امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285079
۵۵۱
۱
۰
نسخه چاپی

نوشیدنی های ضد استرس؛ 6 نوشیدنی

دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم پر از عوامل استرس‌زا است و خوشبختانه راه‌های زیادی برای تقویت مراقبت از خود وجود دارد که نیازی به کار یا انرژی زیادی ندارد و حالمان را خوب می‌کنند.

نوشیدنی های ضد استرس؛ 6 نوشیدنی

دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم پر از عوامل استرس‌زا است و خوشبختانه راه‌های زیادی برای تقویت مراقبت از خود وجود دارد که نیازی به کار یا انرژی زیادی ندارد و حالمان را خوب می‌کنند.

به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم نوشیدنی‌های آرامبخش را در روال زندگی روزانه خود قرار دهید. آن‌ها به شما کمک می‌کند ایمنی خود را تقویت کنید یا در غیر این صورت سلامت خود را بهبود بخشید. در ادامه برخی از این نوشیدنی‌ها به شما معرفی می‌شوند.

چای بادرنجبویه

این دستور حاوی بادرنجبویه یعنی گیاهی است که برخی تحقیقات امیدوارکننده نشان می‌دهد که می‌تواند خلق و خو را تقویت کند و عملکرد شناختی را بهبود بخشد.

این نوشیدنی می‌تواند به شما کمک کند بدون ایجاد احساس خواب‌آلودگی استرس کمتری داشته باشید و این می‌تواند به معنای انرژی بهتر برای لذت بردن از خلق و خوی بهتر شما باشد.

شکلات داغ

کاکائو دارای پتانسیل افزایش سطح سروتونین، انتقال دهنده عصبی است که به ایجاد احساس آرامش و ثبات در خلق و خوی کمک می‌کند. در حالی که برای درک کامل اثر انسانی باید تحقیقات بیشتری انجام شود اما تحقیقات تاکنون امیدوارکننده است و اثر آرام بخشی بر مغز و خلق و خو دارد.

شیر زردچوبه

زردچوبه یک ماده ضروری برای کمک به بدن در استفاده از ماده فعال کورکومین است. به نظر می‌رسد کورکومین فواید زیادی از جمله کاهش التهاب و کمک به اضطراب و افسردگی دارد. در حالی که نتایج کارآزمایی‌هایی که به بررسی تاثیر مستقیم زردچوبه بر اضطراب می‌پردازند اما اکثر محققان می‌گویند بهترین نوشیدنی برای کاهش استرس است.

چای بابونه عسلی

بابونه مدت هاست که به بهبود خواب کمک می‌کند. بابونه گیاهی است که می‌تواند به تسکین اضطراب، آرامش اعصاب و رفع بی‌خوابی کمک کند و به طور سنتی به عنوان چای تهیه می‌شود. وقتی با مقداری شیر بادام و عسل ترکیب شود به یک خوراکی قبل از خواب تبدیل می‌شود که باعث خوابی راحت می‌شود.

چای سبز

L-theanine یک اسید آمینه است که گاهی اوقات به صورت مکمل برای اضطراب یا تمرکز ذهنی استفاده می‌شود. این به طور طبیعی در سطوح بالاتری در چای سبز یافت می‌شود. هنگامی که با کافئینی که به طور طبیعی در آن‌ها وجود دارد همراه شود می‌تواند به ایجاد تمرکز آرام برای مغز کمک کند.

  • منبع
  • نی نی سایت

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید