امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278596
۱۱۴۰
۱
۰
نسخه چاپی

نکات مراقبت از پوست برای مردان که باید بدانید

نکات مراقبت از پوست برای مردان که باید بدانید

وقتی صحبت از مراقبت از پوست به میان می آید، مردان به طور سنتی آن را ساده فرض می کنند. با این حال مردان بیشتری در حال جستجوی پوست سالم تر و جوان تر هستند و این مطلب مناسبی برای مردان است تا روال مراقبت از پوست خود را ارزیابی کرده و نحوه مراقبت از بزرگترین اندام بدن خود را بیاموزند. اگرچه تفاوت های اساسی بین پوست مردان و زنان وجود دارد - برای مثال پوست مردان ضخیم تر از زنان است - عناصر اساسی یک برنامه مراقبت از پوست یکسان هستند.

نکات مهم مراقبت از پوست مردان

مهم است که همه از جمله مردان نوع پوست خود را تشخیص داده و بفهمند:

پوست حساس: ممکن است بعد از استفاده از محصول دچار سوزش یا سوختگی شود

پوست معمولی: شفاف و حساس نیست

پوست خشک: پوسته پوسته ، خارش دار یا خشن است

پوست چرب: براق و چرب است

پوست مختلط: در برخی مناطق خشک و در برخی دیگر چرب است

درک نوع پوست تان به شما کمک می کند تا نحوه مراقبت از پوست خود را انتخاب کرده و محصولات مراقبت از پوستی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است.

متخصصان پوست برای کمک به مردان برای ایجاد روال سالم مراقبت از پوست، نکات زیر را توصیه می کنند:

1- برچسب ها و مواد تشکیل دهنده محصول را در نظر بگیرید

محصولات مراقبت از پوست که انتخاب می کنید بستگی به نوع پوست شما دارد.

اگر پوست حساسی دارید، از محصولات ملایم و بدون عطر استفاده کنید زیرا محصولات حاوی عطر می توانند احساس سوزش و خشکی را در پوست ایجاد کنند. با این حال مراقب محصولات با برچسب "بدون بو" باشید، زیرا بسیاری از آنها حاوی عطرهای پوششی هستند که هنوز هم می توانند پوست شما را تحریک کنند.

2- صورت خود را روزانه و بعد از ورزش بشویید.

از آنجا که صابون معمولی اغلب حاوی ترکیبات ناملایم است که می تواند باعث خشک شدن پوست شود، صورت خود را با پاک کننده ملایم صورت و آب ولرم - نه داغ - بشویید.

3- مراقب تکنیک اصلاح خود باشید.

برای برخی مردان تیغ های چند تیغه می توانند خیلی خوب کار کنند یا خیلی نزدیک پوست شما را اصلاح کنند.

اگر اغلب با برآمدگی های تیغ ، سوزش تیغ یا موهای روییده مواجه می شوید، از تیغ یک یا دو تیغه استفاده کنید و هنگام اصلاح، پوست خود را محکم نکنید.

قبل از اصلاح، پوست و موهای خود را خیس کنید تا نرم شوند. از کرم اصلاح مرطوب کننده استفاده کنید و در جهت رشد موها اصلاح کنید. بعد از هر کشیدن تیغ روی پوست آن را بشویید و بعد از پنج تا هفت اصلاح تیغه خود را عوض کنید تا سوزش به حداقل برسد.

4- روزانه مرطوب کنید.

مرطوب کننده با به دام انداختن آب در پوست شما کار می کند که می تواند به کاهش خطوط ریز کمک کرده و پوست شما را روشن تر و جوان تر نشان دهد. برای بهترین نتیجه، بلافاصله بعد از حمام ، دوش گرفتن یا اصلاح در حالی که پوست هنوز مرطوب است، مرطوب کننده را روی صورت و بدن خود بمالید.

5- به طور مرتب پوست خود را چک کنید.

لکه ها یا خال های جدیدی که خارش، خونریزی یا تغییر رنگ می دهند اغلب علائم هشداردهنده اولیه سرطان پوست هستند. در صورت مشاهده نقاط مشکوک برای ملاقات با متخصص پوست وقت بگیرید. مردان بالای 50 سال بیشتر از افراد عادی در معرض ابتلا به ملانوم، کشنده ترین نوع سرطان پوست هستند. با این حال هنگامی که سرطان پوست زود تشخیص داده شود بسیار قابل درمان است.

6- هر زمان که بیرون از منزل هستید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

برای جلوگیری از آسیب های ناشی از آفتاب که می تواند منجر به چین و چروک، لکه های پیری و حتی سرطان پوست شود، قبل از بیرون رفتن از خانه از کرم ضد آفتاب برای تمام نواحی در معرض پوست، از جمله پوست سر، گوش، گردن و لب استفاده کنید.

برای محافظت بهتر از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع و مقاوم در برابر آب با SPF 30 یا بیشتر استفاده کنید و هر دو ساعت یا بلافاصله پس از شنا یا تعریق آن را تجدید نمایید.

در صورت امکان می توانید با جستجوی سایه و پوشیدن لباس های محافظ آفتاب مانند پیراهن سبک و آستین بلند، شلوار  کلاه لبه پهن و عینک آفتابی با محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش از پوست خود محافظت کنید. برای محافظت موثرتر در برابر آفتاب، لباس هایی با برچسب فاکتور حفاظت ماوراء بنفش (UPF) انتخاب کنید.

پوست هر مرد متفاوت است و هیچ روشی برای مراقبت از پوست برای همه مناسب نیست. اگر از نوع پوست خود مطمئن نیستید یا در مورد نحوه مراقبت از پوست خود سوالی دارید به متخصص پوست مجرب مراجعه کنید.

به آیا مردان واقعاً به محصولات مراقبت از پوست که مخصوص مردان ساخته شده است نیاز دارند؟

 پوست مردان ضخیم تر (25 درصد ضخیم تر) است ، منافذ بیشتری دارد، چرب تر است و بیشتر عرق می کند. البته مردان موهای صورت دارند. این امر چالش های منحصر به فردی را ایجاد می کند و به فرمولاسیون/ترکیبات متفاوتی نیاز دارد تا این تفاوت ها را در مقایسه با محصول زن گرا در نظر بگیرند.

بزرگترین اشتباه مردان در مراقبت از پوست خود چیست و چگونه آن را اصلاح می کنند؟

انجام ندادن هیچ کاری برای پوست یا فقط استفاده از صابون بر روی صورت از اشتباهات مردان درباره پوست شان است.

آنها می توانند با رعایت یک برنامه بسیار ساده مراقبت از پوست این مشکل را اصلاح کنند: صبح/شب صورت خود را بشویید و صبح/شب از مرطوب کننده سبک صورت استفاده کنید. پس از چند هفته، آنها پوست شفاف تر و محکم تری را مشاهده می کنند و با گذشت زمان علائم پیری را کاهش می دهد/جلوگیری می کند.

آیا مردان باید مراقبت از پوست خود را با تغییر فصل تغییر دهند؟

پوست هر فرد متفاوت است و حساسیت های متفاوتی نسبت به تغییرات آب و هوا دارد. زمستان اغلب به دلیل هوا، باد یا سطح فعالیت می تواند به معنای پوست خشک تر باشد. محصولات مراقبت از پوست با کرم برای زمستان بهتر است زیرا ضخیم تر هستند و پوست را بیشتر مرطوب نگه می دارند در حالی که مرطوب کننده لوسیون/سرم برای تابستان بهترین است زیرا سبک تر است و در ماه های گرم احساس سنگینی روی پوست نخواهد داشت.

با افزایش سن در پوست چه تغییراتی ایجاد می شود و چگونه باید این مشکل را برطرف کند؟

مردان به دلیل پوست ضخیم تر و تراکم کلاژن بیشتر در هنگام پیری بسیار خوش شانس تر از زنان هستند. خطوط ظریف هرچه سن بالاتر می رود ظاهر می شوند زیرا سلول های شما کلاژن کمتری (پروتئین ساختاری پوست) تولید می کنند و باعث می شوند پوست شما نازک تر و شل تر به نظر برسد. هرچه کلاژن پوست شما کمتر باشد آب کمتری می تواند در خود نگه دارد و باعث چین خوردگی های ساختاری (چین و چروک/خطوط) می شود. بهترین دفاع یک استراتژی تهاجمی خوب است: روزانه صورت را مرطوب کنید و اگر بودجه شما از عهده آن برمی آید، یک محصول ضد پیری خوب بخرید. چشمه جوانی وجود ندارد اما با گذشت زمان نتایج قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید