امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277861
۹۳۸
۱
۰
نسخه چاپی

رایج‌ترین دروغ هایی که آقایان به خانم ها می گویند

رایج‌ترین دروغ هایی که آقایان به خانم ها می گویند

دروغ های رایجی که خانم ها از آقایان می شنوند

در زندگی امروزی امکان دارد اتفاقاتی بیفتد و یا شرایطی به وجود آید که مجبور به بیان دروغ مصـلحتی باشیم. حالا این دروغ می تواند یک دروغ سفید یا دروغی معمولی که هیچ گونه آسیبی به کسی نمی رساند باشد یا حتی دروغ مهمی که مدت ها بعد دردسر ساز شود. امکان دارد علت های آن خیلی کوچک و بدون اهمیت باشد ولی به هر ترتیب دروغ است.

به طور مثال مردها اصولا تلاش می کنند در برابر خانم ها، با گفتن دروغ های کوچک و بی ضرر، بعضی موقعیت ها را به نفع خود عوض کنند که در این مطلب ما نمونه هایی از این دروغ ها را برای شما عنوان خواهیم کرد.

 نه! تو در آن لباس چاق به نظر نمی رسی

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که نظر همسرتان را در رابطه با لباسی که آن را پوشیده اید، بپرسید: «عزیزم، آیا این لباس مرا چاق نشان می دهد؟» این پرسشی است که چنانچه واقعیت را بیان کنید، باعث ناراحتی همسرتان خواهد شد، به این ترتیب آقایان ترجیح می دهند که حتی چنانچه همسرشان در لباسی که آن را پوشیده چاق شده، حقیقت را بیان نکنند: «نه عزیزم، تو خیلی هم در این لباس زیبا و خوش اندام به نظر می رسی!» در این حالت است که آقایان می توانند یک نفس راحت، از این که موفق شدند یک بمب را خنثی کنند، بکشند.

من با دوستان تو مشکلی ندارم

وقتی که ما فردی را به زندگی خود راه می دهیم، به همراه او باید با خانواده و دوستانش هم ارتباط داشته باشیم. اهمیتی ندارد که تا چه اندازه دوستان وی را قبول می کنیم یا نه، به هر صورت هر شخصی به دوستانی هم جنس خود نیاز دارد که با آن ها درد و دل نماید یا حتی زمانی را با آن ها خوش بگذراند. در این حالت، وقتی که خانم ها از آقایان سوال می کنند: «مشکلی ندارد که دوستانم را امروز به خانه دعوت کنم؟» آن ها در پاسخ عنوان می کنند: «نه، هیچ اشکالی ندارد. من با دوستای شما مشکلی ندارم.» و این در شرایطی می باشد که وقتی همسر شما و دوستانش را در حال خنده و شوخی با یکدیگر مشاهده می کند، دلش می خواهد فرار را بر قرار ترجیح دهد.

فردا انجامش می دهم

لامپ اتاق خواب سوخته است، نردبان دو روزی می شود که در گوشه اتاق رها شده، راه پله ها به تعمیرات جزئی نیاز دارد… و چقدر کار نیمه تمامی که آقایان پشت سر هم انجام آن ها را به تعویق می اندازند. در این وضعیت گویی اصرارهای خانم ها هم اثری ندارد. به نوعی دیگر، وقتی که خانم ها از آقایان درخواستی دارند، بهترین پاسخ برای آقایان این می باشد: «فردا انجامش می دهم». در اصل آن ها با این دروغ سفید تا مدتی خودشان را از شر جر و بحث های بی خود رها می کنند.

گوش ام با توست

خانم ها تصور می کنند که مردها یک گوش شان در است و گوش دیگر دروازه. این حقیقت را خیلی از خانم ها پذیرفته اند ولی این که وقتی در حال حرف زدن هستند، همسرشان به صحبت های آن ها گوش ندهد، هیچ وقت برای شان عادی نخواهد شد. اصولاً خانم ها علاقه دارند که از همه جزییات اتفاقاتی که برای شان پیش آمده حرف بزنند، به طور مثال در محیط کار چه کاری انجام داده اند، در مسیر چه افرادی را دیده اند یا چه خبرهای جالبی به گوش شان خورده است.

ولی با توجه به این که مردها زیاد به این موضوعات علاقه ای نشان نمی دهند، از گوش فرا دادن به آن ها هم سر باز می زنند، ولی در این وضعیت واقعیت را نمی گویند، بلکه در پاسخ به همسر که آیا گوش ات با من است، جواب می دهند: «بله عزیزم، من دارم به صحبت های تو گوش می دهم.»

من عاشق دست پخت توام

همه دروغ هایی که مردها به همسران شان می گویند برای خلاص شدن از مشکلات نمی باشد، آن ها برخی مواقع برای برقراری صمیمیت بیشتر یا انتقال احساس خوب به همسران خود مجبور به گفتن دروغ می شوند. به طور مثال وقتی که آن ها خسته به منزل بر می گردند و همسرشان غذایی را که ساعت ها برای آن زمان گذاشته، در برابر او قرار می دهد، حتی چنانچه آن غذا دارای طعم خوبی هم نباشد، وی به دروغ عنوان می کند: «دست پخت تو بی نظیر است» امکان دارد مردی قارچ هایی که درون پاستا ریخته شده را دوست نداشته باشد ولی برای خوشحال شدن همسرش، همه آن ها را می خورد. همین از مشاجره جلوگیری نموده و صمیمیت بین آن ها را چند برابر می کند.

 حرفت را به کل فراموش کردم

 «من به تو گفته بودم که امروز قصد دارم فلان غذا را درست کنم ولی تو یادت رفت که لوازمی را که به تو اعلام کردم، برایم خرید کنی.» وقتی که مردها این چنین عبارات را از زبان همسران شان می شوند، راحت ترین پاسخ این می باشد که عنوان کنند: «ببخشید، من به کل یادم رفت» بله ممکن است در بعضی از مواقع یادشان رفته باشد، ولی برخی مواقع هم به طور عمد از این کار سر باز می زنند و با عنوان یک دروغ خودشان را راحت می کنند.

به نظر می آید که لاغر شده ای

این یکی از دروغ های رایجی می باشد که مردها فقط برای دل خانم ها می گویند. هر چند مردها می دانند که همسرشان وزنی کم نکرده ولی بعد از دیدن تلاش های وی، برای این که دلش را نشکنند یا انگیزه او را خراب نکنند، به او می گویند که لاغر شده ای. برای این گروه از آقایان، دیدن لبخندی بر لبان همسران شان اهمیت خیلی زیادی دارد.

ترافیک سنگین بود

در مواقعی که مردها دیر به سر قرار می رسند، اصولا تقصیر را گردن ترافیک می اندازند. به طور مثال وقتی که با همسرشان در رستورانی قرار می گذارند، دیر از محل کار راه می افتند ولی در جواب به این سوال که چرا دیر آمدی، عنوان می کنند: «ترافیک خیلی سنگین بود» در نتیجه آن ها قول می دهند که دیگر این کار را تکرار نمی کنند ولی دفعه بعد هم همان آش و همان کاسه.

من کار داشتم

یکی از مهم ترین بهانه هایی که مردها در هنگام به وجود آمدن مشکلات عنوان می کنند، کار است. قصد دارند تاخیر در برگشتن به خانه باشد یا فراموش کردن خرید منزل، در هر حال راحت ترین جواب برای آن ها همین است که عنوان کنند مشغول کار بوده اند و از آن جا که زنان در خصوص کار مردها زیاد بحث نمی کنند، با بیان این جمله داستان ختم به خیر می شود.

  • منبع
  • باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید