امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279212
۷۹۳
۱
۰
نسخه چاپی

موسیقی سلامت قلب را تقویت می کند

موسیقی سلامت قلب را تقویت می کند

بر اساس مروری بر مطالعات اخیر که رابطه بین موسیقی و تغییرات بدن را تجزیه و تحلیل می‌کند، موسیقی تأثیر کوچک و در عین حال مثبتی بر سلامت قلب دارد.

این مقاله که در مجله قلب اروپایی منتشر شد، شواهد موجود مرتبط با موسیقی و سلامت قلب و عروق را بررسی کرد.

همانطور که نویسندگان توضیح می دهند، موسیقی می تواند تأثیر قدرتمندی بر احساسات و خلق و خوی داشته باشد. بسته به نوع آهنگ، موسیقی می تواند به شما انرژی یا آرامش دهد یا حتی خاطرات گذشته را برانگیزد. جای تعجب نیست که بسیاری از مطالعات اثرات موسیقی را بر قلب و سلامت کلی مورد بررسی قرار داده اند.

موسیقی و تاثیر آن بر سلامت قلب

پس از بررسی تحقیقات گذشته، نویسندگان دریافتند که موسیقی با تعدادی از نشانگرهای سلامت قلب مرتبط است. اول، مطالعات نشان می دهد که در مقایسه با سکوت، موسیقی تمایل به افزایش ضربان قلب و تسریع تنفس دارد. همچنین موسیقی سریع‌تر ضربان قلب و تنفس را بیشتر از موسیقی آهسته‌تر افزایش می‌دهد. یک مطالعه نشان داد که موسیقی ناخوشایند با کاهش ضربان قلب در مقایسه با موسیقی دلپذیر همراه است.

تحقیقات نشان می دهد که موسیقی ممکن است سلامت بیماران قلبی را نیز بهبود بخشد.

مطالعات گذشته نشان داده است که موسیقی نه تنها می تواند درد و اضطراب را کاهش دهد، بلکه ممکن است به کاهش فشار خون و ضربان قلب کمک کند. از آنجایی که افسردگی در میان بیماران مبتلا به بیماری قلبی شایع است، ممکن است موسیقی بتواند به تسکین علائم و بهبود خلق و خوی کلی کمک کند.

با این حال، همانطور که نویسندگان توضیح می دهند، اثرات موسیقی بر قلب جزئی است. در مقایسه با عوامل کاملاً تثبیت شده ای که بر سلامت قلب تأثیر می گذارد - مانند رژیم غذایی و ورزش - به احتمال زیاد موسیقی تأثیر عمده ای ندارد. با این حال، نویسندگان تحقیقات آینده در مورد این موضوع را تشویق می کنند. اگر موسیقی بتواند خلق و خو یا عملکرد قلب را بهبود بخشد، ممکن است راه دیگری برای بهبود سلامت روانی و جسمی بیماران ارائه دهد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید