امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279129
۷۶۶
۱
۰
نسخه چاپی

شش نکته برای خواندن احساسات در پیام های متنی

شش نکته برای خواندن احساسات در پیام های متنی

پیام های متنی می تواند باعث ایجاد سوء تفاهم های فاجعه آمیز بین افراد شود. در اینجا نحوه جلوگیری از این اتفاق آمده است.

چگونه احساسات را در پیام های متنی می خوانید؟

آسان است وقتی مردم می گویند عصبانی یا غمگین یا هیجان زده هستند یا اگر یک ایموجی را به انتهای متن می چسبانند. اما وقتی این کار را نمی کنند؟ با توجه به اینکه حتی ارتباط چهره به چهره نیز می تواند گیج کننده باشد، نباید ما را متعجب کند که پیام‌های متنی کوتاه شده و کوتاه می‌توانند منجر به سوء تفاهم‌های فاجعه‌بار شوند.

از کجا بفهمیم یک نفر وقتی به ما نمی گوید چه احساسی دارد؟ در اینجا شش نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا احساسات را در پیام های متنی بهتر تشخیص دهید یا در صورت عدم موفقیت، از نتیجه گیری سریع بر اساس شواهد کم جلوگیری کنید.

1. نیت خوب را فرض کنید

به طور کلی پیامک ها کوتاه هستند. ما اطلاعات بسیار کمی برای کار داریم. صورتک یا مجموعه ای از علامت های تعجب می تواند به ما اطمینان دهد که متن برای بیان احساسات مثبت است، اما متن ها همیشه این شاخص های هیجانی اضافی را شامل نمی شوند.

برنامه های شلوغ دوستان ما منجر به پیام های ناگهانی می شود. طعنه بازیگوشی همسرمان همیشه بازیگوش خوانده نمی شود. به خاطر داشته باشید که متون ابزار دشواری برای انتقال احساسات هستند. ما هیچ حالت چهره، لحن صدا یا مکالمه ای نداریم که اطلاعات بیشتری به ما بدهد.

اگر متن نمی گوید من عصبانی هستم، تصور نکنید که پیام دهنده عصبانی است. بهتر است متون را با این فرض بخوانیم که پیام رسان نیت خوبی دارد. در غیر این صورت، ممکن است در نهایت به بحث های غیر ضروری زیادی برسیم.

2. آگاهی از تعصب ناخودآگاه را پرورش دهید

در تحقیقاتم، مجبور شدم تیم های متعددی از رمزگذارهای احساسات را آموزش دهم. اما حتی کدنویسان آموزش دیده که هر هفته برای بحث در مورد اختلافات گرد هم می‌آیند، درباره اینکه کدام احساس (یا چقدر احساسات) ابراز می‌شود، توافق ندارند. مردم فقط احساسات را به یک شکل نمی بینند. ما سوگیری های ناخودآگاهی داریم که ما را به نتیجه گیری های متفاوت بر اساس اطلاعات یکسان سوق می دهد.

برای مثال، هر بار که یک تیم کدنویسی را رهبری می‌کنم به من یادآوری می‌شود که مردان و زنان در نحوه تفسیر احساسات دیگران متفاوت هستند. اگر باب بنویسد: "همسرم 10 سالگی روابط ما را از دست داد"، مردان تمایل دارند باب را عصبانی کنند، در حالی که زنان بیشتر فکر می کنند باب غمگین است.

فکر نمی‌کنم دقیقاً بدانم چرا این اتفاق می‌افتد، اما می‌توانم با اطمینان بگویم که مهارت‌های تشخیص احساسات ما تحت تأثیر ویژگی‌های ما است. وقتی صحبت از تشخیص احساسات در متون می شود، سعی کنید به یاد داشته باشید که سوگیری های ناخودآگاه بر تفسیرهای ما تأثیر می گذارد. احساساتی که تشخیص می دهیم ممکن است به همان اندازه که منعکس کننده اطلاعات موجود در متن هستند، منعکس کننده چیزهایی در مورد ما باشند.

3. زیر و بم عاطفی خود کلمات را کاوش کنید

کلماتی که مردم استفاده می کنند اغلب دارای زیر و بم عاطفی هستند. به برخی از کلمات رایج مانند عشق، نفرت، شگفت انگیز، سخت، کار، اکتشاف یا بچه گربه فکر کنید.

اگر متنی نوشته شود: «من این بچه گربه شگفت‌انگیز را دوست دارم»، به راحتی می‌توان نتیجه گرفت که بیانگر احساسات مثبت است. اگر متنی خوانده شود، "من از این کار سخت متنفرم"، بسیار منفی به نظر می رسد. اما، اگر در متنی نوشته شود: "این بچه گربه فوق العاده کار سختی است"، فکر می کنیم چه احساسی ابراز می شود؟

یک رویکرد برای تشخیص احساسات زمانی که به نظر می رسد مخلوط هستند، استفاده از روش "کیف کلمات" است. این فقط به این معنی است که ما به هر کلمه جداگانه نگاه می کنیم. کلمات "گربه" و "شگفت انگیز" چقدر مثبت هستند؟ و کلمات "سخت" و "کار" چقدر منفی هستند؟ با نگاه کردن به اینکه هر کلمه چقدر مثبت و منفی است، ممکن است بتوانیم احساس غالبی را که پیام دهنده سعی در بیان آن دارد، دریابیم. زمانی که در یافتن احساسات موجود در متن مشکل دارید، این روش جمع آوری کلمات را امتحان کنید.

4. تصور نکنید که می دانید یک شخص چه احساسی دارد

پیام های متنی فقط کوتاه نیستند. آنها نیز ناقص هستند. با پیام های متنی، تقریباً تضمین می کنیم که اطلاعات را از دست می دهیم. وقتی متنی را می خوانیم، سعی نمی کنیم شکاف ها را با اطلاعاتی که داریم پر کنیم، ما به طور خودکار در مورد اینکه در موقعیتی که پیامک توضیح می دهد چه احساسی خواهیم داشتبه شروع به فکر کردن می کنیم.

متأسفانه، تفاوت‌های فردی زیادی در احساس افراد در هر موقعیتی وجود دارد. به عنوان مثال، اگر من در فقر بزرگ شده باشم، درآمد 30 دلار در ساعت ممکن است به من احساس بسیار خوبی بدهد؛ اما اگر قبلاً مدیر عامل یک شرکت بودم، 30 دلار در ساعت ممکن است باعث شود من احساس نارضایتی یا حتی افسردگی کنم.

به طور مشابه، اگر من یک ورزشکار هستم، انجام ورزش احتمالاً مرا خوشحال می کند. اگر من یک تنبل هستم، انجام ورزش ممکن است واقعاً خسته کننده باشد.

احساساتی که در یک زمینه خاص پدیدار می شوند، به شدت به دیدگاه ها و تجربیات منحصر به فرد ما وابسته هستند، که حدس زدن احساس شخص دیگری را برای ما بسیار دشوار می کند. همیشه با خودتان چک کنید تا ببینید آیا بر اساس برخی اطلاعات احساسی نتیجه‌گیری می‌کنید یا صرفاً بر اساس زمینه‌ای که فرد در آن قرار دارد، فرض‌هایی را انجام می‌دهید.

5. بر تئوری های احساسات تکیه کنید

هرکسی نظریه ای درباره احساسات دارد، نه فقط دانشگاهیان. به عبارت دیگر، همه ما در مورد اینکه احساسات از کجا می آیند و به چه معنا هستند، ایده داریم. ممکن است به کشف آگاهانه فرضیات خود (احتمالاً ناخودآگاه) در مورد نحوه عملکرد احساسات کمک کند. آیا فکر می کنید احساساتی مانند خشم و غم از یکدیگر جدا و قابل جدا شدن هستند؟ یا فکر می کنید می توانند با هم ترکیب شوند؟

برای اهداف تشخیص احساسات در متون، درک این نکته مفید است که هر دوی اینها تا حدی درست به نظر می رسد. تحقیقات نشان می‌دهد که ما تمایل داریم در پاسخ به محرک‌های محیطی خاص، مانند مواجهه با خرس در جنگل، مقدار بیشتری از احساسات مجزا مانند ترس را تجربه کنیم.

همانطور که گفته شد، این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که وقتی یک احساس منفی را احساس می‌کنیم، به احتمال زیاد بقیه احساسات منفی را نیز احساس می‌کنیم.

این شواهد پیامدهای مهمی برای تفسیر احساسات در متون دارد. اگر با موفقیت تشخیص داده اید که فردی احساس غمگینی می کند، تقریباً می توانید مطمئن باشید که او احساس اضطراب یا عصبانیت نیز می کند.

6. به دنبال اطلاعات بیشتر باشید

اگر از پنج نکته اول استفاده کرده اید و هنوز اینکه چه احساسی در متن وجود دارد نامشخص است، به دنبال اطلاعات بیشتر باشید. در مثال بالا، همسر باب 10 سالگی خود را از دست داد. اگر از باب بخواهید بیشتر به شما بگوید چه؟ باب ممکن است به شما بگوید که همسرش مرده است، و به همین دلیل است که او سالگرد آنها را از دست داده است. ناگهان ممکن است متقاعد شویم که باب بیشتر از خشم احساس غم و اندوه می کند. نکته اصلی این است که باید سعی کنید از حدس زدن خودداری کنید. شما باید سوال بپرسید.

البته، هیچ یک از این توصیه های مبتنی بر تحقیق ممکن است برای افراد یا روابط خاص قابل اجرا نباشد. به همین دلیل است که تشخیص احساسات در پیام های متنی به همان اندازه یک هنر است که یک علم است. ممکن است مطمئن باشید که دوستتان جین احساس غمگینی می کند، حتی اگر می گوید احساس خوبی دارد. شما جین را می شناسید و می دانید که او چگونه است. اگر پیام های متنی او را با دقت و کنجکاوی بخوانید، به حقیقت احساس او خواهید رسید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید