امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279843
۹۹۸
۱
۰
نسخه چاپی

مهارت های برتر یک کارمند خوب

مهارت های برتر یک کارمند خوب

مسلم است که کسب‌وکارها می‌خواهند بهترین کارمندان را در حوزه کاری خود استخدام کرده و حفظ کنند، اما واقعاً «کارمند خوب» بودن به چه معناست و چرا جستجوی آنها مهم است؟

اکثر مدیران استخدام یا منابع انسانی می دانند که یافتن کارمندان خوب چقدر دشوار است. نامزدها یا فاقد مهارت‌های خاصی هستند یا با فرهنگ شرکت تطابق پیدا نمی‌کنند. صاحبان مشاغل اغلب بر مهارت‌های فنی تنها تمرکز می‌کنند و کیفیت‌ها و ویژگی‌هایی را که کارمند ایده‌آل را تشکیل می‌دهند، ارزیابی نمی‌کنند. این می تواند در نهایت بر فرهنگ، بهره وری تأثیر منفی بگذارد و حتی ممکن است تلاش های آموزشی را طولانی کند.

صرف نظر از صنعت یا ماهیت شغل، ویژگی‌های کلیدی خاصی وجود دارد که هر مدیر استخدامی اگر می‌خواهد کارکنانش در دنیای تجارت موفق شوند، باید به آنها توجه کند.

مهارت ها و ویژگی های یک کارمند خوب

هم مهارت های نرم و هم مهارت های فنی یا مهارت های سخت در یک کارمند به یک اندازه مهم هستند. مهارت‌های نرم شامل تخصص اجتماعی، شخصیت، مهارت‌های ارتباطی، هوش هیجانی، تأثیرگذاری و رویکرد به کار است که کارمند نشان می‌دهد.

این مهارت‌ها مکمل مهارت‌های سخت هستند - آن توانایی‌هایی که آموخته شده‌اند و می‌توان آن‌ها را اندازه‌گیری کرد - و می‌توانند یک کارمند را بیشتر به یک دارایی برای یک شرکت تبدیل کنند.

در اینجا برخی از مهارت ها و ویژگی های برتر یک کارمند خوب آورده شده است:

دانستن چرایی و همچنین چیستی

کارمندان خوب دلیل وجود شغلشان را می دانند، بالاتر از اینکه بدانند چگونه کار خود را انجام دهند. این به آنها اجازه می دهد تا پیشنهادات و ایده های جدیدی برای بهبود وظایف خود ارائه دهند.

حرفه ای گری

مودب بودن، خوش صحبت بودن، آرام بودن، و قابل ارائه بودن همه بخشی از حرفه ای بودن در کار است.

صداقت و درستی

گفتن حقیقت در مورد موضوعات پیچیده، مانند حجم کاری، تعادل بین کار و زندگی، مشتریان یا همکاران دشوار، و رویه‌های ناکارآمد، یک کارمند خوب را ایجاد می‌کند.

ایده های خلاقانه

کارکنانی که ایده‌ها و پیشنهادات نوآورانه‌ای را ارائه می‌کنند که تأثیر مثبتی خواهند داشت، یک دارایی برای یک شرکت هستند. رکود و از خود راضی بودن دشمن رشد است.

توانایی های حل مسئله

کارمندانی که روی چیزی کار می کنند تا زمانی که حل شود یا کامل شود و بهترین تلاش خود را برای حل مشکلات انجام دهند، کارمندان خوبی در نظر گرفته می شوند.

بلند همت

هنگامی که کارمندان یک برنامه یا هدف شغلی شخصی و واضح در ذهن دارند، این فرض را ندارند که کارفرمای آنها شغل آنها را برای آنها پیش خواهد برد، بنابراین برای پیشرفت تلاش می کنند.

قابل اعتماد بودن، قابلیت اطمینان و مسئولیت پذیری

کارکنانی که مسئولیت اعمال خود را بر عهده می گیرند، قابل اعتماد هستند، به موقع می آیند، آنچه را که می گویند انجام می دهند و دیگر اعضای تیم خود را ناامید نمی کنند، کارمندان بسیار ارزشمندی هستند.

حل تعارض

کارمندان خوب به جای تلاش برای اجتناب از تعارض، با حفظ احترام برای دست اندرکاران، سرزنش نکردن، و صرفاً برای حفظ آرامش موافقت نکردن، آن را به طور بالغانه حل و فصل می کنند.

نگرش مثبت

کارمندانی که نگرش مثبت به کار می آورند، تأثیر مثبتی بر اطرافیان خود دارند و انرژی تیم را بهبود می بخشند.

هوش هیجانی

هوش هیجانی (EQ) در مورد توجه به وضعیت احساسات خود و همچنین احساسات در تیم است. دانستن اینکه چگونه این موارد را به خوبی مدیریت کنید، یک کلید مهم برای یک کارمند خوب است

کار گروهی

توانایی کار با افراد دیگر در یک تیم، از طریق ایجاد روابط حرفه ای، به منظور دستیابی به یک هدف مشترک، یک دارایی برای هر شرکتی است.

تمایل به یادگیری

مهارت‌های سختی که از طریق آموزش به دست می‌آیند برای کارمندان خوب کافی نیست - آنها نسبت به ایده‌های جدید ذهن باز دارند و افکار و بینش شخصی خود را با تیم به اشتراک می‌گذارند.

خلاقیت

همه افراد خلاق به دنیا نمی آیند، اما خلاقیت مهارتی است که می توان آن را از طریق آزمایش، تخیل، پرسش، همکاری و پردازش اطلاعات آموخت.

سخاوت

کارمندان خوب اطرافیان خود را مربی و راهنمایی می کنند. آنها تجربیات و تخصص خود را سخاوتمندانه به اشتراک می گذارند. آنها می دانند که دانش تنها زمانی قدرت است که با دیگران به اشتراک گذاشته شود

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید