امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 267445
۲۵۶۱
۱
۰
نسخه چاپی

فواید دور شدن از شریک عاطفی

دور شدن از شریک عاطفی برای بسیاری از افراد نه تنها خوشایند نیست بلکه بسیار مایوس کننده و دور از ذهن است اما باید بدانید به دلایلی باید گاهی از شریک عاطفی خود دور باشید

فواید دور شدن از شریک عاطفی

دور شدن از شریک عاطفی برای بسیاری از افراد نه تنها خوشایند نیست بلکه بسیار مایوس کننده و دور از ذهن است اما باید بدانید به دلایلی باید گاهی از شریک عاطفی خود دور باشید.

دلایل دور شدن از شریک عاطفی

1- حفظ استقلال

برخی افراد علاقه دارند تا تمام وقت خود را با شریک عاطفی شان بگذرانند. آنها نه از شریک عاطفی شان دور نمی شوند بلکه در بسیاری موارد به او نیز اجازه دور شدن را نمی دهند.

باید بدانید این یک عادت غلط است زیرا به تدریج استقلال فردی شما و شریک عاطفی تان را از بین می برد. اگرچه در روابط عاطفی با هم بودن یک امر بدیهی است اما نباید این موضوع باعث شود تا شما یا شریک عاطفی تان از فضاهای شخصی خود کاملا فاصله بگیرید زیرا این امر در دراز مدت بر رابطه تاثیرات منفی برجای خواهد گذاشت.

2- دلتنگ شدن

یکی از عوامل مهمی که تاثیرات مهمی بر رابطه عاطفی بر جای می گذارد حس دلتنگی برای شریک عاطفی تان می باشد. زمانی افراد از شریک عاطفی خود فاصله می گیرند به خود و او فرصت دلتنگ شدن برای فضای عاطفی را می دهند که این باعث هیجان زدگی برای ملاقات با یکدیگر می شود.

3- لذت بردن از کنار هم بودن

زمانی که افراد از یکدیگر دور می شوند در ملاقات مجدد از زمان های با هم بودن لذت بیشتری می برند. باهم بودن مداوم باعث می شود تا لذت با هم بودن کمرنگ شود و ارزش با هم بودن فراموش گردد.

4- تمرکز بر خود

با هم بودن مداوم باعث می شود تا افراد عمدتاً بر رابطه عاطفی متمرکز گردند و از تمرکز بر خود، خواسته ها و احساسات خود غافل شوند. این موضوع باعث می شود تا فرد نیازها و علاقمندی های خود را صرقاً در رابطه عاطفی خلاصه کند. یکی از بزرگترین لطف هایی که افراد در رابطه عاطفی خود می توانند انجام دهند دور شدن و تمرکز بر خود می باشد.

5- وابستگی منفی

یکی از تاثیرات منفی با هم بودن مداوم و دور نشدن از شریک عاطفی ایجاد وابستگی منفی می باشد. این وابستگی باعث می شود تا فرد کاملاً استقلال و فردیت خود را فراموش کند و فقط و فقط بر رابطه عاطفی متمرکز گردد که این امر نتایج نامطلوبی ایجاد می کند که از جمله آنها حساسیت های بی مورد بر روی روی رفتار شریک عاطفی می گردد.

این که کل زندگی تان را به شریک زندگی تان وابسته کنید و منتظر او باشید که تمام نیازهایتان را برطرف کند، نه تنها روی شما، بلکه روی او نیز فشار زیادی خواهد آورد؛ بنابراین در هر شرایطی دوستان تان را نگه دارید، می‌رسد روزی که هیچ تکیه گاهی جز آنان نخواهید داشت.

فواید دور شدن از شریک عاطفی

6- حساسیت های بی مورد

زمانی که فرد تمام وقت خود را با شریک عاطفی خود می گذراند حساسیت های آنها نسبت به رفتار، گفتار و احساسات وی زیاد می شود. با هم بودن مداوم این خطر را به دنبال دارد که ما پیوسته نسبت به شریک عاطفی حساسیت نشان دهیم و در اصطلاح به وی گیر دهیم.

7- فرصت تنفس

یک رابطه عاطفی نیازمند آن است که نفس بکشد و دور شدن این امکان تنفس را به رابطه عاطفی می دهد در حالی که با هم بودن مداوم تمامی منافذ تنفس یک رابطه را محدود می کند.
همانطور که پدر و مادر گاهی نیاز دارند که به تنهایی و بدون وجود فرزندان شان به بیرون بروند، شما هم باید زمانی را به دور از شریک زندگی تان بگذرانید، این زمان تنهایی شما را شارژ می‌کند. ممکن است فکر کنید که بودن با عشق تان را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهید، اما اگر فرصت این دوری‌های کوچک را به خودتان و او دهید، با انرژی بیشتری به سمت عشق تان باز خواهید گشت.

8- تعادل در رابطه

باید پذیرفت هر چیزی حتی رابطه عاطفی زمانی که از تعادل خارج شود آسیب زا خواهد شد.

دور شدن این امکان را به رابطه عاطفی می دهد که به تعادل دست یابد در حالی که اصرار به با هم بودن در هر شرایطی رابطه را از حالت تعادل خارج می کند.

  • منبع
  • shafaonline.ir

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید