امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281695
۳۴۱
۱
۰
نسخه چاپی

ناپلئون هیل و ۱۷ کلید موفقیت

ناپلئون هیل و ۱۷ کلید موفقیت

«انسان می تواند به هرآنچه که به ذهنش خطور می کند و به آن باور دارد دست یابد»

ناپلئون هیل (۱۹۷۰-۱۸۸۳) مؤلف آمریکایی در عصر جنبش تفکر نوین و یکی از اولین نویسندگان در ژانر جدید ادبیات موفقیت بود. بسیاری هیل را جزء مهمترین و برجسته ترین نویسندگان در زمینۀ موفقیت می دانند.

مشهورترین اثر هیل کتاب «بیاندیشید و ثروتمند شوید» می باشد که در سال ۱۹۳۷ به طبع درآمد و با فروش بیش از ۷۰ میلیون نسخه مبدل به یکی از پرفروش ترین کتاب های تمام اعصار شد. هیل در کتاب خود به بررسی قدرت باورهای فردی و نقش آنها در موفقیت فرد می پردازد. تمرکز اصلی هیل در کتاب خود بر چگونگی کسب موفقیت و ارائۀ فرمولی برای آن می باشد که بتواند موفقیت را در دسترس افراد عادی قرار دهد. ۱۷ اصل و نکته ای که در ادامه می آید خلاصه ای از فلسفۀ موفقیت هیل می باشد.

قطعیت هدف

قطعیت هدف نقطه ی آغازِ تمامی دستاوردهاست. افراد بدون داشتن برنامه و هدفی در تمام زندگی خود سرگردان خواهند بود.

ایجاد و سازماندهی یک گروه متحد

اصول مربوط به ایجاد و سازماندهی شامل گروهی متحد از دو و یا بیش از دو عضو دارای خلاق و خردمند می باشد که با هماهنگی کامل در راستای رسیدن به یک هدف مشخص و مشترک کار می کنند. موفقیت بدون همکاری دیگران حاصل نمی شود.

ایمان و باور عملی

باور حالتی ذهنی است که از طریق آن اهداف، آرزوها، برنامه ها و اهداف شما می توانند شکل واقعیت مادی خود را بگیرند.

عمل بیشتر از حد نیاز

عمل کردن بیش از آنچه که مورد نیاز است به معنای ارائه خدمات بهتر و بیشتر از میزانی است که اکنون در ازای آن دستمزد می گیرید. هنگامیکه که عمل شما بیش از حد مورد لزوم می باشد قانون «هر چه بکاری همان را دور کنی» محقق خواهد شد.

داشتن شخصیت خوشایند

شخصیت مجموع تمام ویژگی ها و عادات ذهنی، روحی و جسمی می باشد که میان یک شخص و دیگران تمایز ایجاد می کند. شخصیت عاملی است که مشخص می سازد آیا در نزد دیگران فردی محبوبی هستید یا خیر.

ابتکار عمل

ابتکار عمل فرد آن قدرتی است که به شخص انگیزۀ اتمام کاری که آغاز کرده است را می دهد. ابتکارعمل قدرتی است که مبداء تمام تمام کنش ها می باشد. مادامیکه نیاموزید به جای خود بیاندیشید و شهامت نداشته باشید که برای خود و به تنهایی عمل کنید آزاد نخواهید بود.

نگرش ذهنی مثبت

نگرش ذهنی مثبت به معنای داشتن نگرش ذهنی درست در تمامی موقعیت هاست. موفقیت، موفقیت های بیشتر را موجب می شود؛ درحالی که شکست، شکست های بیشتر را به همراه می آورد.

شور و اشتیاق

شور و شوق به معنای باور و ایمان موثر و پویا می باشد. اشتیاق احساس قدرتمندی است که آن را به منزلۀ سوزان ترین آرزوها و امیال می شناسند. این حسی است که از درون نشات می گیرد، گرچه در قالب کلام و صورت شما به منصه ظهور می رسد.

تأدیب نفس

تأدیب نفس با تسلط بر افکار آغاز می شود. اگر قادر به  کنترل افکار خود نباشید نمی توانید کنترلی بر نیازهای خود داشته باشید. تأدیت نفس و انضباط فردی خواستار ایجاد تعادلی میان احساسات قلبی و قوۀ منطق و استدلالِ ذهنی شما می باشد.

اندیشه و تفکر دقیق

مبنای اندیشه های شما چیست: حقایق یا عقاید؟ قدرت اندیشه می تواند خطرناک ترین یا سودمندترین نیرویی باشد که در اختیار انسان قرار دارد؛ بسته به آنکه چگونه مورد استفاده قرار میگیرد.

معطوف ساختن توجه

معطوف ساختن توجه منجر به کنترل و تسلط بر تمامی انواع فعالیت های آدمی می شود، زیرا او را قادر می سازد که نیرو و توان ذهنی خود را متمرکز بر بدست آوردن هدفی معین کند و دقیقا در جهت اراده و خواست خود قرار دهد.

کار گروهی

کارگروهی به معنای تعاون و همکاری هم ساز و هماهنگ می باشد که بصورت خودخواسته، داوطلبانه و آزاد انجام می پذیرد. چنانچه روح کارگروهی نیروی تاثیرگذار غالب در صنعت و تجارت باشد، موفقیت حتمی است. همکاری هماهنگ در حکم یک دارائی گرانبها می باشد که می توانید از آن به نسبت مشارکت خود بهره مند شوید.

بداقبالی و شکست

به طور معمول موفقیت فردی نسبتی دقیق با میزان شکستی دارد که فرد در طول زندگی خود تجربه کرده و بر آن فائق شده است. بسیاری از رویدادهایی که آنرا ناکامی می نامیم تنها شکست هایی گذرا هستند که ممکن است بعدها مشخص شود که یک توفیق اجباری بوده اند.

بینش خلاق

با بکارگیری آزاد و بی پروایِ قوۀ تخیل می توانیم بینش خلاق را رشد و گسترش دهیم. بینش خلاق آن کیفیت استثنایی و جادوئی نیست که در هنگام تولد به ما ارزانی شده باشد.

سلامتی کامل

اولین قدم برای بهره مندی از سلامتی کامل اهمیت دادن به سلامتی است؛ درست همانطور که اولین قدم برای رسیدن به موفقیت مالی اهمیت دادن به رشد و شکوفایی است.

زمان و پول ناچیز

زمان و پول منابع گرانبهایی هستند و تقریبا هیچ فرد جویای موفقیتی را نمی توان یافت که تا به حال ادعا کرده باشد پول یا زمان اضافی در اختیار داشته است.

نیروی کیهانی عادات

پرورش و استقرار عادات مثبت به آرامش، سلامتی و امنیت مالی و اقتصادی می انجامد. موقعیت کنونی شما نتیجۀ افکار و اعمال و عاداتی است که در شما نهادینه شده است.

  • منبع
  • مجله فرد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید