امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280623
۱۲۷۱
۱
۰
نسخه چاپی

میزان ماندگاری ماری جوانا در بدن چه قدر است؟!

ماری جوانا

ماری جوانا از THC تشکیل شده و اثرات تتراهیدروکانابینول (THC) ظرف چند ساعت پس از مصرف ماری جوانا از بین می رود، اما آثار این ماده شیمیایی ممکن است هفته ها در بدن باقی بماند.

• مصرف ماری جوانا 60 تا 75 از طریق آزمایش خون قابل تشخیص است

• مصرف ماری جوانا 30 تا 45 روز در آزمایش ادرار قابل تشخیص است

• مصرف ماری جوانا تا 90 از طریق آزمایش مو قابل تشخیص است

ماری جوانا چه مدت در بدن باقی می ماند؟

تتراهیدروکانابینول، نمی توانند به مدت طولانی در بدن باقی بمانند به همین جهت آزمایش اعتیاد به ماری جوانا با شکست مواجه شوید. با این وجود، برخی از افراد با انجام آزمایش مواد مخدر به دنبال تتراهیدروکانابینول (THC) هستند.

تشخیص مصرف ماری جوانا در آزمایش ادرار

آزمایش ادرار، از متداول ترین متدهای تشخیص مصرف ماری جوانا است. از طریق آزمایش ادرار می توان ماری جوانا را تا چند روز پس از آخرین بار مصرف تشخیص داد. مصرف ماری جوانا با هفته ها بعد از مصرف از طریق این آزمایش قابل تشخیص است.

تشخیص مصرف ماری جوانا در آزمایش فولیکول مو

تار مو، THC را دریافت می کند. آزمایش فولیکول مو می تواند تتراهیدروکانابینول را در زمان رسیدن به پیاز مو تشخیص دهد. باید بدانید که تتراهیدروکانابینول نمی تواند از طریق تماس بدنی نیز به مو وارد شود و اگر حتی در معرض دود مصرف این محرک قرار بگیرید ممکن است آزمایش فولیکول موهای شما مثبت شود. نتیجه این آزمایش تا 90 روز پس از قرار گرفتن در معرض این محرک مثبت می باشد.

تشخیص مصرف ماری جوانا در آزمایش خون

نتیجه مصرف ماری جوانا از طریق آزمایش خون تنها 3 الی 4 ساعت بعد از آخرین مصرف یعنی زمانی که هنوز تتراهیدروکانابینول در خون قرار دارد مشخص می شود به همین جهت از این نوع آزمایش به ندرت استفاده شده و برای تشخیص مصرف این محرک بهتر است از روش های دیگری استفاده شود.

تشخیص مصرف ماری جوانا در آزمایش بزاق

آزمایش بزاق، مانند آزمایش خون، فقط در طی 24 ساعت پس از مصرف ماری جوانا، قادر به تشخیص آن می باشد.

عواملی که بر مدت زمان ماندگاری ماری جوانا در بدن تاثیر می گذارد

هیچ روشی برای دانستن اینکه تتراهیدروکانابینول (THC) دقیقاً چه مدت در آزمایش های مواد مخدر در بدن فرد باقی خواهد ماند، وجود ندارد. با این وجود، عوامل مختلفی وجود دارد که ممکن است بر مدت زمان ماندگاری ماری جوانا در بدن تاثیر می گذارد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

تعداد دفعات مصرف

افرادی که بطور منظم ماری جوانا مصرف می کنند، تجمع تتراهیدروکانابینول (THC) را در بدن خود تجربه خواهد کرد و بدیهی است که خروج THC از بدن مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید.

میزان غلظت تتراهیدروکانابینول (THC)

ماری جوانا، میزان های مختلفی از تتراهیدروکانابینول (THC) را دارد. اگر ماری جوانا با تتراهیدروکانابینول (THC) قوی تر مصرف شود، آثار شیمیایی مدت زمان طولانی تری در بدن باقی خواهد ماند.

نحوه مصرف

نحوه مصرف ماری جوانا ممکن است تاثیر زیادی در مدت زمان قابل تشخیص بودن ماری جوانا داشته باشد. اگر ماری جوانا از طریق سیگار مصرف شود، طی چند ساعت یا چند روز پس از مصرف، سطح تتراهیدروکانابینول (THC) در بدن کاهش خواهد یافت. اما اگر قورت داده شود، مواد شیمیایی با سرعت کمتری تجزیه می شود و مدت زمان طولانی تری قابل تشخیص خواهد بود.

  • منبع
  • آکسون
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید