امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 267179
۱۳۸۳
۱
۰
نسخه چاپی
لذت جنسی

نقش تاریخی مذهب در عدم لذت جنسی

به طور کلی دانشمندان علوم الهی قرون وسطی اعتقاد داشتند، همان طور که چشم برای دیدن است، آلت تناسلی انسان نیز فقط برای تولید مثل ایجاد شده وظیفه ی طبیعی آن تنها ایجاد نسل است

پایگاه خبری حقوق نیوز

نقش تاریخی مذهب در عدم لذت جنسی

قبل از اینکه مسایل جنسی از نظر علمی مورد مطالعه قرار گیرد، قوانین مذهبی بر چنین اعمالی حکم می کرد و مردم آنچه مذهب دستور می داد می پذیرفتند. مردم هم اکنون نیز در مسایل جنسی تا حدودی پایبند مذهبند، لیکن مذهب بیشتر روی قانون طبیعی این غریزه و طرز استفاده ی مشروع آن نظر دارد که هدف آن تولید مثل و بقای نسل است. با چنین دیدی آنچه در این قالب و طرز فکر قرار نگیرد انحراف جنسی خواهد بود. به طور کلی دانشمندان علوم الهی قرون وسطی اعتقاد داشتند، همان طور که چشم برای دیدن است، آلت تناسلی انسان نیز فقط برای تولید مثل ایجاد شده وظیفه ی طبیعی آن تنها ایجاد نسل است.

در این دوره اعمالی که برای جلوگیری از حاملگی صورت می گرفت نیز نوعی انحراف شناخته شده، لذا دانشمندان علوم دینی آن زمان معتقد بودند، افرادی که به مبانی دینی و اصول ماوراء الطبیعه اعتقاد ندارند اعمال جنسی را به خاطر لذت آن انجام می دهند نه به منظور تولید مثل که هدفی طبیعی است.

با توجه به این طرز تفکر افرادی متدین شناخته می شدند که عمل جنسی را فقط برای تولید نسل انجام دهند. این طرز تفکر به شوهرها و خصوصاً زنها چنین القا نموده بود که این عمل صرفاً برای تولید نسل است و هنگام مقاربت نباید از آن لذت برد و عمل زناشویی، فقط برای بچه دار شدن است. چنانچه زنی در هنگام مقاربت دچار لذت می شد آن را یک نوع انحراف می دانستند. چنین طرز تفکری قرنها اعمال جنسی زن و شوهر را هئایت می کرد و حتی هنوز هم بعضی افراد از این طرز تفکر پیروی می کنند.

بیشتر بخوانید:

دهه 30 و 40 اوج میل جنسی در زنان

تعریف اضطراب جنسی مردانه و راه های درمان آن چیست؟

بیش فعالی جنسی یا هایپرسکشوال چیست ؟ (hypersexual)

اختلال جنسی مالش دوستی (Frotteurism) چیست؟

 

منبع: مشکلات نوجوانی و جوانی - ابوالقاسم اکبری

پایگاه خبری حقوق نیوز - مسائل جنسی

 

 

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید