امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277288
۴۸۹
۱
۰
نسخه چاپی

دیدنی های شگفت انگیز اردن همراه با تصاویر

دیدنی های شگفت انگیز اردن همراه با تصاویر

مکان های گردشگری شگفت‌انگیز اردن

اردن بیشتر بخاطر تنوع در غذا و تمدنی که دارد بسیار مشهور است ، این کشور همچنین دارای میراث تاریخی و فرهنگی غنی ‏نیز می باشد که از معروف ترین آنها می توان به شهر سرخ پترا اشاره کرد. هرچند هنوز گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این ‏کشور سفر نکرده اند و جنگل ها و کوهها ، صحراها و شهرها و روستاهای این کشور همچنان توسط بسیاری از علاقه مندان به ‏سفر ناشناخته باقی مانده است. اما بازدید از دیدنی های اردن می تواند لحظاتی فراموش نشدنی را رقم بزند. ‏ ‏ ‏‏‏ ‏‏‏‏ ‏‏

دیدنی های شگفت انگیز اردن همراه با تصاویر

‏1.‏ پترا ‏ ‏

شهر پترا در اردن یکی از عجایب هفتگانه در دنیا است که به دلیل جاذبه های دیدنی و جذابی که دارد که جز مقاصد ماجراجویانه و تاریخی گردشگران قرار گرفته است. این شهر دیدنی پر از جاذبه های مرموز و جالبی است که گفته می شود توسط موجودات فرازمینی ساخته شده است.

پترا یک کلمه یونانی است که معنی صخره دارد و از آنجایی که در میان صخره هاست به آن پترا می گویند. فکر می کنید چرا این شهر تا این حد باشکوست چون حکومت نبطی ها به مدت ۲۰۰ سال در این شهر حکومت کردند و اینجا را پر رونق و باشکوه ساختند. این شهر از عجایب هفتگانه دنیاست و در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

دیدنی های شگفت انگیز اردن همراه با تصاویر

در میان جاذبه هایی که شهر پترا در اردن داراست، قصر البنت یکی از جذاب ترین جاهایی است که عده ای ساخت آن را کار موجودات فرازمینی می دانند، موجوداتی که مدتی را هم در این قصر ساکن بودند و بعد از سال ها ناپدید شدند. حتی محلی ها هم این منطقه را کار موجودات ماورائی می دانند و می گویند شب ها صداهای عجیبی از اینجا به گوش می رسد همین حرف ها باعث شده تا هیچ توریستی در هنگام شب به این ناحیه نرود.

دیدنی های شگفت انگیز اردن همراه با تصاویر

منطقه غسل تعمید یا المغطس

منطقه غسل تعمید که به زبان عربی به آن المغطس می گویند در شرق رودخانه اردن واقع شده است. این مکان جایی است که ‏بسیاری معتقدند مسیح مقدس در زمان تولدش در آنجا غسل داده شده است.‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏

المغطس به معنی غسل تعمید یا غوطه وری، یک سایت باستان‌شناسی میراث جهانی در اردن در کرانه شرقی رود اردن است. این مکان به عنوان محل اصلی تعمید عیسی و یحیی تعمید دهنده در نظر گرفته می‌شود و حداقل از دوره بیزانس مورد احترام بوده‌است. به دنبال پیشنهادی از طرف اوریجن، محل غسل تعمید عیسی گاهی بتهبارا نیز نامیده می‌شود.

در کاوش‌های باستان‌شناسی آثار باستانی کشف شده‌است که گواه این نتیجه است که این مکان برای اولین بار توسط گروه کوچکی از کشاورزان در دوره کالکولیتیک، حدود ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد، آباد شده‌است. همچنین نشانه‌هایی از عصر هلنیستی وجود دارد.

دیدنی های شگفت انگیز اردن همراه با تصاویر

وادی رم ‏‏‏

وادی رُم که با نام دره ماه نیز شناخته می‌شود در ۶۰ کیلومتری شرق عقبه قرار دارد و بزرگترین وادی در اردن است. ارتفاع این ‏وادی از سطح دریا ۱۸۰۰ متر است. نام رم احتمالاً از زبان آرامی گرفته شده و به معنی بالا یا بالاتر است.

در این مکان آثاری از انسان‌ها و فرهنگ‌های پیش از تاریخ شامل نقاشی‌های روی سنگ، ‏پرستشگاه و سنگ‌نگاره به جا مانده‌است. این مکان در سال ۲۰۱۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. وادی رم در ‏کنار "شهر سنگی پترا" و "شهر ساحلی عقبه" ضلع سوم مثلث طلایی گردشگری اردن را تشکیل دهد. این منطقه محل مناسبی ‏برای تماشای ستارگان می باشد.‏ ‏ ‏ ‏‏‏ ‏ ‏

در اروپا وادی رم به‌ویژه در ارتباط با افسر بریتانیایی معروف به لورنس عربستان شهرت دارد. او به هنگام خیزش عرب‌ها در سال‌های ۱۹۱۷ و ۱۹۱۸ سپاهیان عرب خود را در وادی رم برای تاختن به عقبه آماده کرد. فیلم لورنس عربستان درباره زندگی او نیز در همین وادی ساخته شده‌است.

دیدنی های شگفت انگیز اردن همراه با تصاویر

منطقه حفاظت شدن دانا

این منطقه بزرگترین منطقه طبیعی حفاظت شده در اردن است که در نزدیکی روستایی با همین نام واقع شده است. ‏ ‏ ‏‏‏

قدمت دهکده هایی که در این منطقه وجود دارند به قرن 15هم میلادی باز می گردند. این منطقه که هنوز اصالت و فرهنگ اردنی در آن حفظ شده است از مهمترین دیدنی های کشور اردن است. چشم انداز روستایی ساده با طبیعتی بکر و دست نخورده دانا، برای عکاسان، سوژه ای بی نظیر است.

دیدنی های شگفت انگیز اردن همراه با تصاویر

شهر مادَبا

مادبا تاریخ طولانی ای دارد که قدمت آن به دوران نوسنگی می‌رسد. شهر مادبا روزگاری شهر مرزی موبایت بوده‌ است که نام آن در انجیل،آمده‌ است. شهر مادبا از عصر مفرغ وجود داشته‌ است.

شهر مادَبا در اردن، یکی از شهرهای هنری و سنتی اردن است. هنر موزاییک چینی که با قطعات موزاییک کنار هم قرار می گیرند، در این شهر، به صورت گسترده انجام می گیرد. صنایع دستی فوق العاده زیبای شهر مادَبا، از دیدنی های کشور اردن است.

دیدنی های شگفت انگیز اردن همراه با تصاویر

شهر عقبه

عقبه تنها شهر ساحلی اردن، یکی از کهن‌ترین کشورهای دنیا در آسیای غربی است که زیبایی‌های منحصر‌به‌فردی دارد و توریست‌های بسیاری برای تماشای آن به اردن سفر می‌کنند.

شاید برای اولین بار نام عقبه را در فیلم «لورنس عربستان» شنیده باشید آن هم وقتی که لورنس در کنار ارتشی از اعراب در مقابل امپراتوری عثمانی قرار می‌گیرد. یکی از برترین فیلم‌های تاریخ که سال ۱۹۶۲ توسط «دیوید لین» کارگردانی شد. سال ۱۹۱۷ میلادی اعراب در این مکان از سرزمین‌های خود دفاع کردند و به مناسبت پیروزی پرچمی ۱۳۰ متری برافراشتند. اما امروز نشانی از این پرچم نیست و مکان آن نیز به موزه تبدیل شده است.

سال ۱۹۱۷، عقبه شهری کوچک در کنار قلعه بود، اما امروز به دلیل اینکه تنها راه دسترسی اردن به دریا است، شهری مهم درنظر گرفته می‌شود. عقبه در مرکز منطقه‌ی تجاری قرار دارد که مسافران برای مبادله‌ی کالا نیازی به پرداخت مالیات ندارند. حتی برای ورود به شهر نیازی به پرداخت عوارض نیست و در عقبه برخی از محصولات ارزان‌تر از جاهای دیگر است.

  • منبع
  • لست سکند
  • کجارو
  • ویکی پدیا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید