امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279332
۸۷۶
۱
۰
نسخه چاپی

لیدی گاگا از خوانندگی تا اسطوره مد

لیدی گاگا از خوانندگی تا اسطوره مد

لیدی گاگا کیست؟

اگرچه جهان امروز به نمادهای پاپ زیادی می بالد، لیدی گاگا ثابت کرده است که جدا از بقیه هم نوعانش قطبی متفاوت است. این خواننده جدا از اعداد و ارقام تپنده اش، به خاطر شخصیت عجیب و غریبش نیز شهرت جهانی دارد. حس مد او به منبع الهام برای بسیاری از جوانان در سراسر جهان تبدیل شده است.

گاگا در دوران نوجوانی که تحصیلات خود را به خطر انداخته، تصمیم گرفت در مسیری قدم بگذارد که او را به سمت رویای خود سوق دهد. اگرچه او در چند سال اول برای فرصت تلاش کرد، اما تصمیم گاگا کاملاً ارزشمند بود. او اولین پیروزی خود را در سال 2008 از طریق آلبوم "The Fame" به دست آورد، و از آن زمان به بعد شهرت این سلبریتی به سرعت افزایش یافته است.

«بیتلز»، «استیو واندر»، «پینک فلوید»، «لد زپلین» و «ماریا کری» از معدود هنرمندانی هستند که روی این زن تأثیر گذاشتند تا به سمت موسیقی روی آورد. آهنگ های او نه تنها تبدیل به چارت باستر و سرودهای مهمانی شدند، بلکه سه بار برنده جایزه گرمی او شدند که به خودی خود موفقیتی باورنکردنی بود. اگرچه تعداد کمی از افراد از سراسر جهان بر این باورند که آهنگ های او شیطان پرستی را ترویج می کنند، محبوبیت گاگا در چند سال گذشته همچنان بالا و بالاتر رفته است.

لیدی گاگا از خوانندگی تا اسطوره مد

دوران کودکی و اوایل زندگی

گاگا در 28 مارس 1986 از جوزف آنتونی جرمنوتا جونیور و سینتیا لوئیز در منهتن به دنیا آمد. او در اصل توسط والدینش به نام استفانی جوآن آنجلینا جرمنوتا نامگذاری شد.

استفانی در یازده سالگی در یک موسسه رومی-کاتولیک به نام «کانون قلب مقدس» پذیرفته شد. ظاهراً این دختر دانش آموز خوبی بود که هم در زمینه های علمی و هم در فعالیت های فوق برنامه سرآمد بود.

اولین تلاش او با موسیقی در چهار سالگی، زمانی که با پیانو آشنا شد. هنگامی که او به سختی سیزده سال داشت، استفانی حتی اولین تصنیف خود را که برای پیانو طراحی شده بود، نوشته بود.

او پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه به مدرسه هنرهای Tisch در دانشگاه نیویورک نقل مکان کرد، زیرا این موسسه با ارائه کلاس‌های آموزشی در تئاتر موزیکال، موسیقی را تشویق می‌کرد. با این حال، او تنها یک سال پس از پیوستن به این موسسه تحصیلات خود را متوقف کرد.

لیدی گاگا از خوانندگی تا اسطوره مد

حرفه

پس از گذراندن یک مرخصی از کالج در سال 2005، استفانی تصمیم گرفت شانس خود را امتحان کند تا در صنعت موسیقی استراحت کند. او ابتدا با ملوین گروور هنرمند آمریکایی هیپ هاپ در یک پروژه کتاب صوتی با هدف کودکان همکاری کرد.

او حتی در همان سال گروهی به نام «SG Band» را تشکیل داد، که برای آن با چند تن از دوستانش مانند الکس بکمن و الی سیلورمن، که همچنین از دانشجویان «دانشگاه نیویورک» بودند، دست به دست شد.

گروه پس از شروع اجرا در کلوپ های شبانه مختلف در سراسر شهر، مانند "Mercury Lounge" و "The Bitter End" در نیویورک شروع به ایجاد موج کرد. کنسرت‌های آن‌ها طرفداران زیادی را برای «SG Band» به دست آورد و به زودی توجه یک تهیه‌کننده موسیقی به نام جو ولپیس را به خود جلب کرد، که گروه برای مدت کوتاهی در سال 2005 با او کار کرد.

استعداد گروه در سال 2006 توسط نوازنده ای به نام وندی استارلند مورد توجه قرار گرفت. این مرد حتی استفانی را در همان زمان به یک تهیه کننده موسیقی به نام راب فوزاری معرفی کرد. راب می خواست یک گروه جدید را با یک خواننده اصلی زن تشکیل دهد.

او از آن به بعد بارها رفت و آمد بین نیویورک و نیوجرسی را آغاز کرد تا آهنگ های جدیدی را که برای فوزاری نوشته بود ضبط کند. ظاهراً راب است که نام گاگا را با الهام از آهنگ معروف «Radio Ga ga» به او داده است.
این خواننده و تهیه کننده حتی وارد تجارت شدند و شرکتی به نام "تیم لاوچایلد" راه اندازی کردند. آنها با هم چند قطعه موسیقی غیرمعمول تولید کردند که عمدتاً متعلق به ژانر سینت پاپ بود.

لیدی گاگا از خوانندگی تا اسطوره مد

آهنگ‌ها از طرف انجمن موسیقی تمجید کردند و به زودی، فرصت‌های زیادی در خانه گاگا را زدند. یکی از آن‌ها پیشنهاد شرکت آمریکایی «Def Jam Recordings» است که می‌خواست با بیرون آوردن آلبومی با صدای این خواننده آزمایش کند.

متأسفانه رابطه گاگا با این شرکت ضبط در مدت کوتاهی به پایان رسید و پس از آن او در سال 2007 با یک لیبل به نام Interscope Records شروع به کار کرد. این خواننده جوان عمدتاً به عنوان ترانه سرا کار می کرد و چند آهنگ برای خوانندگان مشهور مرتبط با آن نوشت. برچسب. تعدادی از این افراد برجسته عبارتند از: بریتنی اسپیرز و عروسک های پوسیکت.

کمپانی ضبط «RedOne» در سال 2008، از طریق تک آهنگ «Just Dance»، گاگا را که بسیار مورد نیاز او بود، مطرح کرد. این آهنگ همچنان مورد تحسین منتقدان و دوستداران موسیقی قرار گرفت. همچنین در دیسکوها و کلوپ های شبانه محبوب شد، بنابراین، رویای موسیقی گاگا سرانجام بال گرفت.

لیدی گاگا از خوانندگی تا اسطوره مد

سال 2009 شاهد انتشار «هیولا شهرت» بود که بیشتر شبیه به البوم قبلی او به نام «شهرت» بود. آهنگ‌های این آلبوم تبدیل به چارت‌باتر شدند، مخصوصا «Bad Romance» که رادیو و دنیای اینترنت را طوفانی کرد.

گاگا پس از چشیدن طعم موفقیت در فعالیت‌های قبلی‌اش، با دومین آلبوم موسیقی رسمی خود در سال 2011 به نام «این راه متولد شد» بازگشت. در همان سال او کنسرتی را با عنوان "Monster Ball" که در مدیسون اسکوئر گاردن، شهر نیویورک برگزار شد، روی صحنه برد. این خواننده از طریق این تور حدود 220 میلیون دلار درآمد کسب کرده بود.

در سال 2012، گاگا برای تور موسیقی دیگری با عنوان "Born This Way Ball" به کره جنوبی سفر کرد. در نهایت 110 نمایش با این نام روی صحنه رفت و به گاگا کمک کرد تا به اوج حرفه خود برسد.

این خواننده حتی در حالی که مشغول تور «Born This Way Ball» بود، سومین آلبوم خود را با نام «Artpop» در سال 2013 منتشر کرد و در زمان انتشار تقریباً 260000 نسخه فروخت. این آلبوم برای تک‌آهنگ‌هایش مانند «آنچه می‌خواهی را انجام بده» و «تشویق» واقعاً محبوب شد.

این خواننده پس از سومین آلبوم خود سعی کرد موسیقی جاز را تجربه کند و حتی با خواننده آمریکایی تونی بنت برای همین کار همکاری کرد. نتیجه آلبوم سال 2014 با عنوان "گونه به گونه" بود.

دارایی خالص لیدی گاگا تا سال 2015 حدود 230 میلیون دلار تخمین زده می شود.

لیدی گاگا از خوانندگی تا اسطوره مد

آثار عمده

اگرچه اولین تک‌آهنگ او کاملاً جالب بود، آهنگی که گاگا را به شهرت رساند «صورت پوکر» از اولین آلبوم او «شهرت» بود. گفته می شود که محبوبیت این آهنگ تقریباً 10 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است. همچنین برنده جایزه معتبر "گرمی" و همچنین چند جایزه دیگر شد

زندگی شخصی و میراث

راب فوزاری، تهیه کننده موسیقی ظاهراً ادعا کرده بود که او و لیدی گاگا با هم رابطه داشتند. همچنین اعتقاد بر این است که این دو در سال 2007 تصمیم به جدایی گرفتند. بعدها گمانه زنی ها در مورد رابطه او با درامر یک گروه متال نیز منتشر شد.
گاگا در اولین روزهای زندگی حرفه ای خود به مواد مخدر و الکل معتاد بود که این موضوع نیز باعث نگرانی جدی پدرش شد.
گاگا یکی از 25 خواننده‌ای بود که بخشی از ابتکار «ما جهان 25 هستیم» برای جمع‌آوری کمک مالی برای قربانیان زلزله سال 2010 که هائیتی را ویران کرد، بود.
او حتی در سال 2012 ابتکاری به نام "بنیاد به این شکل متولد شده" را برای کمک به شکل دادن به شخصیت و حرفه جوانان آغاز کرد.
این خواننده همچنین صدای خود را برای دفاع از حقوق افراد متعلق به جامعه اقلیت جنسیتی بلند می کند و همچنین به عنوان یک جنگجوی صلیبی چنین افرادی ظاهر شده است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید