امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282415
۸۰۲
۱
۰
نسخه چاپی

متوقف کردن مشاجره در کمتر از یک دقیقه با چند راهکار

متوقف کردن مشاجره در کمتر از یک دقیقه با چند راهکار

ما اینجا در مورد یک مناظره خوب و منطقی صحبت نمی کنیم، جایی که شما ایده های عالی دارید، و طرف مقابل نظرات خود را دارد ، و شما یک رفت و برگشت سالم را شروع می کنید که احساس لذت می کنید. منظورمان در اینجا مشاجره است البته بیشتر هدف این مقاله مشاجره بین زوجین است – جایی که تنش شروع به افزایش می کند، پاسخ ها شخصی می شوند، و شما بدون اینکه به جایی برسید در دایره ای می چرخید.

این همان چیزی است که بسیاری از زوج ها درباره آن میگویند  “ما نمی توانیم با هم درست ارتباط برقرار کنیم”. آنها مکالمه ای ساده را شروع می کنند و در عرض چند دقیقه به انتقاد، سرزنش، خصومت یا سنگ اندازی تبدیل می شود.

این فقط زوج ها نیست – مشاجرات ناخواسته در خانواده ها، بین دوستان و محل کار اتفاق می افتد. با این حال، با کمی مهارت، می توانید یاد بگیرید که آنها را متوقف کنید، بنابراین می توانید به حل نگرانی های واقعی ادامه دهید

اغلب این نوع درگیری ها زندگی شما را تحت شعاع قرار میدهد ، جایی که در نهایت در مورد اینکه چه کسی بیشتر کارهای خانه را انجام می دهد یا چه ساعتی  به خانه می آیید باهم بحث می کنید، در حالی که مسائل بزرگتری مانند تریت کودک ،مسائل اقتصادی خانواده و … زیر این دعواها پنهان می شوند.

این فکر در هنگام مشاجره غلط است

آیا تا به حال احساس کرده اید که می دانید حق با شماست، اما طرف مقابل متوجه نمی شود؟ یا شاید هر چند وقت یکبار شما فقط باید کاری را انجام دهید؟ برای برخی از افراد، احساس فوریت آنها را وادار می کند تا از برخی از این تاکتیک های غلط را استفاده کنند:

  • بلندتر صحبت کردن
  • آوردن شواهد
  • صحبت کردن با لحن عصبی
  • امتناع از حذف موضوع
  • دنبال فرد مقابل از اتاقی به اتاق دیگر

اگرچه این استراتژی ها مشکلاتی را ایجاد می کنند. صدای بلند می تواند مانند یک حمله به نظر برسد. شواهد فرصتی را برای منحرف شدن با بحث در مورد شواهد فراهم می کند. اضطرار اغلب به صورت بی حوصلگی یا ناامیدی ظاهر می شود.

اگر مکالمه در مسیر خود باقی بماند، می توانید به تلاش برای حل مشکل ادامه دهید. اگر به بحث تبدیل شود، ممکن است به استراتژی دیگری نیاز داشته باشید.

متوقف کردن مشاجره با این نکته های طلایی

هنگام مشاجره کمی مکث کنید و فکر کنید

این تا حدی کار می کند زیرا زمان می برد. وقتی مشاجره می کنید، بدن شما برای دعوا آماده می شود: ضربان قلب شما بالا می رود، فشار خون شما افزایش می یابد، ممکن است شروع به عرق کردن کنید. به طور خلاصه، شما وارد حالت جنگ یا فرار می شوید. محقق جان گاتمن این را “سیل” می نامد. تمرکز ذهنی شما محدودتر می شود، به طوری که به جای چیزهای ظریف و احتمالات، به خطری که در مقابل خود دارید فکر می کنید. به همین دلیل، توانایی حل مسئله به شدت کاهش می یابد.

وقتی شیری نیست که بپرد، سیل سد راه شما می شود. وقت گذاشتن برای فکر کردن به بدن شما اجازه می دهد تا آرام شود. همچنین این پیام را می فرستد که به اندازه کافی اهمیت می دهید که حداقل دیدگاه شخص دیگری را در نظر بگیرید، که برای طرف مقابل در بحث آرامش بخش است.

شاید حق با شما باشد شاید با همسرتان

این روش مطمئنا هنگام مشاجره کار می کند زیرا نشان دهنده تمایل به سازش است. این سیگنال کافی است تا موقعیت اکثر افراد را نرم کند و به آنها اجازه دهد یک گام به عقب بردارند.

با این حال انجام آن سخت است. گاهی اوقات افراد نگران این هستند که حق دادن به طرف مقابل در دعوا  به تسلیم شدن نزدیک است. اما اپاگر واقع بین باشیم معمولاً برعکس است: اذعان به دیدگاه دیگران معمولاً منجر به ملایمت می شود. به چند نمونه نگاه کنید:

نظر: شلوار جین آبی برای پوشیدن در محل کار مناسب نیست.
پاسخ: ممکن است حق با شما باشد.
نظر: این پروژه دیر می شود.
پاسخ: من دارم روی آن کار می کنم، اما ممکن است حق با شما باشد.
نظر: شما خیلی خوب از عهده آن بر نیامدید.
پاسخ: ممکن است حق با شما باشد.

توجه داشته باشید که با این کار خودتان را مقصر اصلی مشاجره نمیدانید بلکه شما موافق حق با طرف مقابل نیستید. شما فقط تصدیق می کنید که ممکن است چیزی در دیدگاه آنها وجود داشته باشد، و به این معناست که آنچه آنها گفته اند را در نظر خواهید گرفت.

من تو را می فهمم

اینها کلمه قدرتمندی است. آنها کار می کنند زیرا همدلی را ارائه می دهند.این کلمه یک بحث را با تغییر جهت آن متوقف می کنند – تلاش برای درک دیدگاه دیگران یک استدلال نیست. گاهی اوقات گفتن آنها سخت است، زیرا مکث برای فهمیدن گاهی اوقات شبیه تسلیم شدن است. مهم است که به یاد داشته باشید:

درک دیگری به این معنی نیست که شما موافق نظر او هستید.
درک طرف مقابل به این معنی نیست که شما فقط باید مشکل را حل کنید.

متاسفم

این کلمات شاید قوی ترین کلمه در زبان انگلیسی باشند. یکی از مدیرانی که می شناسم می گوید که نیمی از کارش عذرخواهی از مردم است.

بسیاری از مردم تمایلی به عذرخواهی ندارند، زیرا می ترسند که عذرخواهی اعتراف به گناه و پذیرش مسئولیت کامل باشد. این دیدگاه متاسفانه اغلب مشکل را بدتر می کند.

عذرخواهی گاهی فقط بیانگر همدردی و توجه است: “متاسفم که آن شغل را پیدا نکردی.”

با این حال، بیشتر اوقات، عذرخواهی به معنای داشتن بخشی از مسئولیت است: «متأسفم که نظر من اینطور مطرح شد. منظورم این نبود.»

گاهی عذرخواهی به منزله پذیرش مسئولیت است، و در این موارد ابراز پشیمانی از صمیم قلب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند: «درست می‌گویی، من به موقع این کار را انجام ندادم. من هر کاری از دستم بر بیاید انجام خواهم داد تا مطمئن شوم که دوباره این اتفاق نمی افتد.» عذرخواهی بازی را از «تقصیر من نیست» به «می‌فهمم» تغییر می‌دهد. عذرخواهی قدرتمند است. این کلمه گاهی اوقات از شکایت های حقوقی جلوگیری کرده است، ارتباطات تجاری را بهبود بخشیده است و شکاف های شخصی را التیام بخشیده است.

چگونه مشاجره زن و شوهری را کنار بگذاریم؟

البته، کنار گذاشتن یک بحث تنها اولین گام برای مرتب کردن یک مسئله احساسی است. گاهی اوقات باید زیر سطح را حفاری کنید تا بتوانید در مورد باورها و احساسات زیر آن صحبت کنید. سپس برای مذاکره در مورد مصالحه یا دستیابی به توافق باید کاری انجام داد. با این حال، استدلال‌ها باعث می‌شوند که شما در دایره نزاع و مشاجره بچرخید که معمولاً مشکل را بدتر می‌کنند.

گاهی اوقات تنها راه برای نباختن این است که بازی را متوقف کنید.شما می توانید قوانین را تغییر دهید. به جای اینکه بگویید «یکی از ما باید برنده شود»، می‌توانید بگویید باید هردو ما پس از این دعوا باید آرامش داشته باشیم و دنبال مقصر نباشیم. با یک بیان ساده، می توانید زمان بخرید، تمایل به مصالحه نشان دهید، ابراز همدلی کنید یا بخشی از مشکل را گردن بگیرید . این استراتژی ها اساس ارتباطات خوب هستند. وقتی هدف متوقف کردن مشاجره باشد، هر دو بازیکن می توانند برنده شوند.

  • منبع
  • فارسی ها

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید