امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286363
۵۷۱
۱
۰
نسخه چاپی

مزایای فوق العاده پسته برای بارداری؛ غنی از مواد مغذی و مفید برای سلامت مادر و جنین

مغزیجات به عنوان مهمترین مواد غذایی هستند که باید در دوران بارداری استفاده شوند. خواص پسته در دوران بارداری بسیار زیاد است. پسته به عنوان یکی از خوشمزه ترین آجیل ها به شمار می رود که در دوران بارداری برای مادر و جنین مزیت های زیادی دارد. پسته سرشار از مواد مغذی است و به همین دلیل استفاده از آن به مادران باردار توصیه می ‌شود. البته باید بدانید که برای استفاده از پسته در دوران بارداری باید مقدار مجاز مصرف آن را رعایت کنید.

خواص پسته در دوران بارداری

خواص پسته در دوران بارداری

خواص پسته در دوران بارداری توسط بسیاری از پزشکان ثابت شده است. در بین انواع آجیل ها پسته به عنوان یکی از بهترین آجیل ها شناخته می شود. با توجه به اینکه پسته سرشار از فیبر، پروتئین و مواد معدنی است بسیاری از متخصصان توصیه می نمایند که مادران این آجیل را استفاده نمایند. ترکیبات پسته به گونه ای هستند که بدن مادر را سالم و قوی نگه خواهد داشت. برای رشد و بزرگ شدن نوزاد، پسته به عنوان بهترین مواد مغذی شناخته می‌ شود. استفاده بیش از اندازه پسته، منجر به بروز مشکلات متفاوت برای بدن خواهد شد. موقع استفاده از این خوراکی باید اعتدال را رعایت نمایید تا مقدار مناسبی از مواد مغذی را به بدنتان برسانید. زنان باردار با رعایت کردن اعتدال می توانند هر یک از انواع آجیل ها را جهت سلامت خودشان و جنین استفاده کنند. برخی از مهم‌ ترین مزیت ‌های پسته در دوران بارداری عبارت هستند:

1. جلوگیری از فقر آهن

جلوگیری از فقر آهن یکی از مهمترین مزایای پسته در دوران بارداری می باشد. شما می توانید با خوردن پسته، کم خونی خود را درمان کنید. کم خونی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها با آن مواجه می‌ شوند. با توجه به اینکه در دوران بارداری نمی توانید داروهای گوناگونی را برای درمان فقر آهن استفاده کنید باید خوراکی های متفاوتی را میل نمایید. خوراکی های مغذی مخصوصا پسته سرشار از آهن هستند. مصرف پسته کمک می‌ کند تا گلبول های قرمز در مقدار زیادی تولید شوند. مادران باردار که حجم مشخص شده ‌ای از پسته را میل می کنند با کم خونی کمتری مواجه می شوند.

2. تقویت سیستم ایمنی بدن مادر

تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از مزایای پسته در دوران بارداری می باشد. پسته به عنوان یکی از خوراکی‌ هایی شناخته می‌ شود که به سیستم ایمنی بدن کمک می کند. ویتامین های زیادی در پسته وجود دارند. برای شفاف سازی پوست و همچنین تقویت موی سر، مادران در دوران بارداری از پسته استفاده می ‌کنند. آنتی اکسیدان های زیادی در این خوراکی وجود دارد که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کنند. با مصرف پسته می توانید در برابر بیماری های گوناگونی ایمن شوید و بارداری آرامی را سپری نمایید.

3. درمان یبوست در بارداری

یکی از مهمترین خواص پسته در دوران بارداری، درمان یبوست می باشد. یبوست یکی از مشکلاتی است که بیشتر خانم های باردار با آن مواجه می شوند. برای پیشگیری از این مشکل بهتر است که از پسته خام استفاده نمایید. پسته مقدار زیادی فیبر دارد و به همین دلیل به دستگاه گوارش شما کمک می ‌کند. استفاده از پسته به خانم های باردار کمک می کند تا دچار یبوست نشوند. فیبر موجود در پسته برای بهبود حرکت روده، مزیت زیادی دارد.

4. رشد جسمی و ذهنی جنین

یکی از مهمترین مزایای پسته در دوران بارداری این است که از مغز جنین مراقبت می کند. رشد جسمی و ذهنی جنین اهمیت زیادی دارد که مادر باید به آن توجه داشته باشد. مهم ترین بخش بدن نوزاد، مغز است که باید با خوراکی های مقوی تقویت گردد. پسته در دوران بارداری کمک می کند تا شما مغز جنین خود را سالم نگه دارید. پسته دارای اسید چرب و امگا ۳ است. بر همین اساس پسته تاثیر زیادی روی بهبود مغز جنین می گذارد.

میزان مجاز مصرف پسته در بارداری

یکی از مهمترین نکاتی که جهت دریافت خواص پسته در دوران بارداری اهمیت دارد این است که مقدار مجاز پسته را استفاده کنید. برای اینکه بتوانید از خواص بی نظیر پسته در دوران بارداری بهره مند شوید بهتر است که روزانه، یک مشت از این آجیل را میل نمایید. در صورتی که برای مصرف این خوراکی اعتدال را رعایت نکنید با افزایش وزن مواجه خواهید شد. افزایش فشار خون، مشکلات گوارشی و بروز آلرژی مشکلات دیگری هستند که با استفاده بیش از اندازه پسته به وجود می آیند.

نحوه مصرف پسته در رژیم غذایی بارداری

برای دریافت مزایای پسته در دوران بارداری باید نحوه استفاده از این آجیل را بدانید. پسته بو داده را می توانید شما به عنوان میان وعده میل کنید. پسته و همچنین پودر پسته در دسر ها مورد استفاده قرار می گیرند. پودر پسته را می توانید همراه با ترکیبات متفاوت مانند شیر موز مورد استفاده قرار دهید. پسته با استفاده از شیر بستنی خانگی و غیره میل می شود. همچنین شما می توانید یک مشت پسته خام را به صورت روزانه استفاده کنید. بسیاری از افراد پسته را همراه با ماست یونانی و دسر به عنوان میان وعده میل می کنند.

خوردن پسته در بارداری مفید یا مضر

پسته در بارداری مزیت های زیادی برای مادر و جنین دارد. برخی از افراد در مورد مزیت ها و مضرات پسته در دوران بارداری اطلاعاتی ندارند. به طور کلی باید به خوبی بدانید که پسته یکی از بهترین آجیل ها به شمار می رود و مزایای زیادی دارد. اگر شما به صورت اصولی این آجیل را استفاده کنید ضرری از آن دریافت نخواهید کرد.

میزان مصرف پسته در سه ماه اول بارداری

میزان استفاده از پسته در سه ماه اول بارداری باید بر اساس اعتدال باشد. به طور کلی اگر می ‌خواهید خواص پسته در دوران بارداری را دریافت کنید باید روزانه یک مشت کوچک از پسته را میل نمایید. بعد از سه ماه بارداری بهتر است که یک روز در میان از پسته استفاده کنید. در ماه های اول بارداری، پسته به عنوان بهترین آجیل کمک می ‌کند تا سیستم ایمنی بدن شما و جنین تقویت شود.

ارزش غذایی پسته برای زنان باردار

ارزش غذایی پسته برای مادران باردار بسیار زیاد است. در واقع پسته در بین انواع مغزیجات به عنوان یکی از بهترین مغزیجات شناخته می‌ شود که ارزش غذایی زیادی دارد. مادران باردار می ‌توانند با استفاده روزانه از این آجیل، سلامت خود و جنین شان را تضمین کنند. شما با استفاده از پسته می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

پسته ضد التهاب است و مغز جنین را سلامت نگه می دارد.

  • منبع
  • یک پزشک

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید