امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282530
۳۹۹
۱
۰
نسخه چاپی

ساحل ساگایا؛ بزرگترین ساحل مصنوعی جهان

ساحل ساگایا؛ بزرگترین ساحل مصنوعی جهان

ساحل مصنوعی ساگایا

ساحل مصنوعی ساگایا، بزرگ‌ترین ساحل و پارک آبی جهان در شهر میازاکی ژاپن قرار دارد این ساحل بخشی از هتل شرایتون ساگایا است که دارای مساحتی در حدود ۳۰ هزار متر مربع بوده و به عنوان یکی از رکورد‌های جهانی در کتاب گینس ثبت شده است.

این ساحل مصنوعی با توجه به آب و هوای نسبتاً سرد ژاپن و به منظور فراهم کردن شرایط استفاده از دریافت در تمام فصول، ساخته شده و به طور میانگین سالانه صد‌ها هزار نفر مراجعه‌کننده دارد. نکته جالب در مورد این ساحل بهای نسبتاً مناسب بلیت ورودی آن است.

ورودی این ساحل مصنوعی مدرن برای کودکان ۲۰ دلار و برای بزرگسالان ۳۰ دلار است. این قیمت با توجه به امکانات بسیار متنوع و زیاد ساحل که برای شما امکان شنا و تفریحات دریایی نظیر موج‌سواری را فراهم کرده، بسیار مناسب است. توجه داشته باشید که امروزه ورودی استخر برخی هتل‌های لوکس در تهران رقمی به مراتب بیش از این مبلغ است.

ساحل ساگایا؛ بزرگترین ساحل مصنوعی جهان

دامنه‌های کوه آتشفشان مصنوعی

در این ساحل مصنوعی یک کوه آتشفشانی با فوران‌های کاملا مشابه با نمونه طبیعی هم ساخته شده است.

براساس برنامه زمان‌بندی شده، دریای مصنوعی این ساحل دارای سطح موج‌های مختلفی است و شما مانند دریای واقعی، گاه با موج‌های خروشان روبه‌رو می‌شوید و گاهی نیز ممکن است دریا آرام باشد!

دمای این محل همواره در نقطه حرارت ۳۰ درجه بالای سفر ثابت نگه داشته می‌شود و این خود امکان شنا کردن و استراحت در ساحل را برای تمام روز‌های فراهم می‌کند.

این مجموعه، کاملا مسقف بوده و سقف شیشه‌ای آن که بزرگ‌ترین سقف ساخته شده در جهان به دست انسان است،‌به استفاده از شیشه‌های آبی‌رنگ و نور مصنوعی،‌ حتی در روز‌های بارانی و برفی و تمام ابری نیز فضای آفتاب و آسمان آبی را برای شاگردان فراهم می‌کند.

گفتنی است، دمای آب نیز همواره در نقطه حرارتی ۲۸ درجه ثابت نگه داشته می‌شود. در کنار این ساحل شنی، درختان واقعی مناطق استوایی هم کاشته شده که منظره‌ای دلپذیر و رویایی به این ساحل مصنوعی بخشیده است.

  • منبع
  • زیباشهر

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید