امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280201
۲۶۳
۱
۰
نسخه چاپی

شش برنامه و عادت روزانه برای افزایش بهره وری شخصی

شش برنامه و عادت روزانه برای افزایش بهره وری شخصی

بهبود بهره وری شخصی هدفی است که اغلب همه ما را نگران می کند. این ربطی به ساعت ها سرمایه گذاری در این فرآیند ندارد. این به دلیل دستیابی به سطحی از هماهنگی بین اهداف و نتیجه است. چگونه آن را دریافت می کنید؟ بسیار ساده! شما باید توصیه های ما را دنبال کنید و عادات خوب را در خود ایجاد کنید.

اهداف روزانه را تعیین کنید

تعیین اهداف بزرگ برای خود بسیار معکوس است. نه تنها به احتمال زیاد در رسیدن به هدف خود شکست خواهیم خورد، بلکه احساس ناامیدی زیادی نیز خواهیم کرد. فقط فکر نکنید که نیازی به تعیین اهداف بزرگ ندارید. آنها الزامی و حتی ضروری هستند که در طولانی مدت اجرای آنها تنظیم شوند.

برای افزایش بهره وری خود، باید اهداف روزانه ای را تعیین کنید که قابل اندازه گیری و دستیابی به آنها آسان باشد. اینها باید اهدافی باشند که اجرای آنها فقط به شما بستگی دارد. به یاد داشته باشید که اهداف باید واضح باشند. برای اینکه به جایی بیایید (و آن را به خوبی انجام دهید)، باید بدانید به کجا می روید. در غیر این صورت، مانند سرگردانی در تاریکی با تمام عواقب بعدی به نظر می رسد. در حالت ایده آل، اهداف شما کمی و کیفی قابل اندازه گیری هستند.

ساعات پربار خود را مشخص کنید

این فوق العاده مهم است. باید بدانید چه ساعاتی از روز بیشترین بازدهی را دارید. از این ساعت برای انجام مهمترین یا چالش برانگیزترین وظایف خود استفاده کنید. مکانیکی ترین و پیش پا افتاده ترین کارها را به ساعات کار کم بازده خود بسپارید. چگونه می دانید چند ساعت کار عملی دارید؟ ساده ترین گزینه، شما تصمیم می گیرید که یک فرد شب باشید یا یک فرد صبح، یا ترکیبی.

افراد سحرخیز از آن دسته افرادی هستند که زود از خواب بیدار می شوند. ساعات پربار آنها صبح است. اما بعد از ناهار دیگر آنقدرها برای کار پرانرژی نیستند. دیر خوابان از آن دسته افرادی هستند که ساعات کار و بیداری موثر آنها بعد از ظهر است. سعی کنید بفهمید چه زمانی همه چیز برای شما بهترین است و مهمترین کار را در این مدت انجام دهید.

ورزش

احتمالاً این توصیه را صد بار شنیده اید. آیا آن را دنبال می کنید؟ پزشکان از تکرار خسته شده اند: عدم فعالیت منجر به سلامتی ضعیف، کاهش توجه و بی حالی می شود. شما مجبور نیستید عضویت باشگاه ورزشی گران قیمت یا تجهیزات جدید بخرید. اگرچه استفاده از وسایل بدنسازی در برنامه ورزشی شما کمک زیادی خواهد کرد و در مدت زمان کوتاهی خواهید دید که چقدر انرژی بیشتری خواهید داشت. به یاد داشته باشید که سلامت منعکس کننده استاندارد زندگی و رفاه بهداشتی است و به طور مستقیم بر امید به زندگی و بهره وری نیروی کار، اقتصاد و رفاه، فضای اخلاقی و فعالیت تأثیر می گذارد.

تغذیه سالم

رژیم غذایی شما می تواند شما را خلاق تر، شادتر و سالم تر کند. مطالعات نشان داده است افرادی که در طول روز مقدار زیادی میوه و سبزیجات می خورند نسبت به افرادی که مصرف کم دارند احساس شادی بیشتری دارند. غذاهای مغذی با تامین مواد مغذی که التهاب یا اکسیداسیون را از بین می‌برند، به مغز شما کمک می‌کنند تا عملکرد خوبی داشته باشد، زیرا نیاز شما را به کارآمدی تقویت می‌کند. در حالی که اکثر مردم تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را تنها از منابع غذایی دریافت می کنند، دیگران هنوز به دلایل مختلف به مکمل های ویتامین اضافی نیاز دارند. بدن انسان ماشین شگفت انگیزی است، اما هر از گاهی به کمک نیاز دارد، بنابراین شما کاری را که باید انجام دهید تا همیشه سالم و پرانرژی باشید، انجام دهید.

از انجام چند کار خودداری کنید

تهاجم تکنولوژیک و معرفی بسیاری از وسایل تکنولوژیک به زندگی روزمره ما را وادار کرد تا مهارتی به نام "چند وظیفه ای" را توسعه دهیم. من می خواهم به شما هشدار دهم اگر هنوز با این مورد روبرو نشده اید. چندوظیفه ای مانند گرگی در لباس میش است. ما در این روند اصلاً متحد نیستیم. اجرای همزمان وظایف مختلف به طور همزمان می گوید که در هر کدام از آنها 100 درصد نتیجه را نخواهیم گرفت. برای جلوگیری از این، فقط یک کار را به عهده بگیرید. این کار شما را بازده بیشتری می کند. این افسانه که مغز انسان می تواند چندین کار را به طور یکسان به خوبی کنترل کند مدت هاست که از بین رفته است. چندین کار را همزمان انجام ندهید یا از یک فعالیت به فعالیت دیگر نپرید. خودتان را در انجام کاری که دوست دارید (یا نه خیلی، اما بسیار مهم) انجام دهید و کاملاً روی آن تمرکز کنید.

نه گفتن را یاد بگیر

شاید این مهم ترین و چالش برانگیزترین چیز باشد. همکاری و کار گروهی برای موفقیت تجاری یک شرکت ضروری است. اما ما نمی توانیم بار سازماندهی نادرست دیگران را به دوش بکشیم. بنابراین، مودبانه، باید در صورت لزوم بگوییم: «ببخشید، این را تمام می‌کنم و ببینم چگونه می‌توانم به شما کمک کنم» یا «اجازه دهید اول تمام کنم». به همین ترتیب، زمانی که همسرمان حواسمان را پرت می کند، می توانیم از عبارات دقیق استفاده کنیم.

اینها نکاتی هستند که می توانید برای افزایش بهره وری و مدیریت بهتر زمان خود از آنها پیروی کنید. برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی و انجام تمام کارهایی که هرگز نمی توانید انجام دهید، این نکات را دنبال کنید. عادات مناسب را در خود ایجاد کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید