امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277846
۱۳۳۹
۱
۰
نسخه چاپی

همسر یا والدین | دلایل اولویت همسر به والدین

اینکه همسر تان در راس لیست اولویت‌هایتان حتی بالاتر از پدر و مادر تان باشد، برای موفقیت زندگی زناشویی‌تان الزامی است. البته این به آن معنا نیست که به پدر و مادرتان بی توجهی کنید بلکه فقط به این معنی است که همسرتان باید مقدم بر آنها باشد

همسر یا والدین | دلایل اولویت همسر به والدین

اولویت با همسر است یا والدین؟

ازدواج یعنی شما فردی را انتخاب می‌کنید که او را دوست دارید و می‌خواهید باقی زندگی خود را با او سپری کنید. پس از ازدواج زوجین باید بیش ترین توجه و حمایت خود را نثار همسرشان کنند. مسلم است که پدر و مادر نیز نقش بسیار مهمی در زندگی هر شخص دارند و نباید پس از ازدواج آن‌ها را به حال خود رها کرد. چه بسا والدین در سنی هستند که بیش از گذشته به فرزند خود نیاز دارند. زوجین باید توجه داشته باشند که رابطه‌ای با خانواده خود برقرار کنند که همسرشان نیز از آن راضی و خشنود باشد.

اینکه همسر تان در راس لیست اولویت‌هایتان حتی بالاتر از پدر و مادر تان باشد، برای موفقیت زندگی زناشویی‌تان الزامی است. البته این به آن معنا نیست که به پدر و مادرتان بی توجهی کنید بلکه فقط به این معنی است که همسرتان باید مقدم بر آنها باشد.

دلایل اولویت همسر بر والدین خود

همان طور که گفته شد پس از ازدواج، همسر اولویت اول زندگی می‌شود. برخی از دلایل اصلی این موضوع به این ترتیب هستند:

1- نشان دهنده احترامی است که برای همسرتان قائلید

وقتی همسرتان بداند که برای شما قبل از والدینتان است، پیوند زناشویی عمیق تری بین شما ایجاد خواهد شد. اگز زنی به جای اینکه مستقیم با همسرش حرف بزند، برای مشاوره مرتب پیش والدین خود برود، حس بی اعتمادی ایجاد خواهد شد. درمورد مرد هم همینطور است. اگر مثل یک زوج درمورد مشکلاتتان با هم حرف بزنید و با هم به دنبال راه حل باشید، ازدواجتان مستحکم تر خواهد شد. می توان با والدین مشورت کرد، ولی بهتر است در زمانی باشد که هر دو شما حضور داشته باشید نه اینکه پشت سر هم حرف بزنید. البته این به آن معنا نیست که نمی توانید زمانی را به تنهایی با والدینتان دردودل کنید، به این معنی است که رفتن پیش والدین برای چاره جویی نباید اولین واکنش یا واکنش عادی شما باشد.

2- به همسر و والدینتان نشان می دهد که ازدواج محکم و باثباتی دارید

اگر یکی از دو طرف یا هر دو آنها عادت داشته باشد که مدام پیش والدینش برود و درمورد همسرش شکایت کند، ازدواجتان خراب خواهد شد. مادر دختر جوانی مدام خصوصیات منفی همسر دخترش را از زبان او می شنید مثل نامرتب بودن، زیاد تماشا کردن تلویزیون و از این قبیل. وقتی این اتفاق می افتد، والدینتان تصور خواهند کرد که با یک بازنده ازدواج کرده اید، حتی بااینکه خصوصیات فوق العاده ای دارد که عاشق آن هستید. اگر بخاطر شکایت ها و بدگویی های مداوم شما، والدینتان تصویر بدی از همسرتان پیدا کنند، ممکن است نتوانند مشاوره خوبی به شما بدهند و حتی تشویقتان کنند که ترکش کنید. این مسئله به جز درمواردی که واقعاً کسی مورد آزار همسر خود باشد، می تواند برای ازدواجتان مخرب باشد. وقتی همسرتان را به اولویت اول زندگی تان تبدیل کنید، والدین و همسرتان متوجه خواهند شد که ازدواجتان تا چه اندازه برایتان مهم است.

3- وقتی والدین تان به آخر عمر خود برسند، بودن همسرتان در کنارتان بسیار آرامش بخش خواهد بود

قوی نگه داشتن رابطه با همسرتان همه دلشکستگی های زندگی را برای شما آسان تر می کند، مخصوصاً این یکی. اگر در تمام مدت به والدینتان احترام می گذاشته اید و دوستشان داشتید و در عین حال همسرتان اولویت اصلی زندگی تان بوده باشد، خاطراتتان شیرین تر و ازدواجتان قوی تر خواهد بود.

احتیاط!

در تمام این موارد، به هیچ عنوان نباید پدر و مادرتان را از خودتان دور کنید.باید به ترتیبی آنها را در جریان زندگی‌تان قرار دهید که هم خودتان و هم همسرتان از آن راضی باشید.داشتن رابطه عاطفی با والدین برای استحکام خانواده الزامی است.شما و همسرتان می‌توانید در عین اولویت دادن به همدیگر، آن ارتباط را با والدینتان ایجاد کنید.

مدیریت رابطه بین والدین و همسر

برای مدیریت رابطه بین والدین و همسر خود قبل ازدواج با هر دو طرف صحبت کرده و در مورد اهمیت جایگاه‌ها برایشان توضیح دهید. نقش هر یک از آنان را مشخص کرده و در مورد مرزهایتان صحبت کنید. مثلا والدین شما باید بدانند که اجازه دخالت در زندگی شخصی شما و همسرتان را ندارند و همسرتان باید بداند که که والدین شما جایگاه ویژه‌ای برایتان دارند. اگر بحث و دلخوری ایجاد شد از هیچ یک جانبداری نکنید و تنها به صورت منطقی سعی در حل مشکل داشته باشید. همچنین مهم‌ترین امر، احترام به هر دو طرف است. در هیچ شرایطی به همسر یا والدین خود مخصوصا در حضور دیگری بی احترامی نکنید چراکه در این صورت شرایط از کنترل‌تان خارج می‌شود.

  • منبع
  • اقتصادآنلاین
  • پرشین وی
  • هنر زندگی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید