امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280808
۹۷۷
۱
۰
نسخه چاپی

مزایا و معایب استفاده از لیدوکائین برای زودانزالی

پماد لیدوکائین برای تاخیری نیز استفاده می شود. این دارو یکی از داروهای قوی برای بی حسی است. از لیدوکائین برای کاهش درد هنگام عمل های جراحی زیبایی، کاهش درد ناشی از سوختگی و ... استفاده می شود. این دارو در دو شکل پماد و اسپری موجود است. علاوه بر مصارف گفته شده از این دارو برای درمان تاخیری نیز استفاده می شود.

لیدوکائین

لیدوکائین چیست؟

لیدوکائین یک بی حس کننده موضعی است. استفاده از کرم پوست باعث بی حسی پوست می شود. می‌توانید قبل از خون‌گیری یا ریختن قطره از آن استفاده کنید. پزشک یا پرستار ممکن است به شما بگوید که قبل از انجام یک عمل جراحی کوچک از آن استفاده کنید. کرم پوست لیدوکائین با نسخه در دسترس است. همچنین می توان آن را از داروخانه خریداری کرد. برخی از کرم های پوست حاوی لیدوکائین مخلوط با سایر بی حس کننده های موضعی هستند.

ژل یا پماد موضعی لیدوکائین در قسمت‌های مختلف بدن برای ایجاد بی‌حسی یا از دست دادن احساس در بیمارانی که اقدامات پزشکی خاصی انجام می‌دهند استفاده می‌شود. همچنین برای تسکین درد و خارش ناشی از شرایطی مانند آفتاب سوختگی یا سایر سوختگی های جزئی، نیش یا نیش حشرات، پیچک سمی، بلوط سمی، سماق سمی، بریدگی های جزئی یا خراش استفاده می شود. پماد لیدوکائین برای درمان اورتریت دردناک (التهاب مجرای ادرار) استفاده می شود. همچنین برای پیشگیری و کنترل درد در پروسیجرهای مربوط به مجرای ادرار مردانه و زنانه استفاده می شود.

نحوه و زمان استفاده از لیدوکائین

یک پزشک یا پرستار معمولاً قبل از قرار ملاقات، نسخه ای برای کرم لیدوکائین یا خود کرم به شما می دهد. همیشه دستورالعمل هایی را که به همراه کرم شما ارائه می شود دنبال کنید.

• اگر قطره چکان دارید یا خون گرفته اید، کرم لیدوکائین را 1 ساعت قبل روی آن قرار دهید.

• برای جراحی جزئی، پزشک ممکن است به شما بگوید که کرم را بیش از 1 ساعت قبل از عمل استفاده کنید.

• اگر این روش به تعویق افتاد و اثرات بی‌حس‌کننده کرم از بین رفت، قبل از استفاده از هر کرم دیگری از پزشک یا پرستار خود مشورت بگیرید.

• در استفاده از پماد لیدوکائین برای تاخیری یا افزایش زمان انزال لازم است که چند دقیقه قبل از شروع رابطه از آن استفاده کرد.

• اگر در حال انجام یک عمل زیبایی هستید و لیدوکائین را از داروخانه برای بی حس کردن ناحیه خریداری کرده اید، قبل از شروع آن به فردی که این عمل را انجام می دهد بگویید. این به آنها کمک می کند که بدانند ناحیه بی حس شده است و شما آنقدر درد احساس نخواهید کرد.

• مقدار استفاده شما به روشی که انجام می دهید و نوع کرم لیدوکائینی که استفاده می کنید بستگی دارد.دستورالعمل های همراه کرم را بخوانید یا توصیه های پزشک یا پرستار خود را دنبال کنید.

عوارض لیدوکائین

قرمزی موقت، سوزش و کمی تورم ممکن است در محل استفاده رخ دهد. اگر این اثرات ادامه یافت یا بدتر شد، فورا به پزشک خود اطلاع دهید.اگر پزشک به شما دستور داده است که از این دارو استفاده کنید، به یاد داشته باشید که پزشک شما قضاوت کرده است که مزایای آن برای شما بیشتر از خطر عوارض جانبی است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جانبی جدی ندارند.  

کرم پوست لیدوکائین به طور کلی بسیار ایمن است. بسیاری از افراد هنگام استفاده از کرم هیچ عارضه جانبی یا فقط عوارض خفیفی ندارند.این عوارض جانبی رایج ممکن است در 1 نفر از هر 10 نفر رخ دهد.اگر این عوارض شما را آزار می دهد یا از بین نمی روند، به پزشک یا پرستار خود اطلاع دهید:

• خارش در محل استفاده از کرم

• پوست رنگ پریده با لکه های قرمز یا تورم خفیف در محل استفاده از کرم

• بروز واکنش آلرژیک (آنافیلاکسی) به لیدوکائین بسیار نادر است

عوارض جدی لیدوکائین

اگر عوارض جانبی بسیار جدی داشتید، از جمله تنفس آهسته،کم عمق، تشنج، رنگ پریدگی،آبی،خاکستری پوست، خستگی غیرعادی، تنگی نفس، ضربان قلب تند،آهسته، نامنظم، فوراً به پزشک مراجعه کنید. واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال، در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی، از جمله بثورات جدید،بدتر شدن، خارش یا تورم جدید یا بدتر (به ویژه در صورت_زبان_گلو)، سرگیجه شدید، تنفس کوتاه یا ذ، فوراً به پزشک کمک کنید.این لیست کاملی از عوارض جانبی احتمالی نیست. در صورت مشاهده هر گونه عوارض دیگری که در بالا ذکر نشده است، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

 انزال زودرس (PE)

انزال زودرس  شایع ترین شکل اختلال عملکرد جنسی در بین مردان است. تقریباً از هر سه نفر که آلت تناسلی دارند، یک نفر آن را تجربه می کند. PE همچنین به عنوان انزال سریع، زود انزالی یا انزال زودرس شناخته می شود، انزال زودرس یک اختلال عملکرد جنسی است که در آن مرد زودتر از آنچه خود یا شریک زندگی اش می خواهد انزال می کند.

انزال زودرس را می توان با بی حس کننده های موضعی بدون نسخه (مانند بنزوکائین و لیدوکائین)، تکنیک های اصلاح رفتار یا داروهای تجویزی درمان کرد. درمان های بدون نسخه عوارض جانبی کمی دارند، اما باید درست قبل از رابطه جنسی استفاده شوند. تکنیک های اصلاح رفتار به بسیاری از مردان کمک می کند، اما زمان و تلاش می طلبد.

داروهای تجویزی به مردان کمک می کنند بدون استفاده از بی حس کننده موضعی قبل از رابطه جنسی، دوام بیشتری داشته باشند، اما اینها می توانند عوارض جانبی داشته باشند.

اگر فکر می کنید ممکن است انزال زودرس داشته باشید، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا در مورد گزینه های درمانی صحبت کنید.

استفاده از پماد لیدوکائین برای تاخیری

لیدوکائین یکی از پرمصرف ترین داروهای بیهوشی در جهان است. اگر برای درمان ریشه دندان، برداشتن دندان عقل یا هر نوع درمان جراحی دیگر به دندانپزشک مراجعه کرده اید، به احتمال زیاد از لیدوکائین برای بی حس کردن لثه ها در طول عمل استفاده شده است.

لیدوکائین به عنوان یک بی حس کننده، وقتی روی پوست، ماهیچه ها یا سایر بافت ها اعمال می شود، حساسیت را کاهش می دهد. لیدوکائین موضعی به عنوان درمانی برای انزال زودرس با کاهش حساسیت اندام تناسلی مردان عمل می کند. از آنجایی که حساسیت یکی از شایع ترین دلایل انزال زودرس است، کاهش آن یک راه ساده و موثر برای کمک به طول مدت  بیشتر در طول رابطه جنسی است.

به طور کلی، بزرگترین تفاوت بین لیدوکائین برای دندانپزشکی یا سایر روش ها و لیدوکائین به عنوان درمان انزال زودرس، دوز مصرفی است. برای اقدامات دندانپزشکی و جراحی، از دوز نسبتاً زیادی لیدوکائین برای بی حس کردن کامل ناحیه استفاده می شود. برای انزال زودرس، دوز کمتری برای کاهش حساسیت و درمان زود انزالی استفاده می شود، اما همچنان احساس  لذت بخشی در طول رابطه جنسی ایجاد می کند. این بدان معنی است که شما کاملا بی حس نخواهید شد، فقط در طول رابطه جنسی یا پیش بازی کمی کمتر از حد طبیعی احساس خواهید کرد.

مراقبت های لیدوکائین برای تاخیری

از پماد لیدوکائین برای درمان انزال زودرس نیز استفاده می شود. این پماد به دلیل ایجاد بی حسی می تواند طول رابطه را افزایش دهد. قبل از استفاده از لیدوکائین، اگر به لیدوکائین حساسیت دارید، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. یا سایر داروهای بیهوشی یا اگر آلرژی دیگری دارید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیرفعال باشد که می تواند باعث واکنش های آلرژیک یا سایر مشکلات شود. همچنین می توانید از آمپول برای درمان زود انزالی استفاده کنید.

قبل از استفاده از این دارو، سابقه پزشکی خود را به پزشک یا داروساز خود بگویید، به خصوص در مورد: بریدگی_ زخم _ خونریزی در ناحیه ای که این دارو در آن استفاده می شود، مشکلات قلبی (مانند ضربان قلب کند،نامنظم، بلوک قلب)، بیماری کلیوی، کبد بیماری، یک اختلال خونی خاص.

این دارو ممکن است باعث سرگیجه یا خواب آلودگی شما شود یا در صورت مصرف بیش از حد از آن یا حساسیت به اثرات آن باعث ایجاد مشکلات بینایی شود. به بخش عوارض جانبی مراجعه کنید. الکل یا ماری جوانا می تواند باعث سرگیجه یا خواب آلودگی شما شود. رانندگی نکنید، از ماشین آلات استفاده نکنید، یا کاری که نیاز به هوشیاری یا دید واضح دارد انجام ندهید تا زمانی که بتوانید آن را با خیال راحت انجام دهید. مصرف مشروبات الکلی را محدود کنید. اگر از ماری جوانا استفاده می کنید، با پزشک خود صحبت کنید.

طرز کار پماد لیدوکائین برای تاخیری

به عنوان درمانی برای انزال زودرس، کرم لیدوکائین با بی حس کردن پوست آلت تناسلی شما عمل می کند. کرم لیدوکائین به گونه‌ای طراحی شده است که روی نوک یا سر آلت تناسلی شما اعمال شود. این قسمت از آلت تناسلی شما حساس ترین قسمت به لمس است. با کاهش حساسیت چشم، در حین رابطه جنسی احساس کمتری خواهید داشت و خطر انزال زودرس کمتری خواهید داشت.

اغلب اوقات، کرم لیدوکائین حاوی مخلوطی از لیدوکائین و پریلوکائین است که نوعی بی حس کننده موضعی متفاوت است. علاوه بر انزال زودرس، کرم لیدوکائین-پریلوکائین اغلب به عنوان بی حس کننده قبل از تزریق و اقدامات پوستی جزئی استفاده می شود. کرم لیدوکائین-پریلوکائین برای استفاده 20-45 دقیقه قبل از فعالیت جنسی طراحی شده است. در همان مطالعه مرتبط با بالا، محققان دریافتند که این کرم زمانی که به مدت 30 دقیقه قبل از فعالیت جنسی استفاده شود بهترین عملکرد را دارد.

مزایای پماد لیدوکائین برای تاخیری

بزرگترین مزیت کرم لیدوکائین این است که برای اکثر مردان کارایی دارد. کرم لیدوکائین-پریلوکائین که 30 دقیقه قبل از رابطه جنسی استفاده می شود، افزایش قابل توجهی در زمان قبل از انزال ایجاد می کند و به شما و همسرتان در طولانی شدن رابطه جنسی کمک می کند. لیدوکائین-پریلوکائین نیز ارزان است و به راحتی در اکثر داروخانه ها در دسترس است و در صورت داشتن نسخه از پزشک، خرید آن را آسان می کند.

مضرات کرم لیدوکائین

بزرگترین عیب کرم لیدوکائین این است که از آنجایی که کرم است، ممکن است کثیف شود. پس از استفاده از کرم لیدوکائین-پریلوکائین، باید دست های خود را به خوبی بشویید تا مطمئن شوید که به طور تصادفی ماده بی حس کننده را به هیچ قسمت دیگری از بدن خود نمالید.

همچنین مهم است که کرم لیدوکائین را بعد از 20 تا 30 دقیقه بشویید، زیرا خطر تأثیر برخی از کرم ها بر شریک زندگی شما وجود دارد. این بدان معناست که اگر داروی مبتنی بر کرم را برای درمان انزال زودرس انتخاب می‌کنید، باید در نزدیکی حمام داشته باشید. کرم لیدوکائین مانند سایر بی حس کننده های موضعی می تواند باعث کاهش کمی حساسیت در حین رابطه جنسی شود. با این حال، مطالعات نشان می دهد که لیدوکائین معمولاً بر کیفیت ارگاسم یا افزایش کیفیت رابطه جنسی تأثیر نمی گذارد.

منع مصرف پماد لیدوکائین برای تاخیری

بیشتر بزرگسالان و کودکان می توانند از کرم های لیدوکائین پوست استفاده کنند. کرم پوست لیدوکائین برای برخی افراد مناسب نیست. قبل از استفاده از این دارو به داروساز یا پزشک خود اطلاع دهید اگر واکنش آلرژیک به لیدوکائین یا هر یک از ترکیبات دیگر داشته اید. پوستی که باید از کرم استفاده کنید دارای بریدگی، بثورات، اگزما، خونریزی و دلمه است و اگر پوست احساس درد می کند. برای کنترل انزال از روش استارت استاپ نیز استفاده می شود.

برای جلوگیری از زود انزالی چه کار دیگری می توان انجام داد؟

فکر می کنید استفاده از یک محصول موضعی لیدوکائین یا بنزوکائین برای جلوگیری از انزال زودرس مناسب شما نیست؟ نگران نباشید چند راه‌حل دیگر وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید، اما توجه داشته باشید که کارکرد آنها زمان می‌برد.

داروها

هیچ داروی تجویزی مورد تایید سازمان بهداشت و دارو برای درمان مستقیم انزال زود رس وجود ندارد. با این حال، برخی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در صورتی که تشخیص دهند که درمان مناسب برای بیمارانشان است، داروهای خاصی را بدون برچسب برای PE تجویز می کنند.

برخی از داروهای ضد افسردگی که به عنوان مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین شناخته می شوند، مانند آسنترا با نام تجاری سرترالین، دارای عوارض جانبی تاخیر در انزال هستند. انزال زودرس نیز می تواند یکی از عوارض جانبی اختلال نعوظ  باشد. استفاده از داروهایی مانند سیلدنافیل با نام تجاری وایاگرا یا تادالافیل با نام تجاری سیالیس می تواند نعوظ را آسان تر و طولانی تر کند، بنابراین مغز شما احساس نمی کند که باید عجله کنید.

تکنیک استارت_استاپ

تمرین تکنیک شروع_توقف، می تواند به شما کمک کند زمانی که ارگاسم دارید، دوباره آموزش دهید. مردان با یا بدون PE از این تکنیک سود برده اند، زیرا می تواند کنترل بیشتری بر انزال به فرد بدهد. در این تکنیک، شما خود را تا حدی تحریک می کنید که فکر می کنید درست قبل از ارگاسم است و مشاهده احساسات را متوقف می کنید. هدف این است که مکان هیجان جنسی را که به نام اجتناب ناپذیری انزالی شناخته می شود، بشناسید، بنابراین می توانید قبل از انزال عقب نشینی کنید و رابطه جنسی را طولانی کنید. به این روش تکنیک مسترز و جانسون نیز گفته می شود.

تکنیک فشار دادن

فعالیت جنسی را طبق معمول شروع کنید تا زمانی که تقریباً برای انزال آماده باشید. سپس، از همسرتان بخواهید انتهای آلت تناسلی شما را در نقطه ای که سر به شفت می پیوندد، فشار دهد. فشار را برای چند ثانیه نگه دارید، تا زمانی که میل به آمدن از بین برود. می توانید این کار را چند بار در یک جلسه انجام دهید.

اگر می‌توانید، مطمئن شوید که در پایان ارگاسم رضایت‌بخشی خواهید داشت – بدن خود را برای داشتن رابطه جنسی به روشی جدید و لذت‌بخش‌تر آموزش می‌دهید، بنابراین می‌خواهید مطمئن شوید که احساس اضطراب یا محرومیت نمی‌کنید.

  • منبع
  • هنر زندگی
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید