امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279178
۶۶۸
۱
۰
نسخه چاپی

سنت های کریسمس دانمارکی

سنت های کریسمس دانمارکی

اگر تازه وارد دانمارک شده‌اید و قصد دارید کریسمس را با دانمارکی‌ها بگذرانید، یا فقط می خواهید با سنت های کریسمسی مردم این کشور آشنا شوید، لحظه‌ای به مرور سریع برخی از بهترین سنت‌های کریسمس دانمارکی فکر کنید.

کریسمس دانمارکی، همه چیز درباره خانواده، غذا و سنت است.

چه زمانی کریسمس در دانمارک جشن گرفته می شود؟

دانمارک مانند بسیاری از اروپا (اما نه انگلستان)، کریسمس را در 24 دسامبر، شب کریسمس جشن می گیرد. به طور سنتی، این به معنای خوردن یک شام کریسمس مفصل در عصر و پس از آن افتتاح هدایا است، اغلب تا اواخر شب. در دانمارک، نام کریسمس ژوئیه است.

ژولفروکوست یا ناهار کریسمس

این سنت دانمارکی کریسمس حدود شش هفته قبل از خود تعطیلات شروع می شود. شام یا ناهار طولانی در محل کار، دوستان و خانواده برگزار می شود. در بهترین حالت ممکن است: مقدار زیادی غذا، نوشیدنی میز زیبا.

اگر به یک julefrokost دعوت شده اید، انتظار نداشته باشید که این یک موقعیت خوردن و فرار باشد. اینها می توانند تمام روز/شب دوام داشته باشند.

تاج گل ظهور

کریسمس دانمارکی با تاج گل ظهور آغاز می شود. تاج گل دارای چهار شمع است و یک شمع هر یکشنبه از دسامبر منتهی به شب کریسمس روشن می شود.

شمع تقویم

سنت دیگر شمع تقویم است. این شمع با 24 خط مشخص شده است که معمولاً با انگیزه های کریسمس تزئین شده است. این شمع از اول تا 24 دسامبر هر روز روشن می شود. شمع قبل از اینکه در روز بعد بسوزد خاموش می شود.

سنت های کریسمس دانمارکی

تقویم هدیه

تقویم ظهور یا تقویم کریسمس در دانمارک اشکال مختلفی دارد. بیشتر آنها کودکان را هدف قرار می دهند، اما بزرگسالان نیز می توانند به سرگرمی بپیوندند!

اکثر کودکان در دانمارک یک تقویم هدیه شامل 24 هدیه کوچک، یک هدیه برای هر روز تا 24 دسامبر دریافت می کنند. هر هدیه به صورت جداگانه توسط والدین آنها خریداری و بسته بندی می شود.

دانمارکی ها علاوه بر شمع های تقویم، فصل ظهور را با تماشای برنامه های تلویزیونی ویژه تقویم کریسمس نیز جشن می گیرند. هر سال، کانال های تلویزیونی دانمارکی سریال جدیدی با موضوع کریسمس تولید می کنند که به 24 قسمت تقسیم می شود که هر روز قبل از تعطیلات نمایش داده می شود. سریال های مختلفی برای بزرگسالان و کودکان وجود دارد و تقریباً همه در دانمارک مطمئن می شوند که آخرین قسمت را هر شب تماشا کنند

شام کریسمس

شام کریسمس یک امر جدی است. به طور سنتی، شما برای چند ساعت خوب پشت یک میز می نشینید و یک وعده غذایی از گوشت خوک و اردک کبابی به همراه سیب زمینی آب پز، کلم قرمز و سس می خورید. ریسالامنده دسر بزرگ کریسمس است، پودینگ برنجی که روی آن سس گیلاس است که در آن یک بادام کامل پنهان می شود. عضوی از خانواده که بادام را در ظرف خود پیدا کند یک جایزه یا هدیه اضافی دریافت می کند.

قدم زدن در اطراف درخت کریسمس

پس از شام و قبل از باز کردن هدایای کریسمس، باید دست به دست هم دهید و در حین قدم زدن در اطراف درخت، سرودهای کریسمس را بخوانید. برای برانگیختن هجوم آدرنالین، درخت با شمع های روشن واقعی تزئین می شود.

هدایای بعد از شام

کم کم کادوها باز می شوند. این یک سنت کامل در حرکت آهسته است، یک آیین. یک بسته در هر زمان با دقت از زیر درخت کریسمس انتخاب می شود و به گیرنده مناسب داده می شود تا باز شود، تا زمانی که همه هدایا باز شوند و کریسمس برای یک سال دیگر تمام شود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید