امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283605
۴۲۷
۱
۰
نسخه چاپی

زیباترین روستاهای جهان را بشناسید

زیباترین روستاهای جهان را بشناسید

زیباترین روستاهای جهان شامل روستای گیتورن هلند، ساکسون جزایر فارو، اینتراکن سوئیس، دین اسکاتلند، جوزکار اسپانیا، کامپونگ پلانگی اندونزی، توبرموری انگلستان و آلبروبلو ایتالیا می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از گردشگران توجه زیادی به شهرهای بزرگ جهان دارند و جذابیت بازدید از مقاصد کوچک‌تر را از دست می‌دهند. اگرچه شهرهای بزرگ با آسمان‌خراش‌های بلند و مراکز خرید گران‌قیمت، مردم زیادی را به‌سوی خود جذب می‌کنند، اما روستاهای بسیار زیبایی نیز در جهان وجود دارد که خاطره‌های بی‌نظیری را برای گردشگران ایجاد می‌کنند. این روستاها دارای ساختمان‌های قدیمی و جاذبه‌های طبیعی چشمگیر هستند و علاوه بر خاص‌بودن، باعث آرامش خاطر بازدیدکنندگان می‌شوند.

روستای گیتورن هلند

گیتورن (Giethoorn)، یکی از زیباترین روستاهای جهان است و فضاهای سبز زیادی در آن به‌چشم می‌خورد. حدود ۱۵۰ پل در گیتورن وجود دارد که مکان‌های مختلف را به هم متصل می‌کند و چشم‌اندازهای زیادی را برای دوستداران طبیعت و عکاسی فراهم می‌کند. این روستا شبیه شهر ونیز ایتالیا بسیار دیدنی و جذاب است و به "ونیز هلند" نیز شهرت دارد.

روستای ساکسون، جزایر فارو

روستای ساکسون که در ساحل شمال غربی جزیره استرومو قرار دارد، به دور از هیاهو و شلوغی شهرهای بزرگ، یک مقصد عالی برای استراحت محسوب می‌شود. وجود چندین خانه سنتی، یک کلیسای کوچک و یک آبشار زیبا، باعث شده است تا ساکسون، دیدنی‌ترین مناظر جهان را در خود جای دهد. تماشای پرندگان بر فراز مناظر بکر و زیبا، یکی از فعالیت‌های محبوب در این روستای بی‌نظیر به‌شمار می‌رود.

زیباترین روستاهای جهان را بشناسید

روستای اینتراگنا، سوئیس

روستای اینتراگنا که در محل تلاقی رودخانه‌های Melezza وIsorno ،بر روی یک موج سنگی مرتفع قرار دارد، مملو از خیابان‌های سنگ‌فرش شده باریک و ساختمان‌های باشکوه چندین طبقه است. در این روستای قرون وسطایی، فرصت‌های ماجراجویی زیادی برای گردشگران وجود دارد. آن‌ها می‌توانند از موزه منطقه سنتوالی (Centovalli) و پدمونته (Pedemonte) دیدن کنند. یکی دیگر از مکان‌هایی که نباید در روستای اینتراگنا از دست داد، بازدید از پل رومی است. این پل که در سال ۱۵۷۸ ساخته شد، یکی از زیباترین جاذبه‌های سوئیس محسوب می‌شود.

روستای دین، اسکاتلند

روستای دین (Dean Village)، فرصت‌های ماجراجویی زیادی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. این دهکده با رودخانه لیث هم مرز است و در نزدیکی شهر زیبای ادینبورگ قرار دارد. ساختمان‌های قدیمی بسیار زیبا و باشکوهی در این روستا وجود دارد که قدمت برخی از آن‌ها به قرن نوزدهم بازمی گردد. دهکده دین دارای مسیرهای پیاده‌روی بی‌نظیری است و بیش از ۸۰ گونه پرنده در آن وجود دارد. بنابراین بهترین راه برای کاوش در این روستای زیبا، پیاده‌روی و لذت بردن از چشم‌اندازهای پیش روی است.

زیباترین روستاهای جهان را بشناسید

روستای جوزکار، اسپانیا

روستای جوزکار که در اعماق تپه‌های اندلس قرار دارد، یکی از زیباترین دهکده‌های جهان است که به دهکده آبی اسپانیا یا دهکده اسمورف نیز شهرت دارد. اگرچه جوزکار یکی از کوچک‌ترین روستاهای کشور است، اما قطعاً یک مکان بی‌نظیر هنگام بازدید از اندلس به‌شمار می‌رود. جوزکار در بین جاده‌های پر پیچ و خم قرار دارد و رانندگی، بهترین روش برای رسیدن به این روستای زیبا و لذت بردن از مناظر اطراف آن است.

روستای اویا، یونان

اویا بر فراز صخره‌های زیبای سانتورینی و روی شیب تند قرار دارد. ساختمان‌های باشکوه زیادی به رنگ سفید در این روستا دیده می‌شود و موقعیت شگفت‌انگیز آن باعث شده است تا به دهکده‌ای بسیار زیبا در جهان تبدیل شود. قلعه ویران شده و آسیاب بادی، از جذاب‌ترین مکان‌های اویا محسوب می‌شود. در این دهکده علاوه بر بازدید از چشم‌اندازهای زیبا، کارهای زیادی نظیر بازدید از ساحل و قایق‌سواری برای گردشگران وجود دارد.

زیباترین روستاهای جهان را بشناسید

روستای توبرموری، انگلستان

دهکده جذاب توبرموری در سمت شمال شرقی جزیره مول (Mull) در اسکاتلند قرار دارد. خیابان اصلی و بندر این روستا مملو از ساختمان‌های زیبا است که قدمت برخی از آن‌ها به قرن هجدهم میلادی بازمی گردد. یکی از بهترین راه‌های کاوش در این روستا، قایق‌سواری است که فرصتی بی‌نظیر برای کشف مناظر دیدنی محسوب می‌شود.

روستای آلبروبلو، ایتالیا

روستای آلبروبلو، یکی از زیباترین مکان‌های ایتالیا به‌شمار می‌رود و دارای سواحل بکر که نظیر آن در هیچ کجای جهان نظیر آن وجود ندارد. آلبروبلو با کلبه‌های سنگی سفیدکاری شده و ساختمان‌های زیبا، یک میراث تاریخی بزرگ محسوب می‌شود و از سال ۱۹۹۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

زیباترین روستاهای جهان را بشناسید

روستای کامپونگ پلانگی، اندونزی

کامپونگ پلانگی (Kampung Pelangi) که به آن روستای رنگین کمان نیز گفته می‌شود، دارای بیش از ۲۰۰ ساختمان رنگارنگ است و یکی از دیدنی‌ترین روستاهای جهان محسوب می‌شود. هر سال گردشگرانی از گوشه و کنار جهان به این دهکده زیبا سفر می‌کنند تا از ساختمان‌های باشکوه، فروشگاه‌های جذاب و رستوران‌های بی‌نظیر آن دیدن کنند. در این مقصد رنگین‌کمانی، جاذبه‌های زیادی وجود دارد که آن را به یکی از زیباترین روستاهای جهان تبدیل کرده است.

  • منبع
  • ایمنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید