امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286566
۳۱۷
۱
۰
نسخه چاپی

شگفتی های هند: چیزهایی که در هیچ کشور دیگری نخواهید دید

هند سرزمین شگفتی ها است و هر گوشه ی آن مملوء از چیزهایی استثنایی است که هر گردشگری را حیرت زده می کند.

شگفتی های هند: چیزهایی که در هیچ کشور دیگری نخواهید دید

هند سرزمین شگفتی ها است و هر گوشه ی آن مملوء از چیزهایی استثنایی است که هر گردشگری را حیرت زده می کند.

۱- در هند اگر کسی قصد ازدواج داشته باشد، تحقیقات کاملی از او صورت می گیرد که گاهی بدون اطلاع خود آن شخص انجام می شود. به همین دلیل، مراکز مخصوصی برای استخدام کاراگاهان ویژه ی تحقیقات پیش از ازدواج وجود دارد که برای مشتریان به انجام تحقیقات خصوصی می پردازند.

۲- در هند افراد به خصوصی وجود دارند که کار آن ها گرفتن مچ و جریمه ی کسانی است که در مکان های عمومی آشغال می ریزند یا تف می کنند.

۳- یک شغل دیگر که احتمالاً جز هند در جای دیگری آن را نخواهید دید، گوش پاک کنی است. این کار با استفاده از ابزارهای سنتی انجام می گیرد، نه گوش پاک کن هایی که به استفاده از آن ها عادت داریم. این ابزارها عبارتند از: یک سوزن استیل، مقداری پنبه و یک گاز انبر.

برای انجام این کار، همچون گوش پاک کن، مقداری پنبه را دور سوزن می پیچند و با آن گوش مشتری را تمیز می کنند. این افراد را معمولاً هر جایی در مرکز شهر، حوالی مکان های دیدنی یا بازارهای محلی می توان پیدا کرد. این شغل در هند امروز نادر و غیر معمول محسوب می شود، اما در گذشته بسیار رایج بود.

۴- در هند می توانید با سُر خوردن از سرسره های آبی کسب درآمد کنید. به این شغل تستر سرسره ی آبی گفته می شود و این افراد باید از امن و مفرح بودن سرسره ها اطمینان حاصل کنند. چنین افرادی معمولاً در مراکز تفریحی مختلف کار می کنند و بیشتر وقت خود را در سفر، از شهری به شهری دیگر سپری می کنند.

۵- در هند روستایی وجود دارد که در آن هیچ قفلی روی درها وجود ندارد. نه تنها خانه ها، بلکه حتی در ِ توالت های عمومی هم قفل ندارند. شاید بی پروایی به نظر برسد، اما در حقیقت این روستا یکی از امن ترین نقاط دنیا است. مردم روستا تنها یک میله ی چوبی را به در ِ خانه های خود تکیه می دهند تا جلوی ورود سگ های ولگرد را بگیرند.

تنها پاسگاه پلیس این روستا تازه در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد، اما از آن زمان هم هنوز هیچ شکایتی صورت نگرفته است. حتی بانک روستا هم قفلی ندارد و به طور رسمی، تنها بانک دنیا است که هرگز به آن قفل زده نشده است. مردم روستا وقتی به سفر می روند، از همسایه های خود نمی خواهند که مراقب خانه شان باشند و نگران جا گذاشتن وسایل ارزشمند، پول و جواهرات خود، بدون پنهان کردن آن ها نیستند.

۶- غذاهای گیاهی از محبوبیت زیادی در هند برخوردارند، به طوری که ۱۵ تا ۳۰ درصد از جمعیت این کشور گیاهخوارند. برخی از مردم ترجیح می دهند تنها گوشت ماهی مصرف کنند و هرگز از گوشت حیوانات غیرآبزی استفاده نمی کنند. حتی بسیاری از رستوران های زنجیره ای بزرگ هند که به غذاهای گوشتی لذیذشان مشهورند هم در منوی خود غذاهای گیاهی دارند.

۷- در هند استفاده از قاشق و چنگال برای همه ی غذاها ضروری نیست. حتی به عقیده ی هندی ها خورش لذیذ کاری معروف این کشور با دست مزه ی بهتری دارد.

۸-  در هند غذایی هست که با سیب زمینی گندیده و مقادیر زیادی ادویه های سنتی درست می شود. البته غذای اصلی نیست و جزء مخلفات محسوب می شود.

۹- در هند می توانید موهایتان را با آتش کوتاه کنید.  البته شیوه ی رایجی نیست و تنها یک آرایشگاه هست که از این روش استفاده می کند. آن ها ابتدا مقداری پودر اشتعال زا روی موها می ریزند و سپس به معنای واقعی کلمه، موها را به آتش می کشند. همانطور که آتش در حال سوزاندن است، آرایشگر به وسیله ی ۲ شانه به موها فرم می دهد. به گفته ی او، آتش کمک می کند موها درست شکل بگیرند. او مدعی است شیوه ی ابداعی او هر روز دست کم ۱۵ مشتری دارد.

۱۰-  اگر شیفته ی جشن و شادی هستید، هند مخصوص شما است. هندی ها نزدیک به هزار جشنواره و مراسم مختلف دارند. آن ها حتی گاهی اولین کوتاهی مو خود را هم جشن می گیرند.

مثلاً جشن دیوالی در هند که به جشن نور هم مشهور است، ۵ روز به طول می انجامد. هندی ها در این مدت به یکدیگر هدیه می دهند که معمولاً شیرینی است و هزاران شمع و چراغ نفتی روشن می کنند. هیچ کشور دیگری در دنیا این تعداد جشن ندارد.

۱۱- هند رکوردهای جهانی زیادی هم دارد. رکورد بیشترین فیلم سینمایی تولیدی در هر سال به این کشور تعلق دارد. در سال ۲۰۱۸ در هند ۱،۸۱۳ فیلم جدید ساخته شد. این تعداد به قدری زیاد است که اگر می خواستید هر روز یکی از فیلم های سال ۲۰۱۸ هند را تماشا کنید، تا سال ۲۰۲۱ به طول می انجامید.

۱۲- جزیره سنتینل شمالی که بخشی از کشور هند محسوب می شود، احتمالاً دورافتاده ترین نقطه ی دنیا است، چرا که هیچکس امکان بازدید از آن را ندارد. اهالی جزیره اجازه ی ورود به آنجا را به غریبه ها نمی دهند و از هر گونه ارتباطی با دنیای بیرون خودداری می کنند. هیچ کشتی ای اجازه ندارد از ۹ کیلومتری جزیره جلوتر رود و افراد مخصوصی همیشه در این منطقه نگهبانی می دهند. این جزیره یکی از معدود مکان های دنیا است که هیچ تمدن مدرنی در آن وجود ندارد. اهالی جزیره به تازگی اجازه ی ورود محققان را داده اند اما کماکان برای گردشگران امکان بازدید وجود ندارد.

۱۳- چند سال قبل ۲ قورباغه در شهری ساحلی در هند به نام اودوپی با یکدیگر ازدواج کردند. این کار برای آن انجام شد که باران ببارد، چرا که هوا بسیار گرم، چیزی در حدود ۴۸ درجه سانتیگراد بود. هر دو قورباغه لباس های مخصوص به تن داشتند و عروس حتی یک حلقه در انگشت پای خود داشت. قورباغه ها را برای ماه عسل به شهر ماناپالا فرستاندند و در آنجا آن ها را به طبیعت بازگرداندند. متأسفانه این دو قورباغه بعد از چند ماه مجبور شدند راه خود را از یکدیگر جدا کنند، چون بارانی که تقریباً بلافاصله بعد از عروسی آن ها شروع به باریدن گرفته بود دیگر قطع نمی شد و مردم محلی برای متوقف کردن باران آن ها را از هم جدا کردند.

۱۴- کشور هند در یک سال، نه ۴، بلکه ۶ فصل دارد. بر اساس تقویم شمال، غرب و مرکز هند، بهار هندی در ماه های مارس و آوریل است. بعد از آن تابستان از راه می رسد که در ماه مه آغاز می شود و در ماه ژوئن به پایان می رسد. سپس نوبت به فصل باران می رسد که بعد از انقلاب تابستانی، معمولا در ماه ژوئیه آغاز می شود و تا پایان ماه اوت ادامه دارد. بعد از آن فصل پاییز است که از اواخر ماه سپتامبر تا اواسط ماه نوامبر است. بعد از پاییز نوبت به فصل پیش از زمستان یا فصل خنکی می رسد. زمستان واقعی یا فصل سرما در ماه ژانویه آغاز می شود و تا ماه فوریه ادامه دارد. البته تقویم های زیادی دیگری هم در هند وجود دارد، اما همه ی آن ها هم ۶ فصله، با تفاوت هایی جزئی هستند.

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید