امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282603
۵۷۵
۱
۰
نسخه چاپی

عربستان سعودی احتمالاً بلندترین برج دنیا را می‌سازد

عربستان سعودی احتمالاً بلندترین برج دنیا را می‌سازد

عربستان سعودی احتمالاً در حال ارزیابی برنامه‌ای برای ساخت یک آسمان‌خراش 2 کیلومتری است که در صورت احداث، به بلندترین برج دنیا تبدیل خواهد شد. در حال حاضر برج خلیفه در دبی این عنوان را در اختیار دارد، اما این برج جدید که احتمالاً در شهر ریاض ساخته می‌شود، می‌تواند این عنوان را از آن خود کند.

به گزارش Middle East Business Intelligence، پیمانکارانی که در گذشته برج‌های بزرگی در این منطقه ساخته بودند، می‌گویند بودجه لازم برای احداث این آسمان‌خراش دو کیلومتری، بسته به طرح نهایی برج می‌تواند به حدود 5 میلیارد دلار برسد. به‌زودی قرار است رقابتی برای ارائه بهترین طرح ممکن برای ساخت این برج برگزار شود تا عربستان درباره طرح‌ها تصمیم‌گیری کند.

منابع آگاه می‌گویند احتمالاً هشت شرکت در این رقابت شرکت خواهند کرد. از جمله این شرکت‌ها که در گذشته در پروژه‌های بزرگی شرکت کرده‌اند، می‌توان به کمپانی‌های آمریکایی Skidmore, Owings & Merrill و Kohn Pedersen Fox اشاره کرد. Egis از فرانسه و Killa Design از دبی هم در این رقابت حاضر خواهند شد.

بلندترین برج دنیا یکی از پروژه‌های جدید شهر ریاض است

این برج تنها یکی از پروژه‌هایی است که برای منطقه شمالی شهر ریاض در غرب فرودگاه بین‌المللی ملک خالد برنامه‌ریزی شده است. البته خود این فرودگاه قرار است با یک فرودگاه جدیدتر به نام فرودگاه بین‌المللی ملک سلمان جایگزین شود که ساخت آن احتمالاً در سال 2030 به پایان خواهد رسید و بالاترین ظرفیت مسافر در جهان را خواهد داشت.

برج خلیفه با ارتفاع 828 متری چند سالی است که بدون رقیب در جایگاه نخست بلندترین برج‌های دنیا قرار گرفته، اما عربستان سعودی از چند سال پیش به‌دنبال شکستن این رکورد بوده است. این کشور حدود 10 سال قبل پروژه احداث برج 1008 متری جده را آغاز کرد، اما این پروژه پس از رسیدن به طبقه هفتادم متوقف شد.

حالا باید دید که پروژه جدید عربستان سعودی به کجا می‌رسد. این کشور چندی قبل احداث آسمان‌خراش افقی The Line را هم شروع کرد که قرار است طول آن به 170 کیلومتر برسد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید