شبیه به ستون هستند و رنگ قهوه‌ای پر رنگ دارند، جذابیت زیادی را به وجود می‌آورند و باعث می‌شوند که جزئیات به کار رفته شده در چوب آن‌ها فضا را گرم‌تر و جذاب‌تر کند.

استفاده از پوشش مناسب برای پنجره

خانه‌های اسپانیایی باید به گونه‌ای باشند که در فصل تابستان گرما افراد را اذیت نکند؛ چرا که ممکن است خانه به خاطر آفتاب خیلی روشن یا خیلی گرم شود و در نتیجه باید پرده‌هایی وجود داشته باشد که از شدت بالای گرما جلوگیری کند.

  • منبع
  • تابناک با تو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید