امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278893
۵۶۶
۱
۰
نسخه چاپی

زیباترین جنگل های جهان که شگفت انگیزند

از استرالیا تا اوگاندا، جهان پر از جنگل های شگفت انگیز است.

بامبو سبز اثیری، جنگل انبوه و ردیف‌هایی از کاج‌های همیشه سبز - جنگل‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند، و آن‌ها برخی از بهترین مکان‌های روی زمین برای فرار از استرس‌های زندگی امروزی هستند.

زیباترین جنگل های جهان که شگفت انگیزند

زیباترین جنگل های جهان که شگفت انگیزند

1) جنگل ابر مونته ورده کاستاریکا

ارتفاعات مرکزی کاستاریکا همیشه در غبار پوشانده شده است و به هر مسافری این حس را می دهد که انگار به طور کامل به دنیای دیگری منتقل شده است. این منطقه با تنوع زیستی پر از جنگل‌های ابری نفیس، خانه برخی از زیباترین مناظر جهان است. جنگل های کاستاریکا به دلیل طبیعت مرتفع و سرسبز خود شناخته شده اند و این کشور به اندازه کافی خوش شانس است که خانه شش منطقه مختلف جنگلی ابری است.

مونته‌ورده معروف‌ترین مقصد کشور برای جنگل‌های ابری است که توسط طبیعت زیبا و حیات‌وحش باورنکردنی احاطه شده است. این شهر کوچک از دو طرف توسط مناطق حفاظت شده سانتا النا و مونته‌ورده محصور شده است، بنابراین فرصت نزدیک شدن به طبیعت بی پایان است. در میان این جنگل‌های ابری اسرارآمیز، مسافران می‌توانند آبشارهای باشکوه را پایین بیاورند، از میان سایبان‌های مه آلود عبور کنند یا در امتداد پل‌های معلق رفیع قدم بزنند. این جنگل‌های ابری شگفت‌انگیز در فاصله‌ای دور از آتشفشان آرنال قرار دارند، جایی که کاوش‌گران بی‌باک می‌توانند در مسیرهای پر از گل، پروانه‌ها، پرندگان چتری و پرندگان در خطر انقراض کوتزال پیاده‌گردی کنند.

زیباترین جنگل های جهان که شگفت انگیزند

زیباترین جنگل های جهان که شگفت انگیزند

2) جنگل بارانی داینتری، استرالیا

جنگل بارانی داینتری در شمال کوئینزلند که در سال 1988 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد، یکی از مهم ترین اکوسیستم های جهان است. این جنگل سبز متراکم به قدری زیبا است که از آن به عنوان الهام بخش مناظر فیلم پرفروش آواتار استفاده شده است. برای دوستداران طبیعت و جویندگان ماجراجویی، جنگل بارانی داینتری بهترین راز استرالیاست. بازدیدکنندگان می‌توانند در جنگل‌های انبوه قدم بزنند، از میان سایه‌بان جنگل بر روی یک زیپ لاین پرواز کنند یا در امتداد رودخانه داینتری به تماشای تمساح بپردازند. جنگل بارانی داینتری محل زندگی 122 گونه نادر و در خطر انقراض باورنکردنی است و پناهگاهی برای علاقه مندان به حیات وحش است.

مانند بسیاری از جنگل های بارانی آسیب پذیر در سراسر جهان، جنگل های بارانی داینتری نیز در معرض تهدید قرار دارد. از زمان به رسمیت شناختن آن به عنوان میراث جهانی یونسکو، تقریباً نیمی از مناطق پست جنگل های بارانی پاکسازی شده است. با قدمتی شگفت‌انگیز 135 میلیون سال، داینتری به‌عنوان قدیمی‌ترین جنگل بارانی استوایی در جهان شناخته می‌شود و جنگلی است که ارزش نجات را دارد. سازمان های نجات جنگل های بارانی در حال خرید مجدد زمین های تحت تهدید هستند و سود حاصل از تورهای جنگل های بارانی به مدیریت موثر زمین کمک می کند. با گردشگری که به بقای جنگل های بارانی کمک می کند، می توانید مطمئن باشید که زیبایی باورنکردنی داینتری را به شیوه ای مسئولانه و پایدار تجربه می کنید.

کوئینزلند شمالی در تمام طول سال آفتابی است، با آب های گرم و نسیم های خنک ساحلی. بهترین زمان برای سفر به جنگل های بارانی داینتری از ماه می تا اکتبر است. این فصل زمستان استرالیا و همچنین فصل خشک این منطقه است، بنابراین برای جلوگیری از بارندگی های استوایی عالی است.

زیباترین جنگل های جهان که شگفت انگیزند

زیباترین جنگل های جهان که شگفت انگیزند

3) جنگل بارانی آمازون، آمریکای لاتین

جنگل های بارانی سرسبز، قبایل منزوی و حیات وحش عجیب و غریب. کمتر کسی وجود دارد که نام جنگل بارانی آمازون معروف جهان را نشنیده باشد. این پدیده طبیعی گسترده در سراسر 9 کشور باورنکردنی را در بر می گیرد، بنابراین مسافران از برای انتخاب مردد خواهند بود. در برزیل، پهنای رودخانه اغلب چندین کیلومتر است. زمین های خشک این منطقه به این معنی است که درختان جنگلی قدیمی تر و بلندتر از جنگل های سایر نقاط آمازون هستند.

در اکوادور، بازدید از آمازون یک تجربه فرهنگی بی نظیر را ارائه می دهد. راهنماهای بومی در دسترس هستند تا سرزمینی را که به خوبی می شناسند به شما نشان دهند و قبیله هواورانی که در اینجا زندگی می کنند، قرن ها روش زندگی خود را حفظ کرده اند. در بومگردی دورافتاده ، یکی از اعضای جامعه قبیله ای از مسافران برای سفر از طریق آمازون استقبال می کند. در اینجا، مهمانان می توانند در مورد تاریخ شگفت انگیز مردم هواورانی و بیابان بکر منطقه یاد بگیرند.

آمازون پرو، منطقه‌ای دست‌نخورده شگفت‌انگیز، اغلب به عنوان مکانی در نظر گرفته می‌شود که انسان‌ها فراموش کرده‌اند اثری از خود به جای بگذارند. در پرو، سفرهای دریایی لوکس در امتداد شمال آمازون مسافران را به عمق جنگل های بارانی می برد. جنگل سیل‌زده منطقه حفاظت‌شده پاکایا سامیریا تجربه‌ای کاملاً متفاوت با زمین‌های زمینی برزیل است.

زیباترین جنگل های جهان که شگفت انگیزند

4) جنگل غیر قابل نفوذ بویندی،  اوگاندا

جنگل غیرقابل نفوذ بویندی در اوگاندا که به دلیل فرصت‌های ردیابی گوریل‌ها شهرت جهانی دارد، یکی از جنگل‌های مورد علاقه ما است. این جنگل که بیشترین غلظت پستانداران روی زمین را در خود جای داده است، به خاطر جنگل سرسبز و حیات وحش استوایی شهرت دارد. حدود 10 خانواده گوریل در پارک ملی بویندی زندگی می کنند، و سفری که برای ردیابی آنها انجام می دهید چیزی جز ماجراجویی نیست. زمین بویندی که برای مسافران جسورتر مناسب است، به گونه ای است که قبل از فرود به دره و سپس یک صعود سخت، پیاده روی خود را در ارتفاعات آغاز می کنید. دامنه ها اغلب ممکن است شیب دار باشند و هیچ مسیری وجود نداشته باشد که به بویندی شهرت غیرقابل نفوذ خود می دهد.

با این حال، مقابله با شرایط چالش برانگیز بویندی ارزش آن را دارد. این پارک میزبان 79 گونه پستاندار باورنکردنی، 160 گونه درخت و 100 گونه سرخس است. علاوه بر گوریل ها، مسافران می توانند گرازهای غول پیکر جنگلی، فیل ها و چندین گونه گربه کوچک را نیز ببینند. از آنجایی که دشوار است بدانید گوریل ها در هر زمان معین کجا خواهند بود، ممکن است بین نیم ساعت تا نه ساعت را صرف جستجوی این موجودات باشکوه کنید. بازدید از جنگل غیرقابل نفوذ بویندی به خودی خود یک تجربه است، زیرا یکی از جذاب ترین مکان های روی زمین است. این جنگل که در جنوبی ترین نقطه اوگاندا واقع شده است، مساحت باورنکردنی 32000 هکتار را پوشش می دهد و منطقه ای با تنوع زیستی بی نظیر است.

سپتامبر بهترین زمان برای بازدید در نظر گرفته می شود، اما بویندی به طور کلی برای مشاهده در طول سال مناسب است. ژوئن تا آگوست نیز ماه‌های مناسبی برای بازدید هستند، زیرا کاهش بارندگی باعث دسترسی بیشتر به مکان‌های دیدنی می‌شود. فصول مرطوب شرایط سخت کوهنوردی را فراهم می کند، بنابراین بهتر است از آن اجتناب کنید.

زیباترین جنگل های جهان که شگفت انگیزند

زیباترین جنگل های جهان که شگفت انگیزند

5) بیشه بامبو آراشیاما، ژاپن

بیشه بامبو آراشیاما که در کیوتو قرار دارد، یکی از دیدنی‌های برتر ژاپن است. همانطور که در مسیری که از وسط جنگل می‌گذرد، قدم می‌زنید، احساس می‌کنید که در حال قدم زدن به دنیای دیگری هستید. ساقه های سر به فلک کشیده بامبو دو طرف مسیر را احاطه کرده اند و این جنگل مملو از فرصت های عکاسی فراوان است. به نظر می رسد که این ساقه های ضخیم بامبو بی انتها در هر جهت ادامه دارند و نور ملایمی شکاف بین درختان را به زیبایی پر می کند. این بیشه از بیرون دروازه شمالی معبد جذاب Tenryū-ji به ویلای Ōkōchi Sansō کشیده شده است و در نزدیکی به این ویلا در بهترین حالت خود قرار دارد.

فصل بارانی کیوتو از اواسط ژوئن تا پایان ژوئیه ادامه دارد و این شهر در ماه سپتامبر و اوایل اکتبر مستعد طوفان است. آب و هوا برای ماه های اکتبر و نوامبر روشن می شود و در ماه های آوریل و می نیز بسیار خوب است. سفر به کیوتو بین کریسمس و سال نو توصیه نمی‌شود، بنابراین این ماه‌ها بهترین زمان برای رفتن به باغ بامبوی آراشیاما است.

زیباترین جنگل های جهان که شگفت انگیزند

زیباترین جنگل های جهان که شگفت انگیزند

زیباترین جنگل های جهان که شگفت انگیزند

6) پارک ملی تروساخ، اسکاتلند

جنگل بزرگ تروساخ اسکاتلند، یکی از بزرگترین ذخیره‌گاه‌های طبیعی ملی بریتانیا، یک پروژه بزرگ بازسازی جنگل است. در طول 10 سال اول پروژه 200 ساله، بیش از 2.5 میلیون درخت کاشته شده است - جنگل بزرگ تروساخ یکی از جوان ترین جنگل های جهان است و قرار است یکی از بزرگترین جنگل های چند قرن اخیر باشد. این جنگل تازه کاشته شده با مساحت 160 کیلومتر مربع، قرار است زیستگاه های بی مهرگان، پستانداران، پرندگان و دیگر حیات وحش را احیا کند.

این قطعه از بهشت اسکاتلند قبلاً به عنوان منطقه ای با زیبایی های طبیعی برجسته شناخته شده است، اما این پروژه بلندپروازانه محوطه سازی قرار است دامنه آن را برای بهتر شدن گسترش دهد.

بهترین زمان برای بازدید از اسکاتلند برای پارک های ملی آن بین ماه می تا ژوئن و سپتامبر تا اکتبر است. در طول بهار و پاییز، گل‌های وحشی و هدر در بهترین حالت خود هستند و فضاهای سبز اسکاتلند واقعاً خود را نشان می‌دهند. ارتفاعات می تواند غیرقابل پیش بینی باشد و باران می تواند در هر زمانی از سال ظاهر شود، بنابراین هنوز هم ارزش دارد که ضد آب خود را بسته بندی کنید.

زیباترین جنگل های جهان که شگفت انگیزند

7) پارک ملی باتانگ آی، بورنئو

بورنئو جزیره ای پوشیده از جنگل های بارانی است. پارک ملی باتانگ آی در نزدیکی مرز اندونزی قرار دارد و در اعماق جنگل بورنئو قرار دارد. این منطقه در دهه 1980 برای ایجاد یک مخزن زیر آب رفت و هنوز هم می توانید درختانی را ببینید که از آب بیرون زده اند. این جنگل متراکم برای مسافرانی که می‌خواهند از مسیر پرتحرک خارج شوند، پیشنهاد بازدید از خانه‌های طولانی، پیاده‌روی در مسیر و سفرهای دریایی با قایق‌های طولانی در رودخانه، عالی است.

جذابیت این منطقه به همان اندازه که مدیون محیط زیستش است مدیون مردمش است. در کنار رودخانه، مردم ایبان - که زمانی به دلیل بریدن سر دشمنان و حفظ سر آنها مشهور بودند - در خانه های طولانی سنتی خود زندگی می کنند. این دهکده‌های دورافتاده از طریق قایق طولانی قابل دسترسی هستند و می‌توانید با ایبان‌ها آشنا شوید تا با فرهنگ جذاب و باستانی آنها آشنا شوید. در کنار مردم باورنکردنی اینجا، مجموعه حیرت انگیزی از حیات وحش نیز وجود دارد - نوک شاخ، اورانگوتان و گیبون همگی در میان جنگل های متراکم دیده می شوند. بهترین زمان برای بازدید بین مارس و اکتبر است، زمانی که فصل خشک است.

زیباترین جنگل های جهان که شگفت انگیزند

زیباترین جنگل های جهان که شگفت انگیزند

8) پارک ملی جنگل گیر، هند

یکی برای دوستداران حیوانات، پارک ملی جنگل گیر در هند، آخرین سنگر باقی مانده از شیر آسیایی است. این پارک ملی که در ایالت غربی گجرات واقع شده است از جنگل های حفاظت شده حیاتی تشکیل شده است. این شیر نمادین آسیایی زمانی در سرتاسر هند، خاورمیانه و ترکیه بود اما در اوایل قرن بیستم تنها به 20 حیوان شکار شد. از آن زمان، تلاش‌های حفاظتی در پارک ملی گیر و پناهگاه وسیع‌تر شاهد بازگشت تعداد به 650 مورد در سال 2017 بود. شیر آسیایی حیوان دولتی گجرات است و بسیاری از مردم محلی در مجاورت حیرت‌انگیز گربه‌سانان خود زندگی می‌کنند. این جنگل به خوبی به دوستداران حیات وحش پاسخ می دهد. زمین تپه ای گیر آن را به زیستگاهی مطلوب برای شغال، پلنگ، آنتلوپ و آهو در میان گونه های دیگر تبدیل می کند.

محبوب ترین زمان برای بازدید از جنگل گیر از دسامبر تا مارس است، اما ممکن است در فصل اوج شلوغی شود. احتمال اینکه شیرها و دیگر حیات‌وحش‌ها را از مارس تا مه ببینید بیشتر است، اما دما در این زمان از سال می‌تواند بسیار گرم شود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید