امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280692
۳۵۲۰۴
۱۰
۰
نسخه چاپی

رابطه جنسی با حیوانات؛ از عجیب ترین انحرافات جنسی در انسان

این موضوع شاید برای بسیاری از افراد عجیب و غریب باشد اما واقعیت این است که تعداد افرادی که به رابطه جنسی انسان با حیوان علاقه‌مند هستند،‌ کم نیستند. در نتیجه اگر با چنین مشکلی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید، باید بدانید شما تنها نیستید و افراد زیادی با اختلال زوفیلیا در سراسر جهان وجود دارند. تمایلات جنسی انسان‌ها بسیار گسترده و پیچیده است. تنوع زیادی در نوع محرک‌های جنسی وجود دارد. بااین‌حال در افراد سالم، تمایلات و روابط جنسی بر پایه بلوغ جسمی و روانی است. اما گاهی برخی افراد مبتلا به انحراف جنسی به دنبال روابط غیرمعمول هستند.

رابطه جنسی با حیوانات

رابطه جنسی با حیوانات

شاید بسیاری از افراد با این بیماری آشنایی نداشته باشند و بپرسند حیوان خواهی چیست؟ باید گفت سکس حیوانات با انسان یکی از انواع بیماری انحراف جنسی یا پارافیلیا است. سکس با حیوان یا زوفیلیا نوعی بیماری است که در آن حیوان دارای جذابیت جنسی زیادی برای فرد است. این جذابیت جنسی می‌تواند شامل تخیلات جنسی در مورد یک حیوان باشد یا شامل تماس جنسی واقعی با حیوانات باشد. زوفیلیا لزوماً شامل اعمال جنسی نمی‌شود، اما تمایل به آن معمولاً آشکار است. در بیماری حیوان خواهی، شخص این دیدگاه را دارد که عاشق حیوانات است و به دلیل حیوان دوستی با آن‌ها به‌عنوان یک همراه زندگی رفتار می‌کند.

در بسیاری از کشورها رابطه جنسی انسان با حیوان ممنوع و غیرقانونی است. در سکس انسان با حیوانات ممکن است یک یا چندگونه خاص حیوان برای شخص از نظر جنسی جذاب باشد. همان‌طور که در رابطه‌های سالم انسان با انسان موارد زیادی در رابطه جنسی تأثیر دارند، در سکس با حیوان هم این موضوع مطرح است. به‌ عنوان‌ مثال همجنس‌گرایی در حیوان خواهی هم وجود دارد. عوامل دیگری مانند ظاهر و نژاد حیوان هم در این اختلال تأثیرگذار است.

عوارض رابطه جنسی با حیوانات

اختلال رابطه جنسی با حیوان یا حیوان دوستی جنسی تأثیرات جدی بر بیماران می‌گذارد. برخی از این افراد از اعمال خود شرم کرده و همین موضوع باعث احساس اضطراب و ناراحتی در آن‌ها می‌شود. سپس فرد برای کاهش اضطراب این عمل را دوباره تکرار کرده و چرخه ادامه پیدا می‌کند. برخی از این افراد سکس با حیوان خاصی را دوست داشته و از آن لذت می‌برند. اما برخی دیگر از بیماران زوفیلیا با چندگونه حیوان رابطه جنسی برقرار می‌کنند.

از آنجایی‌ که رابطه جنسی با حیوانات به دلیل بدرفتاری با حیوان یک نوع حیوان آزاری محسوب می‌شود، در بسیاری کشورها مجازات قانونی دارد.

رابطه جنسی با حیوانات همچنین می‌تواند باعث انتقال بیماری‌های جدی شود. عفونت‌هایی که از طریق رابطه جنسی حیوان با انسان منتقل می‌شود، می‌تواند بر کیفیت زندگی فرد تأثیر زیادی ایجاد کند. یکی از این بیماری‌ها لنفوگرانولوم ورنوم است. این بیماری از طریق باکتری کلامیدیا تراکوماتیس منتقل می‌شود. در این حالت غدد لنفاوی ناحیه کشاله ران متورم و دردناک می‌شود. ممکن است در ناحیه مقعد هم درد و خونریزی ایجاد شود.

در رابطه جنسی انسان با حیوانات خانگی به دلیل تداوم در رابطه جنسی علاوه بر مشکلاتی که برای شخص ایجاد می‌شود، حیوان هم صدمات جسمی زیادی می‌بیند. متأسفانه در بررسی روی بیماران زوفیلیا چنین مشکلاتی برای حیوانات خانگی آن‌ها دیده شده است.

انواع رابطه جنسی با حیوانات

طبق مطالعاتی که در مورد رابطه جنسی با حیوانات انجام شده است، این بیماران به انواع سکس انسان با حیوانات علاقه دارند. متأسفانه برخی از این بیماران به آسیب وارده به حیوان توجهی نداشته و از روش‌های مختلف رابطه جنسی  با حیوان را تجربه می‌کنند.

علائم اختلال رابطه جنسی با حیوانات

افراد دارای اختلال سکس با حیوان در مورد رابطه جنسی با حیوانات تصورات و تخیلات زیادی داشته و این افکار در ذهن آن‌ها غالب است. معمولاً بیماران دارای اختلال زوفیلیا، سکس با حیوان را به رابطه جنسی با انسان ترجیح می‌دهند. در مطالعات روان‌شناسی یکی از علائم این افراد تمایل به انزوا و تنهایی است. این بیماران معمولاً اعتماد به‌ نفس پایینی داشته و در روابط اجتماعی با مشکل مواجه می‌شوند.

هر نوع از انحرافات جنسی از جمله زوفیلیا فرد را دچار اضطراب و تنش می‌کند. این افراد به دلیل ناراحتی و فشار وارد شده دچار افسردگی شده و باید سریعاً درمان را شروع کنند. در مواردی گزارش خودکشی در بیماران زوفیلیا ثبت شده است.

چرا برخی افراد به رابطه جنسی با حیوان علاقه دارند؟

زوفیلیا در روان‌ شناسی جز بیماری‌ های انحراف جنسی محسوب می‌شود. زیرا این یک علاقه جنسی غیرمعمول است. این اختلال در جمعیت عمومی خیلی شایع نیست. مکانیزمی که باعث می‌شود انسان به حیوانات علاقه جنسی پیدا کند، هنوز مشخص نیست. در این بیماری همانند دیگر انواع پارافیلیا احتمالاً ارتباط گاه‌به‌گاه بین برانگیختگی جنسی و حیوانات باعث این شرطی‌ سازی شده است.

اما تحقیقات علمی کمی در این‌ رابطه انجام شده است. در یک مطالعه ۱۰۰۰ مرد با تجربه رابطه جنسی با حیوان در مورد بیماری زوفیلیا و حیوان خواهی مورد بررسی قرار گرفتند. بسیاری از بیماران در مورد بو و ظاهر دستگاه تناسلی این حیوانات صحبت کردند. به نظر آن‌ها در مقایسه با دستگاه تناسلی انسان تازگی داشته و متفاوت است.

برخی دیگر به دلیل ماهیت تابو رابطه جنسی با حیوان به این کار علاقه‌مند شدند.

تابوها به‌طور کلی یک علاقه جنسی محبوب است. معمولاً زمانی که به ما گفته می‌شود، نمی‌توانیم یا نباید یک کار را انجام دهید، به انجام آن کار علاقه‌مند می‌شویم. در تحقیقات دیگری نشان داده شد که برخی افراد به دلیل مشکلات در روابط انسانی و نداشتن مهارت برقراری ارتباط، به سمت رابطه جنسی با حیوان کشیده می‌شوند.

علت رابطه جنسی مردان با حیوانات

رابطه جنسی با حیوانات در میان مردان بیشتر از زنان شایع است. در یک تحقیق روی ۱۴ مرد ۱۸ تا ۷۰ ساله مطالعاتی انجام شد. وقتی از آن‌ها در مورد لذت این رابطه و علت تمایل به رابطه جنسی با حیوانات سؤال کردند، دلایل زیر را برای این کار آوردند:

• رابطه جنسی با حیوان خوشایندتر است.

• استرس در رابطه جنسی با حیوان کاهش پیدا می‌کند.

• در این‌ رابطه دعوا و تنش وجود ندارد.

• همانند رابطه انسانی احساسات پیچیده وجود ندارد.

• حیوانات در رابطه جنسی کسی را قضاوت نمی‌کنند.

در این مطالعه ۹۳% مردان خود را به‌عنوان علاقه‌مند به رابطه جنسی با حیوان معرفی کردند. این افراد معتقد بودند علاوه بر ارضای جنسی خود به ایمنی حیوان و لذت جنسی او هم اهمیت می‌دادند. ۵۸% از مردان در این آزمایش خود را دوجنس‌گرا معرفی کردند. به این معنی که هم به رابطه جنسی با انسان علاقه داشته و هم سکس با حیوانات.

در رابطه جنسی مردان با حیوانات بیشتر اسب و سگ مورد توجه بودند. به طوری که ۶۳% از افراد سابقه رابطه جنسی با سگ را داشتند. ۲۹% رابطه جنسی با اسب را گزارش کرده بودند. در این‌ بین حدود ۱۷% رابطه جنسی با سگ داشته، اما دوست داشتند رابطه جنسی با اسب را هم امتحان کنند.

زوفیلیا

رابطه جنسی با حیوان چقدر شایع است؟

محققان طی ۶ دهه تحقیقاتی را درمورد رابطه جنسی با حیوانات انجام داده‌اند. این موضوع در جامعه متمدن یک تابو محسوب می‌شود. اما از زمان ماقبل تاریخ در برخی فرهنگ‌ ها رایج بوده است. رابطه جنسی مردان با حیوانات به نسبت رابطه جنسی زنان با حیوانات شایع‌ تر است. در جمعیت عادی رابطه جنسی مردان با حیوانات از ۴.۹% تا ۸.۳% تخمین زده شده است. در این تحقیقات رابطه جنسی زنان با حیوانات از ۱.۹% تا ۳.۶% متغیر می‌باشد.

برآورد میزان دقیق شیوع انحراف جنسی زوفیلیا مشکل است. زیرا انجام تحقیقات جنسی و به‌دست‌آوردن نمونه‌های تصادفی مشکل است. تحقیقات نشان می‌دهد که رابطه جنسی با حیوانات در افراد با اختلالات روانی بیشتر بوده و به حدود ۵۵% می‌رسد.

رابطه جنسی با حیوانات بیشتر در چه افرادی شایع است؟

تمایلات زوفیلیا بیشتر در مناطق جدا افتاده و دور از دسترس دیده می‌شود.

رابطه جنسی با حیوان معمولاً در مناطق روستایی رخ می‌دهد. در این نوع محیط‌ ها ارتباط جنسی با انسان‌ ها محدود است. درحالی‌ که دسترسی به دام و سایر حیوانات بسیار آسان می‌باشد.

تنهایی و انزوا یکی از ویژگی‌های مشترک میان افراد با اختلال زوفیلیا است.

یکی دیگر از تشابهات افراد با تمایل حیوان خواهی سطح پایین مهارت‌های اجتماعی است. این ضعف باعث نا امیدی زیاد در این افراد می‌شود؛ بنابراین این بیماران به دنبال راهی برای تخلیه خواسته‌های برآورده نشده‌ی خود هستند. یکی از این راه‌ها رابطه جنسی با حیوانات است.

درمان اختلال رابطه جنسی با حیوان

درمان انحرافات جنسی از جمله رابطه جنسی با حیوانات بسیار مشکل است. روان‌شناس و روان‌پزشک با استفاده از دارو درمانی و رفتار درمانی برای بهبود شرایط بیمار تلاش می‌کنند. اما طبق مطالعه‌ای که بر روی ۸۲ مرد و ۱۱ زن انجام شد، نشان داد افراد دارای بیماری زوفیلیا از رابطه جنسی با حیوانات شاد هستند و تمایلی به تغییر این وضعیت ندارند.

این بیماران تصور می‌کنند که در رابطه جنسی با حیوان، آزاری به او نمی‌رسانند و باید همانند سایر گرایش‌های جنسی با آن‌ها رفتار شود. اما از آنجایی‌که حیوان نمی‌تواند رضایت خود را اعلام کند، نمی‌توان این رابطه را عادی جلوه داد. متأسفانه در بیشتر موارد انحراف جنسی رابطه جنسی با حیوان قابل‌ درمان نیست و شخص با درمانگر همکاری نمی‌کند.

در صورتی که فرد برای درمان بیماری رابطه جنسی با حیوانات انگیزه بالایی داشته باشد، می‌توان با کمک روان‌شناس این رفتار جنسی را متوقف کرد. اما جاذبه و میل به رابطه جنسی با حیوان همیشه وجود خواهد داشت. روان‌شناس در طول دوره درمان با تجویز داروهای هورمونی و کاهش میل جنسی بیمار، درمان‌های رفتارشناختی را آغاز می‌کند.

از آنجایی‌ که این بیماران معمولاً تنها هستند و روابط اجتماعی کمی دارند، یکی از درمان‌ های مؤثر افزایش اعتماد به‌ نفس و مهارت‌های ارتباطی با انسان‌ها است. با افزایش ارتباطات انسانی احتمال کم‌ شدن افکار مربوط به رابطه جنسی با حیوان وجود دارد.

  • منبع
  • دکترتو
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید