امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 265972
۱۲۴۹
۱
۰
نسخه چاپی

طرز تهیه پیتزا با بادمجان

طرز تهیه پیتزا با بادمجان

 پیتزای بادمجان

مواد لازم

- بادمجان : 3 عدد

- فلفل دلمه ای : 1 عدد

- خمیر پیتزا : 500 گرم

- پیاز متوسط: 2 عدد

- گوشت چرخ کرده: 200 گرم

- زیتون: 100 گرم

- پنیر سفید: 150 گرم

- روغن زیتون: 2 قاشق سوپخوری

- نمک و فلفل: به مقدار لازم

- سیر: 2 حبه

- گوجه فرنگی: 500 گرم

- پنیر پیتزا: 150 گرم

- پودر آویشن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای تهیه این پیتزای جالب و جدید ابتدا باید بادمجان را آماده کنید، پس آنها را بدون اینکه پوست بگیرید تمیز بشویید و به قطعات دایره ای برش بزنید. سعی کنید قطر هر دایره 7 میلیمتر باشد تا هم از سوختن بادمجان جلوگیری شود هم اینکه کاملا مغز پخت شود. سپس گوشت چرخ کرده را با یک پیاز رنده شده و کمی ادویه تفت دهید تا از حالت خامی خارج شود. فلفل دلمه ای سبز را  نیز بشویید و تخم های آن را دور بریزید بعد به صورت حلقه های یکسان ببرید. پیازها را به صورت حلقه ای برش بزنید و سیر را بعد از پوست کندن خلالی کنید. گوجه فرنگی را پوست بکنید برای اینکار، اول گوجه را در آب جوش قرار دهید، سپس در آب سرد بگذارید تا پوست آن به راحتی جدا شود. بعد هم آن را له کنید و به صورت پوره در بیاورید. 

فر را آماده کنید روی دمای 210 سانتیگراد و 20 دقیقه قبل از پخت پیتزا، آن راروشن کنید. میتوانید طی مدتی که خمیر پیتزا را آماده میکنید فر را گرم کنید. خمیر پیتزا را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید هر قسمت خمیر را روی یک سطح صاف باز کنید. ضخامت خمیرها باید 7 میلیمتر باشد. اما مهم نیست که خمیر ها را به شکل دایره ای باز میکنید یا مثلثی و یا حتی مستطیلی. سینی فر را چرب کنید و خمیرها را تک تک داخل آن پهن کنید. برای ریختن مواد روی خمیر به ترتیب زیر عمل کنید:

اول پوره گوجه فرنگی را روی خمیر بریزید. آن را با قاشق همه جای خمیر بمالید. سپس گوشت چرخ کرده را روی خمیر بریزید و آن را صاف کنید. بادنجان های حلقه شده را روی گوشت بچینید.سیر، پیاز و فلفل سبز را روی آنها پخش کنید. برای تزئین و زیباتر شدن پیتزا، دانه های زیتون را از هسته جدا کنید و به شکل حلقه ای یا سالم برش دهید و روی پیتزا بگذارید. نمک، فلفل و پودر آویشن بپاشید. 150 گرم پنیر سفید را به شکل مربع مربع برش دهید و روی تمام پیتزا بچینید. در آخر پنیر پیتزا را روی مواد پخش کنید. چند قطره روغن زیتون روی پیتزا بریزید و سینی را در فر بگذارید. 25 دقیقه صبر کنید و یک پیتزای عالی و خوشمزه از فر بردارید و نوش جان کنید.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید