امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283341
۲۵۵
۱
۰
نسخه چاپی

موزه علوم تخیلی چنگدو شاهکاری از زاها حدید

موزه علوم تخیلی چنگدو شاهکاری از زاها حدید

موزه علوم تخیلی چنگدو در چین توسط معماران زاها حدید در حال ساخت است. این موزه میزبان بزرگترین رویداد علمی-تخیلی Worldcon2023 خواهد بود.

این مکان ۵۹۰۰۰ متر مربعی که میزبان هشتاد و یکمین کنوانسیون جهانی داستان‌های علمی-تخیلی جهانی و مراسم جوایز هوگو خواهد بود، قرار است به یک مرکز پر جنب و جوش نوآوری و محل گردهمایی مرکزداستان‌نویسی علمی- تخیلی در چین تبدیل شود.

موزه علوم تخیلی چنگدو شاهکاری از زاها حدید

شهر چنگدو با ۲۰ میلیون نفرجمعیت در حال تبدیل شدن به یک مرکز مهم جهانی نوآوری و تحقیقات علمی است.

موزه علمی-تخیلی چنگدو در شهر جدید علم و نوآوری منطقه پیدو واقع شده است و از حداکثر انعطاف‌پذیری برای میزبانی از نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و رویدادها بهره می‌برد.

موزه علوم تخیلی چنگدو شاهکاری از زاها حدید

این موزه با ادغام در بافت طبیعی و منحصربه‌فرد منطقه، به نظر می‌رسد که در بالای سطح دریاچه شناور است. طراحی سیال موزه از طریق تجزیه و تحلیل مدل‌سازی دیجیتالی توسعه یافته است که کارایی در ترکیب، شرایط سایت، تابش خورشیدی و ساختار را تضمین می‌کند و مطابق با استانداردهای سه ستاره برنامه ساختمان سبز چین پیش رفته است. علاوه بر این، تهویه هیبریدی طبیعی، فتوولتائیک‌های تعبیه شده در سایبان، طراحی و ابعاد سقف آن به ماهیت پایدار و کارآمد موزه کمک می‌کند.

موزه علوم تخیلی چنگدو شاهکاری از زاها حدید

موزه علمی-تخیلی چنگدو شامل گالری‌های نمایشگاهی، سالن‌های تئاتر، کنفرانس و فضاهای جانبی خواهد بود. این پروژه با اتصال به زیرساخت‌های شهری، مسیری را بین فضاهای داخلی و خارجی در سطوح مختلف ایجاد می‌کند. زمین‌های اطراف موزه با درختچه های بومی طراحی شده و امکان جمع آوری و ذخیره آب باران را برای تصفیه طبیعی و استفاده مجدد را فراهم می‌کند.

  • منبع
  • هنرآنلاین

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید