امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285822
۱۰۶
۱
۰
نسخه چاپی

نحوه صحیح شست و شوی و ضدعفونی کردن بطری آب و قمقمه

نحوه صحیح شست و شوی و ضدعفونی کردن بطری آب و قمقمه

بدون شک، تمیز کردن بطری آب و قمقمه از هر نوع ماده‌ای بسیار ضروری است، زیرا می‌تواند باعث تجمع باکتری‌ها شود. به همین دلیل، تمیز کردن روزانه بطری آب و هفتگی ضدعفونی آن بسیار مهم است.

بطری آب‌ها در نگاه اول ممکن است بی‌ضرر به نظر برسند، اما کثیفی آنها می‌تواند به شدت به سلامتی آسیب بزند. به علت نگه‌داری آنها در یخچال، حمل آنها به اطراف خانه، قرار دادن آنها روی میزها و حتی بردن آنها به باشگاه و…، بطری‌های آب در تماس مستقیم با میکروب‌ها قرار می‌گیرند. بنابراین، تمیزی آنها بسیار حائز اهمیت است. در اینجا، نحوه شستشو و ضدعفونی بطری آب و قمقمه را توضیح می‌دهیم.

استفاده از سرکه

سرکه یکی از رایج‌ترین موادی است که برای تمیز کردن ظروف استفاده می‌شود. کافیست مقدار مساوی سرکه و آب را با هم ترکیب کنید و بطری را در این محلول قرار دهید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس بطری را به طور کامل آبکشی کنید تا به طور کامل پاک شود.

استفاده از سفیدکننده

می‌توانید یک یا دو قطره سفیدکننده را به بطری آب اضافه کنید و سپس آب پر کنید. با دادن تکان‌های خوبی به بطری، مواد را به خوبی مخلوط کنید و سپس به مدت چند دقیقه بگذارید. سپس بطری را چندین بار با آب گرم شستشو دهید تا به طور کامل پاک شود.

استفاده از مایع ظرفشویی

می‌توانید تکه‌هایی از صابون یا چند قطره از مایع ظرفشویی را با هم مخلوط کنید و درون بطری بریزید. سپس با آب گرم بطری را پر کنید و به طور کامل شستشو دهید.

استفاده از ماشین ظرفشویی

یک راه بسیار مؤثر برای تمیز کردن بطری‌ها استفاده از ماشین ظرفشویی است. اما باید مطمئن شوید که بطری که می‌خواهید تمیز کنید مناسب برای استفاده در ماشین ظرفشویی است.

نکته

برای تمیز کردن و ضدعفونی درپوش بطری آب، می‌توانید از یک برس استفاده کنید. برای چند دقیقه، بطری را با چند قطره سفیدکننده خیس کنید تا ضدعفونی شود. سپس آن را به طور کامل شستشو دهید. از طرفی، ماشین ظرفشویی هم گزینه‌ای مناسب برای پاک کردن درپوش بطری آب است.

  • منبع
  • یک پزشک

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید