امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283646
۲۴۸
۱
۰
نسخه چاپی

وسایلی که نباید داخل اتاق خواب قرار بگیرند!

اتاق خواب محل آسایش و آرامش هر فرد محسوب می‌شود، بنابراین یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خانه اتاق خواب آن است.

اشتباهات در دکور اتاق خواب

اگر می‌ خواهید خوابی آرام و دلچسب داشته باشید، یا بعد از یک روز فعالیت سخت مکان امنی و آرامی برای استراحت خود در اختیار داشته باشید، باید به دکوارسیون اتاق خواب خود اهمیت بدهید.

اشتباهات در دکور اتاق خواب

اتاق خواب مکانی برای استراحت جسم و روح است. بنابراین هر وسیله‌ای در دکوراسیون اتاق خواب استفاده می‌شود اهمیت دارد، باید به ایجاد یک فضای آرامش‌بخش کمک کند.

استفاده از وسایل با رنگ‌ های تند و خیلی روشن

رنگ در اتاق خواب اهمیت ویژه‌ای دارد. انتخاب رنگ‌های روشن در اتاق خواب، معمولا کاری است که انجام آن توصیه نمی‌شود. چرا که به دلیل بازتاب بیشتر نور از سطح اجسامی که دارای رنگ‌های روشن هستند، فضای اتاق را روشن می‌کنند و این به‌ویژه در مناطقی با آب و هوای گرم یا مناطق جنوبی اصلا مناسب نیست.

بدترین رنگ‌ ها برای اتاق خواب

رنگ‌هایی نیز وجود دارد که برای اتاق خواب توصیه نمی‌شوند. رنگ‌هایی نظیر بنفش، خاکستری، قهوه‌ای و قرمز برای اتاق خواب توصیه نمی‌شوند.

رنگ بنفش

رنگ بنفش منجر به خواب کم می‌شود. این رنگ بدترین رنگ برای استفاده در اتاق خواب می‌باشد، این رنگ منجر به تحریک قوه تخیل می‌شود که منجر به تقویت خلاقیت شما می‌شود و منجر به کابوس‌های شبانه می‌شود.

رنگ خاکستری

این رنگ در رده دوم بدترین رنگ‌ها می‌باشد که منجر به خواب کم در شب می‌شود. استفاده از این رنگ منجر به افسردگی می‌شود. رنگ قهوه‌ای هم مانند رنگ خاکستری منجر به بی قراری و افسردگی می‌شود. در نهایت رنگ قرمز هم برای اتاق خواب توصیه نمی‌شود. رنگ قرمز هم رنگی پر شور و پر انرژی است که فشار خون را بالاتر می‌برد و خواب شما را با مشکل مواجه می‌کند.

رنگ نارنجی

این رنگ فضا را گرم می‌کند و حس اعتماد به نفس و امنیت را در شما تقویت می‌کند. از همه مهم‌تر نارنجی رنگ شادی و نشاط است. بهتر است از رنگ نارنجی در اتاق خواب استفاده نکنید، چون آرامش را از فضا می‌گیرد.

رنگ زرد

این رنگ، رنگ آغاز روز است. بنابراین حس شروع دارد و به خانه شما گرما و روشنی می‌دهد. شور، نشاط و امیدواری هم از دیگر موهبت‌های این رنگ زیباست. زرد برای اتاق خواب مناسب نیست، چون ممکن است باعث بی‌خوابی شود.

  • منبع
  • دلتا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید