امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279535
۵۱۷
۱
۰
نسخه چاپی

نکاتی برای سفر به کره شمالی

نکاتی برای سفر به کره شمالی

گردشگری در کره شمالی به شدت توسط دولت کره شمالی کنترل می شود. اکثر گردشگران اتباع چینی هستند: یک تخمین در سال 2019 نشان داد که 120000 گردشگر چینی از کره شمالی بازدید کرده اند، در حالی که این تعداد از کشورهای غربی کمتر از 5000 بوده است.

ایمنی در کره شمالی

از زمان پایان عملی جنگ کره در سال 1953، شبه جزیره کره توسط یک منطقه غیرنظامی (DMZ) تقسیم شده است که از هم جدا می شود:

  • کره شمالی یا جمهوری دموکراتیک خلق کره (DPRK)
  • کره جنوبی یا جمهوری کره (ROK)

توافقنامه آتش بس به حفظ صلح کمک می کند. با این حال، کره شمالی و جنوبی هنوز از نظر فنی در جنگ هستند. روابط دو کشور متشنج است.

توجه داشته باشید که نظامیان کره جنوبی و کره شمالی گاهی اوقات آتش توپخانه ای را بر روی گروهی از جزایر در نزدیکی خط مرزی شمالی، یک مرز مورد مناقشه، در دریای غرب (دریای زرد) مبادله می کنند.

دولت کره شمالی اطلاعات را به ویژه در مورد سیاست داخلی و روابط بین الملل محدود می کند. معمولا در هتل های توریستی می توانید به کانال های تلویزیون ماهواره ای بین المللی دسترسی داشته باشید. با این حال، اگر دولت آن ها را در یک بحران تعطیل کند، ممکن است ندانید که چه اتفاقی می افتد.

اگر علیرغم توصیه ما، به کره شمالی سفر کردید، مدت زیادی نمانید. پیش از سفر برنامه های دولتی و در صورت امکان رسانه های بین المللی را برای نشانه هایی از افزایش تنش ها زیر نظر بگیرید.

کره شمالی مرتباً در مورد سایر کشورها اظهارات قاطعانه می کند. این تنش در طول تمرینات نظامی سالانه کره جنوبی و آمریکا افزایش می یابد. این تمرینات معمول معمولاً هر دو سال یکبار در موارد زیر انجام می شود:

  • فوریه یا مارس
  • آگوست یا سپتامبر

اقدامات نظامی بیشتر و بیانیه های سیاسی کره شمالی احتمالا ادامه خواهد داشت. این ممکن است منجر به واکنش کشورهای دیگر شود.

کره شمالی می گوید در صورت بروز درگیری نمی تواند امنیت سفارتخانه ها و سازمان های بین المللی در این کشور را تضمین کند.

دسترسی به اطلاعات

کره شمالی یک جامعه بسته است.

مقامات دسترسی به اطلاعات را محدود می کنند. آنچه در دسترس است غیر قابل اعتماد است. اطلاعات بسیار کمی در مورد سیاست داخلی وجود دارد.

معمولاً می‌توانید به کانال‌های تلویزیون ماهواره‌ای بین‌المللی در هتل‌هایی که مسافران استفاده می‌کنند دسترسی داشته باشید. با این حال، اگر یک بحران وجود داشته باشد، این می تواند تغییر کند.

ناآرامی های داخلی، بی ثباتی داخلی یا تنش در شبه جزیره کره می تواند به سرعت افزایش یابد. اگر کانال‌های خبری تعطیل شوند، اطلاعاتی در مورد تحولات کره شمالی نخواهید داشت.

اگر با وجود خطرات، به کره شمالی سفر کنید:

  • زیاد نمانید
  • فقط فعالیت هایی را که باید انجام دهید انجام دهید
  • به امنیت شخصی خود بسیار توجه کنید
  • برنامه های پخش دولتی و سایر منابع محلی را برای نشانه هایی از افزایش تنش، ناآرامی های مدنی یا بی ثباتی داخلی نظارت کنید
  • در صورت امکان، رسانه های کره جنوبی و سایر رسانه ها را برای خطرات امنیتی زیر نظر بگیرید
  • در نظر داشته باشید که سفارت کشور خود در سئول از برنامه های سفر خود مطلع کنید

سلامتی

امکانات پزشکی از جمله در پیونگ یانگ ابتدایی است و بهداشت ضعیف است. از عمل جراحی خودداری کنید مگر اینکه برای ترک کره شمالی به آن نیاز داشته باشید. اگر به شدت بیمار یا مجروح هستید، باید به چین منتقل شوید.

دریافت داروها در کره شمالی بسیار سخت است. اگر قصد دارید دارو بیاورید، قانونی بودن آن را بررسی کنید. داروی قانونی کافی برای سفر خود مصرف کنید.

مالاریا یک خطر است، به خصوص در جنوب از ماه می تا سپتامبر. آنسفالیت ژاپنی نیز یک خطر است. مطمئن شوید که محل اقامت شما ضد حشرات است. مصرف داروهای ضد مالاریا را در نظر بگیرید. قبل از سفر در برابر آنسفالیت ژاپنی واکسینه شوید.

بیماری های منتقله از راه آب، غذا و سایر بیماری های عفونی شامل سل، حصبه و هپاتیت است. عفونت کرم روده مانند کرم گرد نیز شایع است. فقط آب جوشیده یا بطری بنوشید. از غذاهای خام یا نیم پز خودداری کنید. در مورد داروهای پیشگیری کننده برای کرم های روده مشاوره دریافت کنید.

بیماری دست، پا و دهان (HFMD) شایع است. این بیماری بیشتر کودکان زیر 10 سال را تحت تاثیر قرار می دهد، اما موارد بزرگسالان نیز رخ می دهد. دست های خود را به طور کامل و مرتب بشویید.

از ماه مارس تا مه، بادهای شدید گرد و غبار زرد را از مغولستان و چین به شبه جزیره کره می برد. این می تواند باعث تحریک چشم، بینی، دهان و گلو شود. اگر مشکلات قلبی یا تنفسی دارید، مشاوره پزشکی بگیرید.

قوانین محلی

سفر به عنوان بخشی از یک تور یا با یک راهنما از شما محافظت خاصی در برابر قوانین کره شمالی نمی کند. مقامات ممکن است شما را به دلیل فعالیت هایی که در جای دیگر جرم نیستند دستگیر، بازداشت یا اخراج کنند. آنها همچنین ممکن است وسایل شما را جستجو کنند و ارتباطات شما را زیر نظر بگیرند.

از مواد مخدر غیرقانونی استفاده یا حمل نکنید. مجازات جرایم مواد مخدر شدید است و آزادی مشروط بعید است. قاچاقچیان مواد مخدر می توانند به حبس نامحدود محکوم شوند.

مقامات ممکن است بسیاری از فعالیت ها را جاسوسی ارزیابی کنند. هنگام عکس گرفتن بسیار مراقب باشید. عکاسی از هر چیزی غیر از مکان های گردشگری عمومی تعیین شده غیرقانونی است. همیشه قبل از گرفتن عکس از راهنمای کره شمالی خود اجازه بگیرید

کره شمالی قوانین سختگیرانه ای در مورد آنچه می توانید وارد کشور کنید دارد. آوردن اقلام مذهبی، پورنوگرافیک یا سیاسی غیرقانونی است. هنگام ورود همه مطالب منتشر شده و وسایل الکترونیکی را اعلام کنید. همچنین داشتن آگاهانه یا ناآگاهانه اقلامی که قوانین کره شمالی را نقض می کند غیرقانونی است.

مراقب باشید با چه کسی صحبت می کنید و چه می گویید. نشان دادن بی احترامی یا شوخی در مورد کره شمالی، رهبران فعلی یا سابق یا خانواده های آنها غیرقانونی است. همچنین صحبت با کره ای های شمالی بدون مجوز غیرقانونی است. اگر این کار را انجام دهید، مقامات ممکن است آن را جاسوسی بدانند. فقط از فروشگاه های تعیین شده برای خارجی ها خرید کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید