امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278572
۱۳۳۶
۳
۰
نسخه چاپی

معروف‌ترین کارآفرینان جهان که بعضی از آن ها را نمی شناسید(قسمت 1)

خوشبختانه، ما تعداد زیادی کارآفرین داریم که هر زمان که به الهام نیاز داریم تا به جای ایده های دیگران، روی ایده های خود کار کنیم به دنبال آنها باشیم

آیا به دنبال لیست مشهورترین کارآفرینان جهان هستید؟ خوب، شما به مکان مناسب آمده اید.

خوشبختانه، ما تعداد زیادی کارآفرین داریم که هر زمان که به الهام نیاز داریم تا به جای ایده های دیگران، روی ایده های خود کار کنیم به دنبال آنها باشیم.

این پست شامل فهرستی از بهترین کارآفرینانی است که باید در عصر مدرن دنبال کنید. ما همچنین ارزش خالص دارایی آنها و درسهایی را که همه ما می توانیم از این کارآفرینان برتر جهان بیاموزیم، قرار دادیم.

بدون بحث زیاد، بیایید وارد جزئیات شویم.

معروف‌ترین کارآفرینان جهان که بعضی از آن ها را نمی شناسید(قسمت 1)

1. جف بزوس

جف بزوس بنیانگذار آمازون که بزرگترین بازار تجارت الکترونیک است و میلیون ها مشتری در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.

جف بزوس کیست؟

جف بزوس (نام کامل جفری پرستون بزوس) یک کارآفرین آمریکایی، ثروتمندترین سرمایه گذار جهان و همچنین یک بشردوست است که از دانشگاه پرینستون فارغ التحصیل شده است.

در 5 ژوئیه 1994، جف Amazon.com به نام رودخانه پرپیچ و خم آمریکای جنوبی باز کرد که در آن ابتدا کتابها را در سراسر ایالات متحده و در 45 کشور خارجی در مدت 30 روز به فروش رساند. بعداً او شروع به ارائه سی دی، فیلم، لباس، لوازم الکترونیکی، اسباب بازی و موارد دیگر کرد.

در حال حاضر آمازون با نزدیک به 280 میلیارد دلار فروش خالص در ایالات متحده، پیشرو در خرده فروشی الکترونیک در این کشور است، این مقدار قابل توجهی است، درست است؟

حتی در کشورهای در حال توسعه مانند هند، آمازون واقعا خوب عمل می کند و با غول های تجارت الکترونیکی مانند Flipkart رقابت می کند.

از جف بزوس چه می توانید یاد بگیرید؟

کوچک شروع کنید، بزرگ شوید: اگر فقط یک درس می توانید از بنیانگذار آمازون یعنی جف بزوس بیاموزید ، این است: از کوچک شروع کنید، بزرگ شوید.

او در ابتدا کتابها را از طریق Amazon.com (که فقط برای مخاطبان آمریکایی در دسترس بود) فروخت. ظرف 30 روز پس از راه اندازی آمازون هفته ای 20000 دلار فروش داشت. سپس او شروع به فروش چیزهای دیگر کرد، از جمله سی دی، اسباب بازی، ابزار، لباس و غیره.

آن در کوتاه ترین زمان به معنای واقعی کلمه از کتابفروشی به فروشگاه هر چیزی تبدیل شد.

اگر به تازگی شروع به کار کرده اید، به جای اینکه به دنبال کارهای زیاد باشید روی یک چیز تمرکز کنید. از کوچک شروع کنید، ثابت قدم باشید و بزرگ شوید.

این چیزی است که می توانید از ثروتمندترین فرد جهان یاد بگیرید: جف بزوس.

معروف‌ترین کارآفرینان جهان که بعضی از آن ها را نمی شناسید(قسمت 1)

2. بیل گیتس

ویلیام هنری گیتس (معروف به بیل گیتس) یک سرمایه دار، سرمایه گذار، نویسنده و نیکوکار آمریکایی است. او بنیانگذار بنیاد مایکروسافت است که به همراه پل آلن در سال 1975 راه اندازی کرد.

بیل گیتس کیست؟

بیل گیتس یکی از ثروتمندترین افراد جهان است ، از سال 1995 تا 2017 ، بیل گیتس در تمام این سالها به جز 4 سال عنوان فوربس را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان در اختیار داشت. او همچنین به دلیل فعالیت های بشردوستانه خود مانند بنیاد ملیندا مشهور است و دارایی خالص کنونی وی بالغ بر 120 میلیارد دلار است.

از بیل گیتس چه می توانید یاد بگیرید؟

رئیس خود باشید و زود شروع کنید: یکی از دلایل اصلی موفقیت بیل گیتس این بود که زود شروع کرد. چه بدانید و چه ندانید ، او تنها 13 سال داشت که کار با کامپیوتر را آغاز کرد.

بله، او علاقه زیادی به رایانه در سنین پایین داشت و همین باعث شد در سالهای بعد بتواند مایکروسافت را به موفقیت بزرگی برساند.

بیل گیتس در همان سنین اولیه رئیس خود شد (اگرچه با ده ها نفر از جمله پل آلن همکاری کرد). او هیچ وقتی را برای کار برای دیگران تلف نمی کرد، بنابراین اگر می خواهید مانند بیل گیتس باشید، زودتر شروع کنید و رویاهای خود را کار کنید.

معروف‌ترین کارآفرینان جهان که بعضی از آن ها را نمی شناسید(قسمت 1)

3. مارک زاکربرگ

تعداد کمی از افرادی هستند که از مارک زاکربرگ به عنوان بنیانگذار شبکه اجتماعی محبوب فیس بوک اطلاع ندارند.

مارک زاکربرگ کیست؟

مارک الیوت زاکربرگ کارآفرین فناوری آمریکایی و نیکوکار است که در دانشگاه هاروارد تحصیل کرده و یکی از ثروتمندترین افراد روی کره زمین است که دارای ثروت خالص بیش از 101 میلیارد دلار است.

او تنها فردی زیر 50 سال در فهرست ثروتمندترین افراد فوربس و همچنین زیر 40 سال در لیست "20 میلیاردر برتر" است. شرکت شبکه اجتماعی وی فیس بوک ماهانه بیش از 2.7 میلیارد کاربر فعال دارد!

فیس بوک بدون شک پلت فرم شماره 1 رسانه های اجتماعی است که همه از جمله دانشجویان، بازاریابان و رهبران سراسر جهان از آن استفاده می کنند.

از مارک زاکربرگ چه می توانید یاد بگیرید؟

دنبال پول نرو: هرگز به نظر می رسید مارک زاکربرگ ثروتی اندوخته باشد. او یک بار گفت: هدف من هرگز ایجاد یک شرکت نبود. بسیاری از مردم آن را اشتباه تفسیر می کنند گویی من به درآمد یا سود یا هر یک از این موارد اهمیتی نمی دهم. اما هدف من صرفاً ساخت یک شرکت نیست بلکه ساخت چیزی است که در واقع تغییر بزرگی را در جهان ایجاد می کند.

خوب این به چه معنی است؟ پول به عنوان یک محصول جانبی به دست می آید. به دنبال پول نباشید، در عوض بر ایجاد یک محصول (یا خدمات) شگفت انگیز تمرکز کنید که زندگی دیگران را بهبود می بخشد. سپس شما در نهایت درست مانند مارک زاکربرگ درآمد کسب خواهید کرد.

معروف‌ترین کارآفرینان جهان که بعضی از آن ها را نمی شناسید(قسمت 1)

4. لری پیج و سرگی برین

لارنس ادوارد پیج (معروف به لری پیج) یک کارآفرین آمریکایی است که به همراه سرگئی برین گوگل را تاسیس کردند.

سرگئی میخایلوویچ برین (معروف به سرگی برین) همچنین کارآفرین و سرمایه گذار آمریکایی است که با لری پیج برای راه اندازی گوگل همکاری کرد که در 15 سپتامبر 1997 تأسیس شد.

لری پیج و سرگئی برین چه کسانی هستند؟

لری پیج در حال حاضر مدیرعامل آلفابت (که شرکت مادر گوگل است) و دارایی خالص بیش از 78 میلیارد دلار دارد.

سرگئی برین در حال حاضر رئیس آلفابت است که دارایی خالص آن بالغ بر 75.9 میلیارد دلار است.

از لری پیج و سرگئی برین چه می توانید یاد بگیرید؟

اختراع و بازاریابی کلید موفقیت هستند: در اینجا چیزی است که لری پیج یکبار گفت: "اختراع کافی نیست. [نیکولا] تسلا قدرت الکتریکی مورد استفاده ما را اختراع کرد، اما تلاش کرد تا آن را به مردم برساند. شما باید هر دو چیز را با هم ترکیب کنید: اختراع و تمرکز بر نوآوری، به علاوه شرکتی که می تواند چیزها را تجاری کند و به دست مردم برساند. "

از آن چه می توان فهمید؟

گوگل به دو دلیل موفق شده است: خواسته های جستجوگران را برآورده کرد (با ارائه بهترین نتایج ممکن) و همچنین مترادف کلمه "جستجو" برای اکثر مردم شد. اگر می خواهید به عنوان یک کارآفرین موفق شوید، راه هایی برای بازاریابی محصولات خود بیابید تا به مخاطبان بیشتری برسد.

فقط اختراع چیزهای جدید به شما در این بازار شلوغ کمک نمی کند زیرا باید بیرون بروید و خود را به بازار معرفی کنید تا مشتریانِ محصولات (یا خدمات) خود را بیشتر جذب کنید.

معروف‌ترین کارآفرینان جهان که بعضی از آن ها را نمی شناسید(قسمت 1)

5. ریچارد برانسون

سر ریچارد چارلز نیکلاس برانسون (معروف به ریچارد برانسون) بیشتر به عنوان بنیانگذار گروه ویرجین شناخته می شود که شامل بیش از 400 شرکت در سراسر جهان است.

ریچارد برانسون کیست؟

ریچارد برانسون دارای گروه ویرجین است و از نظر دارایی خالص رتبه 8 را در بین ثروتمندترین میلیاردرهای انگلیسی دارد. او همچنین اولین و تنها فردی است که از آتلانتیک با بزرگترین بالن هوای گرم عبور کرده است. او بعداً با عبور از پاسیفیک با بالن هوای ویرجین رکورد خود را شکست.

چه چیزی می توانید از ریچارد برانسون بیاموزید؟

از کاری که انجام می دهید لذت ببرید: ریچارد برانسون از کار خود لذت می برد.

چه بدانید و چه ندانید، او صاحب 2 جزیره خصوصی است، یکی جزیره را اجاره می دهد و جزیره دیگری که به جزیره شهد معروف است و در آن با افراد مشهور از جمله ماریا کری، کیت وینسلت، اپرا، دیوید بکهام و غیره مهمانی می گذارد.

او به ریسک پذیری مشهور است و از کارهایی که انجام می دهد واقعاً لذت می برد.

معروف‌ترین کارآفرینان جهان که بعضی از آن ها را نمی شناسید(قسمت 1)

6. استیو جابز

استیون پل جابز (معروف به استیو جابز) کارآفرین و سرمایه گذار آمریکایی بود. اگر از تلفن های هوشمند به ویژه آیفون استفاده می کنید ، احتمالاً می دانید استیو جابز کیست!

استیو جابز کیست؟

استیو جابز رئیس، مدیرعامل و بنیانگذار Apple Inc بود که اکنون بیش از 2 تریلیون دلار ارزش دارد (بله درست شنیده اید) و همچنین به همراه آمازون ، گوگل و فیس بوک به عنوان یکی از چهار فناوری بزرگ محسوب می شود.

استیو جابز همچنین رئیس و سهامدار عمده پیکسار بود که یک استودیوی فیلم های متحرک کامپیوتری آمریکایی است که در سال 1986 تأسیس شد.

از استیو جابز چه می توانید یاد بگیرید؟

ضربه ای به جهان بزنید: در اینجا منظور استیو جابز هنگام گفتن این بود: تغییری در عالم ایجاد کنید. تغییر علامت خود را به جا می گذارد و بر زندگی مردم جهان ما تأثیر می گذارد. حتی اگر این تغییر به اندازه یک فرورفتگی کوچک باشد.

استیو جابز به خاطر خلاقیتش مشهور است و او به معنای واقعی کلمه آینده استفاده از تلفن های هوشمند خود را تغییر داد. او نه تنها ایده های iPhone ، iPad و غیره را ارائه کرد، بلکه آنها را آنقدر زیبا طراحی کرد که همه می خواهند آنها را دوست داشته باشند.

معروف‌ترین کارآفرینان جهان که بعضی از آن ها را نمی شناسید(قسمت 1)

7. لری الیسون

لارنس جوزف الیسون (معروف به لری الیسون) یک کارآفرین آمریکایی است که بنیانگذار شرکت اوراکل است.

لری الیسون کیست؟

اگر اهل فن آوری یا نرم افزار هستید، حتماً درباره اوراکل شنیده اید و لری الیسون کسی است که آن را به همراه باب ماینر و اد اوتس در سال 1977 بنیان گذاری کرد.

از لری الیسون چه می توانید یاد بگیرید؟

داشتن دید واضح: یکی از عوامل کلیدی که رهبر را از دیگران متمایز می کند این است: همه آنها دیدگاه روشنی دارند. یک رهبر موفق کسی است که همیشه به آینده فکر می کند نه فقط به زمان حال.

لری الیسون چشم انداز روشنی داشت و به همین دلیل است که اوراکل هنوز یکی از شرکت های نرم افزاری پیشرو است که در واقع در سال 1977 راه اندازی شد. امروزه این شرکت بیش از 40 میلیارد دلار فروش سالانه انجام می دهد و ارزش بازار آن بیش از 182 میلیارد دلار است. به بله، درست شنیدی.

بنابراین اگر قصد راه اندازی یک استارتاپ یا شرکتی را دارید، حتماً به نسل بعدی فکر کنید و برای آن برنامه داشته باشید.

معروف‌ترین کارآفرینان جهان که بعضی از آن ها را نمی شناسید(قسمت 1)

8. ریتش آگاروال

آیا تا به حال نام اتاق های Oyo را شنیده اید؟ اگر هندی هستید که به مسافرت علاقه زیادی دارد، ممکن است حداقل یکبار در اتاقهای Oyo اقامت کرده باشید.اتاق های Oyo  توسط ریتش آگاروال تاسیس شد.

ریتش آگاروال کیست؟

ریتش آگاروال بنیانگذار OYO Rooms است که بزرگترین شرکت مهمان نوازی هند است و بیشتر اقامتگاه های مقرون به صرفه با انواع ویژگی های ایمنی و نظافت ارائه می دهد و در سال 2013 تاسیس شد.

از ریتش آگاروال چه می توانید یاد بگیرید؟

مربی راست یا حقیقی را پیدا کنید: ریتش آگاروال از اتاق های Oyo  برای کمک هزینه تیل (او در بین 1 درصد بالای نامزدهای متقاضی قرار داشت) انتخاب شده بود. این یک برنامه 2 ساله است که در آن افراد 100،000 دلار و راهنمایی دریافت می کنند. نه تنها آگاروال بلکه همه نامزدهایی که برای بورس تحصیلی تیل انتخاب شده بودند می توانستند از سرمایه گذاران شبکه بنیاد از جمله مارک زاکربرگ، لری پیج، ایلان ماسک، پیتر تیل و غیره یاد بگیرند.

این برنامه راهنمایی همراه با صندوق، کمک زیادی به ریتش کرده بود تا جایی که او اتاق های Oyo را راه اندازی کرد که اکنون انقلابی در صنعت هتلداری در هند ایجاد کرده است! بنابراین به دنبال مربیان حقیقی باشید، آنچه را که یاد می گیرید پیاده کنید و بهتر انجام دهید - اینگونه است که می توانید مانند ریتش آگاروال به موفقیت برسید.

معروف‌ترین کارآفرینان جهان که بعضی از آن ها را نمی شناسید(قسمت 1)

9. ویجی شکر شارما

آیا در مورد PayTm چیزی شنیده اید؟ اگر هندی هستید، احتمالاً بیشتر از آن استفاده خواهید کرد و اگر اینطور نیست فقط در گوگل کلمه "PayTm" به شما می گوید که چقدر در هند محبوب است. PayTm (پرداخت از طریق موبایل) بزرگترین سیستم پرداخت تجارت الکترونیک هند است که کیف پول دیجیتالی را نیز ارائه می دهد که توسط ویجی شکر شارما تاسیس شده است.

ویجی شکر شارما کیست؟

اگرچه بانک پرداخت Paytm (که به معنای واقعی کلمه صنعت پرداخت را متحول کرد) یک نهاد جداگانه است که بنیانگذار ویجی شکر شارما 51 درصد سهم آن را در اختیار دارد، 39 درصد  One97 Communications و 10 درصد متعلق به زیرمجموعه One97 و ویجی است.

از ویجی شکر شارما چه می توانید یاد بگیرید؟

به دنبال فرصت ها باشید: اگر می خواهید موفق شوید، لازم نیست چرخ را دوباره اختراع کنید ، گاهی اوقات فقط باید به دنبال فرصت ها باشید و بهتر از دیگران کار کنید. این همان کاری است که ویجی با PayTm انجام داد.

قبل از موفقیت PayTm جایگزین های عالی دیگری مانند FreeCharge برای پرداخت های تلفن همراه و شارژ مجدد در هند وجود داشت اما دلیل موفقیت PayTm در بلند مدت این است که گام های مناسب را در زمان مناسب برداشت.

بنابراین نکته اصلی در اینجا این است که کارآفرینان موفق یا محصولات کاملاً جدید و نوآورانه ایجاد می کنند یا محصولات دیگران را بهبود می بخشند. به همین سادگی!

معروف‌ترین کارآفرینان جهان که بعضی از آن ها را نمی شناسید(قسمت 1)

10. ایلان ماسک

چگونه می توانیم لیست را بدون درنظر گرفتن شخصیت واقعی مرد آهنی ایلان ماسک تنظیم کنیم؟

ایلون ریوز ماسک یک کارآفرین فناوری و همچنین یک مهندس است که دارای تابعیت های متعددی از جمله آفریقای جنوبی، کانادا و ایالات متحده است و مشهور به SpaceX است.

ایلان ماسک کیست؟

ایلان ماسک کارآفرینی همه جانبه است که از بنیانگذاران سیستم پرداخت آنلاین معروف PayPal بود. او در حال حاضر موسس، مدیرعامل و طراح اصلی SpaceX، بنیانگذار، مدیرعامل و معمار محصول تسلا و موسس The Boring Company است.

چه چیزی می توانید از ایلان ماسک بیاموزید؟

ریسک کنید: ایلان ماسک کسی است که به خاطر ریسک کردن مشهور است.

اگر حدود 200 میلیون دلار با فروش یک شرکت داشته باشید چه می کنید؟ بسیاری از ما فکر می کنیم که در زندگی فوق العاده به سر می بریم، یک عمارت بزرگ و از جمله اتومبیل های گران قیمت می خریم، در سراسر جهان سفر می کنیم، تا آخر عمر آرام می نشینیم و استراحت می کنیم درست است؟

در اینجا جایی است که ایلان ماسک با ریسک پذیری از دیگران متمایز می شود. وقتی ایلون گفت: درآمد من از paypal  صد و هشتاد 180میلیون دلار بود. من 100 میلیون دلار در اسپیس ایکس، 70 میلیون دلار در تسلا و 10 میلیون دلار در شهر خورشیدی گذاشتم. مجبور شدم برای اجاره پول قرض کنم.

اگر می خواهید مانند ایلان ماسک باشید، از ریسک کردن نترسید. حتی اگر شانس به نفع شما نیست، اگر چیزی ارزش پیگیری دارد، به جای فکر کردن به شکست ها آن را انجام دهید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید