امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280318
۷۳۸
۱
۰
نسخه چاپی

مزایای شگفت انگیز نوشتن یک جمله در روز

مزایای شگفت انگیز نوشتن یک جمله در روز

من در مورد نوشتن کتاب صحبت نمی کنم. من تضمین می کنم که اگر هر روز فقط چند پاراگراف در مورد تجربیات، امیدها، خاطرات و احساسات خود بنویسید، فوراً شروع به تجربه مزایای رشد شخصی و پتانسیل خود خواهید کرد.

از سال 1986 تا 2011، اپرا وینفری مجری برنامه نمایش اپرا وینفری بود.این برنامه با بالاترین امتیاز تاک شوی تمام دوران بود و تقریباً برای هر کسی که در آن زمان تلویزیون در آمریکای شمالی داشت آشنا بود.

در طول دهه‌های 1980 و 1990، "ملکه همه رسانه‌ها" برندی ساخت که بسیار فراتر از صفحه تلویزیون بود. او تبدیل به یک میلیاردر، یک بشردوست شناخته شده و دریافت کننده مدال آزادی ریاست جمهوری شد. او مشغول کار برای رسیدن به این دستاوردهای اخروی بود، اپرا بر یک عادت ساده تکیه کرد: روزنامه نویسی به معنای نوشتن مسائل و افکار روزانه.

روزنامه نویسی صرفاً عمل فکر کردن به زندگی و نوشتن آن است. همین است. هیچ چیز دیگری لازم نیست. اما با وجود سادگی آن، مجله روزانه نقشی کلیدی در مشاغل بسیاری از افراد پرکار داشته است.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، روزنامه نویسی عادت مورد علاقه بسیاری از نویسندگان است. از مارک تواین تا ویرجینیا وولف، فرانسیس بیکن تا جوآن دیدیون، جان چیور تا ولادیمیر ناباکوف. یک مجله به ندرت از هیچ یک از این هنرمندان دور بود. سوزان سونتاگ یک بار ادعا کرد که نوشتن جایی بود که او «خود را خلق کرد».

روزنامه نویسی توسط بسیاری از متفکران و مخترعان برجسته استفاده شده است. چارلز داروین، ماری کوری، لئوناردو داوینچی، توماس ادیسون، آلبرت انیشتین. به طور مشابه، رهبران و سیاستمداران در طول تاریخ روزنامه نویسی را به شکلی دیگر نگه داشته‌اند، افرادی مانند جورج واشنگتن، وینستون چرچیل و مارکوس اورلیوس.

در دنیای ورزش، ورزشکارانی مانند کتی لدکی، برنده مدال‌های طلای متعدد، و الیود کیپچوگه، دارنده رکورد جهانی در ماراتن، برای انعکاس تمرینات روزانه و بهبود تمرینات خود به نوشته ها تکیه می‌کنند.

چرا بسیاری از بزرگترین متفکران تاریخ وقت خود را صرف روزنامه نگاری کرده اند؟مزایای آن چیست؟

آنچه که روزنامه نگاری به معنای نوشتن روزانه می تواند برای شما انجام دهد

تقریباً هر کسی می تواند از بیرون بردن افکار خود از ذهن و روی کاغذ سود ببرد. اما اجازه دهید به چند مورد از موارد دلخواه خود اشاره کنم.

روزنامه نویسی این فرصت را برای یادگیری درس های جدید از تجربیات قدیمی فراهم می کند. ویرجینیا وولف وقتی به نوشته های قبلی خود در مجله نگاه می کند، اظهار داشت که اغلب «اهمیت دروغ گفتن را در جایی که من هرگز آن را ندیده بودم، می یافت.

خواندن نوشته های قدیمی خود کمی شبیه خواندن یک کتاب عالی برای بار دوم است. شما جملات جدیدی را انتخاب می کنید و گذشته را به گونه ای دیگر می بینید. فقط این بار، داستان زندگی خود را دوباره می خوانید.

روزنامه نویسی حافظه شما را تقویت می کند. زمانی که شریل استرید کتاب موفق خود را به نام وحشی نوشت، به شدت به نوشته های خود متکی بود. او به خاطر می آورد: "نوشته های من اطلاعاتی را در مورد کی، چه، چگونه، چه زمانی و چرا با یک ویژگی خاص ارائه می دهد که ممکن است از حافظه محو شده باشد، اما همچنین کار دیگری انجام داد: یک پرتره صریح و بدون لاک از خودم در سن 26 سالگی به من ارائه داد که در هیچ جای دیگری نمی توانستم آن را پیدا کنم.

زمان بدون اینکه متوجه شوید چهره شما را تغییر می دهد، اما بدون اینکه متوجه شوید افکار شما را نیز تغییر می دهد. با کسب تجربه، باورهای ما به آرامی تغییر می کند و نوشته ها این توانایی را دارند که افکار شما را به موقع منجمد کنند. که این موضوع با دیدن یک عکس قدیمی از خودتان می تواند باشد. جالب است زیرا به شما یادآوری می کند که چگونه به نظر می رسیدید، اما خواندن یک مدخل نوشته قدیمی می تواند حتی غافلگیرکننده تر باشد زیرا به شما یاد آوری می کند که چگونه فکر می کردید.

روزنامه نویسی به شما انگیزه می دهد تا از هر روز بهترین استفاده را ببرید. چیزی در مورد دانستن اینکه روز شما ثبت می شود وجود دارد که باعث می شود قبل از غروب خورشید حداقل یک انتخاب خوب داشته باشید. چیزی خوب برای نوشتن امشب.

روزنامه نویسی مدرکی برای پیشرفت شما فراهم می کند. نوشتن یک جمله در مورد آنچه امروز به خوبی انجام شده است به شما چیزی قدرتمند می دهد که وقتی احساس ناراحتی می کنید به آن نگاه کنید. وقتی روز بدی دارید، به راحتی می توانید فراموش کنید که چقدر پیشرفت کرده اید. اما با یک نوشته، حفظ حس دیدگاه آسان‌تر است. با یک نگاه به نوشته‌های قبلی‌تان، اثبات می‌کنید که در طول ماه‌ها و سال‌ها چقدر رشد کرده‌اید.

البته با وجود فواید بی شمار نوشتن یک مشکل وجود دارد.

بسیاری از مردم ایده روزنامه نویسی را دوست دارند، اما تعداد کمی از افراد به عمل روزنامه نگاری پایبند هستند. از نظر تئوری عالی به نظر می رسد، اما تبدیل آن به یک عادت موضوع دیگری است.

اینجاست که به داستان اپرا باز می گردیم.

چالش تبدیل روزنامه نگاری به یک عادت

در نوامبر 2012، پس از پایان 25 سال فعالیت تلویزیونی خود، اپرا نوشت: "سالها است که از قدرت و لذت شکرگزار بودن دفاع می کنم. من یک دهه کامل یک دفتر خاطرات سپاسگزاری را بدون شکست نگه داشتم - و از همه شما خواستم که همین کار را بکنید. سپس زندگی شلوغ شد. برنامه‌ام بر من غلبه کرد. هنوز هم بعضی شب‌ها دفترم را باز می‌کردم، اما رسم من برای نوشتن پنج چیزی که هر روز به خاطرشان سپاسگزار بودم شروع به از بین رفتن کرد.»

او یکی از مجموعه نوشته های قدیمی خود را برداشت.

اپرا گفت: «از سال 1996 ثروت، مسئولیت بیشتر، دارایی های بیشتری جمع کرده بودم؛ به نظر می رسید همه چیز به طور تصاعدی رشد کرده بود - به جز شادی من. چگونه من با همه گزینه ها و فرصت هایم به یکی از افرادی تبدیل شده بودم که هرگز زمانی برای احساس لذت ندارم؟

او اعتراف کرد: "اما حقیقت این است که من در سال 1996 هم مشغول بودم. فقط شکرگزاری را یک اولویت روزانه قرار دادم. تمام روز را دنبال چیزهایی می‌گشتم که بتوانم برایشان شکرگزار باشم و همیشه چیزی ظاهر می‌شد.

اکثر مردم می دانند که روزنامه نویسی مفید است، اما هرگز نمی توانند آن را در اولویت قرار دهند. چگونه می توانیم روزنامه نویسی را بدون اصطکاک انجام دهیم؟

چگونه روزنامه نگاری را آسان کنیم

حقیقت این است: هیچ راه درستی برای نوشتن وجود ندارد. شما می توانید آن را هر کجا که بخواهید و به هر شکلی که می خواهید انجام دهید. تنها چیزی که نیاز دارید یک تکه کاغذ یا یک سند خالی است.

هر روز یک جمله بنویسید

مزیت اصلی نوشتن یک جمله در روز این است که نوشتن روزانه را سرگرم کننده می کند. انجام این کار آسان است. احساس موفقیت آسان است و اگر هر بار که یادداشت برداری را به پایان می رسانید احساس خوبی دارید، به آن بازمی گردید.

برای اینکه یک عادت مفید باشد لازم نیست که تاثیرگذار باشد.

فواید نوشتن روزانه

1- تقریباً بلافاصله در بیان خود بهتر خواهید شد. وقتی مجبور می شوم هر روز به دلیل مهلت کتاب بنویسم، همیشه از اینکه چقدر سریع مهارت های نوشتاری و ارتباط کلامی من بهبود می یابد شگفت زده می شوم.

وقتی با کلمات تنبل می شویم، توصیف احساسات، به اشتراک گذاشتن تجربیات و درک خودمان دشوارتر می شود.

2- چیزهایی را که مدت ها فراموش شده اند به خاطر خواهید آورد. همانطور که در مورد خاطرات می نویسید، مانند باز کردن یک آلبوم عکس قدیمی است. قلم شما شروع به افشای احساسات و جزئیاتی می کند که فراموش کرده اید و رویاهایی که کنار گذاشته بودید. ناگهان به یاد افرادی می افتید که دوست دارید دوباره با آنها ارتباط برقرار کنید.
نوشتن یک فعالیت متمرکز است که حواس پرتی را به اندازه کافی دور نگه می دارد تا بتوانید شگفتی های گذشته را کشف کنید. گاهی اوقات ترسناک است، گاهی اوقات فوق العاده و تقریبا همیشه مفید است.

3- نوشتن در مورد تجربیات و احساسات روزانه یک تاریخچه ثبت شده را ارائه می دهد که بر نحوه تصمیم گیری شما در آینده تأثیر می گذارد.
دلیلی وجود دارد که بزرگترین رهبران تاریخ دانش‌آموزان تاریخ بوده‌اند. آنها از آنچه قبلا اتفاق افتاده بود درس گرفتند. سابقه شما مهم است نگذارید فراموش شود.

4 نوشتن رویاهایتان را به شما یادآوری می کند و باعث می شود به سمت آنها حرکت کنید. این وسیله ای برای پیگیری هدف و اهدافی است که شما را به تحقق آنها سوق می دهد. مرور مطالبی که نوشته اید راهی عالی برای مشاهده پیشرفت خود و نشان دادن زمانی است که حواس شما پرت شده است و ممکن است نیاز به تمرکز مجدد داشته باشید.

5- نوشتن سابقه ای از وفاداری خدا به شما می دهد. در بحبوحه روزگار سخت، فراموش کردن کارهایی که او برای ما انجام داده بسیار آسان است.
در کتاب کاملاً زنده‌ام، فصلی با عنوان «خارج از دره سایه مرگ» نوشتم. آن فصل شامل مدخلی است که در نوشته های خود پیدا کردم که در یکی از پایین ترین نقاط زندگی من نوشته شده بود.

وقتی دوباره آن را خواندم، گریه کردم، زیرا احساس ناامیدکننده آن تجربه و لذت رهایی از آن را فراموش کرده بودم.

هر روز کمی نوشتن می تواند مطالبی را فراهم کند که روزی به یک کتاب منتشر شده تبدیل شود. وقتی در مورد افسردگی و گم شدن نوه چهار ساله ام در کوهستان نوشتم، هرگز تصور نمی کردم که در یک کتاب باشد.
دوست و شریک تجاری من مایکل هایت به تازگی کتابی پرفروش نوشت، پلتفرم: چگونه در دنیای پر سر و صدا مورد توجه قرار بگیریم. بیشتر کتاب او بر اساس پست های کوتاهی بود که در طی چندین سال نوشت.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید